کد خبر: ۱۹۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
صادرات مازاد این نوع محصولات ارزآوری خوبی برای کشور دارد و سبب رشد و توسعه حوزه تولیدات دامی می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) گفت: طی هفته جاری ۸۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم سیرابی منجمد گاوی از این شهرستان به کشور ویتنام صادر شد.

علیرضا قدرتی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محصول توسط بخش خصوصی فعال در حوزه دام و طیور تولید شده که بعد از فرآوری های لازم زیر نظر دامپزشکی و با صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای صادر شده است.

وی ادامه داد: صادرات مازاد این نوع محصولات ارزآوری خوبی برای کشور دارد و سبب رشد و توسعه حوزه تولیدات دامی می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) گفت: دامپزشکی با نظارت های بهداشتی و فراهم کردن زمینه های لازم از نظر تطبیق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود، نقش خود را در زمینه افزایش صادرات و پیشرفت اقتصادی منطقه ایفا می کند.

وی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز از نظر تولید بسیاری از محصولات دام و طیور در رتبه های اول و دوم استانی قرار دارد و زمینه نظارتهای دامپزشکی بر این محصولات فراهم شده و اقلام بسیاری در این زمینه به کشورهای خارجی از جمله جنوب شرق آسیا صادر شده‌اند.

قدرتی ادامه داد: در مجموع بینالود با ۶۰ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین در رتبه ۱۲ استان از نظر تعداد دام قرار دارد، همچنین ۱۸ واحد مرغداری گوشتی و ۵۳ واحد مرغ تخم گذار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.    

بر اساس آمار دستگاههای خدماتی شمار ساکنان شهرستان طرقبه شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار