کد خبر: ۱۹۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی در کشور تفاهمانه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ آقای محمد ترکمانه مدیرعامل بیناد برکت با تاکید براینکه محرومت زدایی از ماموریت‌ها و وظایف اصلی دو نهاد انقلابی این بنیاد و سازمان بسیج سازندگی است، گفت: افزایش فعالیت‌های مختلف مانند اشتغالزایی، آبرسانی، سلامت و خدمات دهی از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

وی استفاده از گروه‌های جهادی و تخصصی بسیج سازندگی و هدایت منابع مشترک به حوزه‌های اشتغالزایی را از دیگر مفاد مهم این تفاهمنامه برشمرد و گفت: آموزش متقاضیان و کسب و کار‌های کوچک، از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

ترکمانه گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی را یکی از ابزار‌های مهم و کاربردی در این تفاهمانه نام برد و گفت: این گروه‌های جهادی بسیج با کمک منابع مالی بنیاد برکت، می‌تواند در ساخت مدرسه برای مناطق محروم نقش بسزایی ایفا کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه با اشاره به صندوق‌های مالی قرض الحسنه شکل گرفته در بسیج، گفت: استفاده از این منابع با هدف افزایش اشتغالزایی و محرومت زدایی با استفاده از شبکه تسهیل گران بنیاد برکت، از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

وی صرفه جویی در مصرف منابع و افزایش توان عملیاتی را از مهمترین مزیت‌های این تفاهمنامه خواند و گفت: اگر تا دیروز در یک روستا ۵۰ طرح ایجاد می‌شد، با آغاز این همکاری، این توان دو برابر شد.

در ادامه سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، گفت: ماموریت، ابزار کار، جغرافیای فعالیت، جامعه هدف و همچنین اهداف بسیج و بنیاد برکت خیلی به هم نزدیک است و امضای این قرارداد همکاری، می‌تواند بازدهی عملکرد این دو نهاد انقلابی را به صورت تصاعدی چند برابر کند.

وی با اعلام اینکه این تفاهمنامه راهگشای دیگر فعالیت‌های مشترک خواهد شد، گفت: تفاهمنامه امروز در استان‌ها به توافقنامه و قرارداد ختم می‌شود.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه هرطرح اشتغالزای بنیاد برکت میانگین سه فرصت شغلی ایجاد می‌کند، گفت: ما هم در بسیج, ۱۲ طرح اشتغالزا داریم، و این تفاهمانه باعث جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: براساس این همکاری مشترک، منابع صندوق‌های قرض الحسنه و طرح‌های اشتغالزا به سمت دغدغه‌های مردم و تکمیل زنجیره ارزش، از تامین گرفته تا تولید، صنایع بسته بندی، تبدیلی، برند سازی، و بازار سوق داده خواهد شد.

وی انجام طرح‌هایی همچون مسائل فرهنگی و آبرسانی و ساخت مسکن برای مناطق محروم را از جمله فعالیت‌های مشترک بسیج سازندگی با بیان برکت ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد و گفت: کنار هم قرار گرفتن این دو نهاد، منجر به خدمات رسانی و اثر بخشی بیشتر فعالیت‌های محرومت زدایی در مناطق مختلف کشور خواهد شد.

امضای تفاهمنامه‌ای با هدف محرومیت زدایی

بنیاد برکت و بسیج سازندگی با هدف جهش در محرومیت زدایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

آقای محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، هدف از امضای این تفاهمنامه را افزایش اقدامات بیشتر در راستای محرومیت زدایی در کشور عنوان کرد و گفت: این تفاهمنامه از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند و باعث هم افزایی بیشتر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این تفاهمنامه مشترک منجر به افزایش اشتغالزایی در مناطق محروم کشور خواهد شد افزود: حمایت مالی و آموزش متقاضیان کسب و‌کار‌های کوچک، از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار