کد خبر: ۱۹۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

مقدمه

امروزه مسئله خرید مبلمان یکی از مسائل مهم در کل جهان است به طوری که تمام خانواده­ها اولین وسیله­ای که هنگام تعویض وسایل منزل و یا خرید ابتدایی به سراغ آن می­روند، مبلمان است. این مسئله دو دلیل دارد؛

  1. استفاده از مبل باعث راحت­تر شدن زندگی و کاهش درد پا و کمر و ... می­شود
  2. مبلمان یکی از وسایل تزیینی منازل محسوب می­شود و زیبایی خانه را چندین برابر افزایش می­دهد

اما باید دقت داشته باشید که هر مبلی نمی­تواند این دو مزیت را داشته باشد برای مثال برخی از مبل­ها هستند که به دلیل استاندارد نبودن، به ستون فقرات انسان آسیب زده و سلامتی او را به خطر می­اندازند.

نکات مهم در خرید مبلمان

همانطور که در پاراگراف قبلی گفته شد در صورت بی­دقتی هنگام خرید مبل امکان بی­کیفیت بودن مبلمان خریداری شده وجود دارد به همین دلیل لازم دانستیم نکات مهم خرید مبلمان را برای شما برشماریم تا بتوانید با دقت در آن­ها خریدی مطمئن را تجربه کنید.

  • ابعاد، اندازه، ظاهر و به طور کلی تمام ویژگی­ها و مشخصه­های مبلمان انتخابی شما باید با مکان قرار گیری آن تناسب داشته باشد. برای مثل اگر قصد خرید مبلمان برای دفتر کاری خود را دارید باید حتما به سراغ مبلمان اداری بروید، و یا اگر قصد دارید سرویس مبلمان برای خانه­ای با نشیمن کوچک خریداری کنید، باید مبلمانی با ابعاد کوچک و جمع و جور انتخاب کنید.
  • مبلمانی که انتخاب می­کنید باید راحتی مطلوب را داشته باشد، در اصل مبل برای راحتی انسان تولید شده و خریداری می­شود حال اگر شما هنگام خرید مبلمان تنها به زیبایی و مسائل ظاهری اهمیت دهید و اصلا به راحتی توجه نکنید پس از مدتی دچار مشکل خواهید شد.
  • کاربردی بودن مبلمان انتخابی از دیگر نکات مهم می­باشد، به عبارت دیگر هنگام خرید مبل باید ابتدا استفاده­ای که قرار است از آن داشته باشید را مشخص کنید و سپس مبلمانی کاربردی متناسب با نوع استفاده خریداری نمایید.
  • کیفیت مبلمان نیز یکی از نکات بسیار مهم است که در طول عمر آن تاثیر دارد، کیفیت مبل در مقاومت و نوع چوب بکار رفته در ساخت بدنه و پارچه مبل خلاصه می­شود.
  • و در آخر اینکه برای خرید مبلمان حتما به سراغ تولیدکنندگان مبل بروید تا موفق به خرید مبلی باکیفیت بالا و قیمتی مناسب شوید.

معرفی انواع مبلمان

در حال حاضر مبل­ها به دو سبک عمده کلاسیک و مدرن تقسیم می­شوند که هر یک از آن­ها ویژگی خاص خود را دارند و براساس همین ویژگی­ها از یکدیگر تمیز داده می­شوند.

مبلمان کلاسیک؛

مبلمان کلاسیک به مبلمانی گفته می­شود که حالت سلطنتی و طرح­های شلوغی دارند یعنی هم قسمت­های چوبی و هم قسمت­های پارچه­ای آن­ها متشکل از طرح­ها و نقوش زیبا و اصیل می­باشد.

خرید مبلمان کلاسیک همیشه پرطرفدار بوده و هست زیرا این مدل مبلمان هرگز تکراری نمی­شود و برعکس مبلمان مدرن هرگز از مد نمی­افتد و در کنار تمام این موارد، مبلمان کلاسیک با هر سبک دیزاینی به راحتی هماهنگ شده و زیبایی محیط را افزایش می­دهد.

مبلمان کلاسیک تنها در منازل مسکونی قابلیت استفاده دارند یعنی به عنوان مبلمان اداری نمی­توان از این سبک استفاده کرد مگر اینکه دیزاین دفتر به نحو خاصی طراحی شده باشد.

در تولید بدنه مبلمان کلاسیک از چوب گردو یا افرا استفاده می­شود که استحکام و کیفیت بالای این چوب­ها باعث افزایش استحکام و طول عمر مبل می­شود، و شاید بتوان گفت دلیل بالا بودن قیمت خرید مبلمان کلاسیک نیز همین مطلب است.

مبلمان مدرن؛

به مبل­هایی که راحت، ساده و زیبا باشند مبلمان مدرن گفته می­شود! مبلمان مدرن راحت­ترین و کاربردی­ترین مبلمان هستند که در انواع و اقسام مختلف تولید می­شوند.

پارچه و چوب این مدل مبل­ها کاملا ساده هستند و هیچ نقش و نگاری روی آن­ها وجود ندارد به همین دلیل از مبلمان مدرن می­توان در هر مکانی از جمله دفاتر اداری استفاده کرد.

شاید هنگام خرید مبلمان مدرن فروشندگان عنوان مبل راحتی نیز برای آن­ها بکار ببرند دلیل این امر این است که؛ مبلمان مدرن نسبت به مبلمان کلاسیک راحت­تر و کاربردی­تر می­باشد به همین دلیل عامه مردم به آن­ها مبلمان راحتی نیز می­گویند.

انواع مبلمان کلاسیک

تقسیم بندی گفته شده تنها یک تقسیم کلی از سبک مبلمان بود که این دو گروه در یک تقسیم بندی دیگر چندین مدل مختلف را شامل می­شوند که پیش از اقدام برای خرید مبلمان بهتر است با آن­ها آشنا شوید.

انواع مدل­های مبلمان کلاسیک عبارتند از:

  • مبلمان کلاسیک لاوست (Loveseat)؛ مبلمان لاوست به مبل­های کلاسیک دو نفره­ای گفته می­شود که تکیه­گاه ندارند، این مدل مبل­ها در TV Room و اتاق خواب کاربرد دارند.
  • مبل کلاسیک دسته منبتی؛ به مبل­هایی که قسمت­های چوبی منبت کاری شده دارند مبلمان دسته منبتی گفته می­شود.
  • مبل کابریول (Cabriole)؛ مبل­های طرح کابریول طراحی خاصی دارند به طوری که فرد را دربر می­گیرند و برعکس سایر مدل­های مبل کلاسیک بسیار راحت هستند.
  • مبل کلاسیک آلمانی؛ مبل­های کلاسیک مدل آلمانی را معمولا در خانه پدربزرگ و مادربزرگ­ها دیده­ایم زیرا این مدل از قدیمی­ترین مدل­های مبل کلاسیک است اما با این حال خرید مبلمان کلاسیک آلمانی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.

انواع مبلمان مدرن

مبلمان مدرن طرح­ها و مدل­های متنوع­تری نسبت به مبلمان کلاسیک دارد بنابراین شاید نتوان همه مدل­های آن را در یک مقاله برشمرد اما ما سعی داریم تا پرفروش­ترین مبلمان مدرن را بررسی کنیم.

  • مبل راحتی چسترفیلد (Chesterfield)؛ مبل­های چستر از جدیدترین مدل­های مبلمان مدرن هستند که به راحتی زبانزدند، دلیل راحتی بیش از حد مبل­های چستر حالت بالشتی است که دارند یعنی قسمت نشیمن آن­ها متناسب با وزن بدن فرد فرو رفته و شکل می­گیرند.
  • مبل مدرن بریج واتر (Bridgewater)؛ در سال­های نه چندان دور افراد هنگام خرید مبل مستقیم به سراغ مبل بریج واتر می­رفتند زیرا این مدل مبل هم ظاهری ساده و شیک دارد و هم اینکه راحت و کاربردی است (مبل بریج واتر اکثرا با پارچه چرم تولید می­شود).
  • مبل کوهان شتری؛ دومین مدل مبل راحتی پرطرفدار مبل کوهان شتری است که به مبل تاج­دار نیز شناخته می­شود زیرا دو تاج مانند کوهان شتر دارد.
  • مبل تخت خواب شو؛ مبل­های تخت خواب شو طوری طراحی شده­اند که قسمت تکیه­گاه آن­ها باز شده و به راحتی به یک تخت خواب تک یا دو نفره تبدیل می­شوند، خرید مبلمان تخت خواب شو به افرادی پیشنهاد می­شود که فضای کافی برای خرید تخت خواب ندارند.

 

معرفی بهترین فروشگاه برای خرید مبلمان

انتخاب یک فروشگاه مناسب و معتبر برای خرید مبلمان دغدغه عموم مردم می­باشد زیرا این فروشگاه است که با عرضه انواع مبلمان باکیفیت دست خریدار را باز می­گذارد.

توصیه ما به افرادی که قصد خرید مبل دارند خرید مستقیم از تولید کنندگان مبلمان است، زیرا خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده در قیمت نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر با تولید کنندگان مبلمان منزل آشنایی ندارید ما به شما مبل ویستا را معرفی می­کنیم که نه تنها کارگاهی وسیع برای تولید انواع مبل و سرویس خواب دارد بلکه برای راحتی حال خریداران محترم در شهرهای تهران و کرج فروشگاه حضوری راه­اندازی کرده است.

اگر ساکن شهرهایی بجز تهران و کرج هستید نگران نباشید! فقط کافیست به آدرس اینترنتی مبل ویستا https://moblevista.com/ مراجعه کنید تا پس از مشاهده متنوع­ترین مدل­ها برای خرید مبلمان با قیمتی مناسب اقدام نمایید.

در سایت مبل ویستا پیش از خرید مبلمان می­توانید با انواع مبلمان و مراحل تولید آن­ها آشنا شوید، از مواد اولیه تولید مبل اطمینان حاصل کنید، با کارشناسان بخش فروش ارتباط برقرار کرده و از ایشان مشاوره رایگان دریافت کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار