کد خبر: ۱۹۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
یک مدرس دانشگاه تاکید کرد: فتنه ۸۸ از مصادیق جنگ هیبریدی دشمن علیه ایران بود که در نهم دی با بصیرت و دشمن شناسی ملت خنثی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آرش پاک اندیش مدرس دانشگاه و عضو اندیشکده حکمرانی اسرا طی یادداشتی به مناسبت سالروز یوم الله نهم دی، نوشت: فتنه ۸۸ از مصادیق جنگ هیبریدی دشمن علیه ایران بود که در نهم دی با بصیرت و دشمن شناسی ملت خنثی شد.

جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی تنها به میدان نبرد محدود نیست، در یک تعریف جامع‌تر که در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۵ ارائه شده، نبرد هیبریدی شامل ترکیبی از ابزارهای مختلف متعارف و غیرمتعارف است. و کلیت آن، مجموعه‌ای از عوامل سخت، نیمه‌سخت و نرم را در بر می‌گیرد. 

« تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام»؛ این جمله‌ای بود که امام خمینی (ره) برای جنگی بی پایان با فتنه‌گرانی که همدستی با دشمنان اسلام را به حلاوت خدمت در حکومت اسلامی ترجیح دهند، به یادگار گذاشت و راه تبری جستن از آنها را برای پیروانش زنده نگه داشت. 

فقدان باور عمیق به مبانی گفتمان امام و انقلاب در میان سران فتنه محملی فراهم کرد تا به واسطه درک زمان حیات اولیه انقلاب، از این نمد پوستینی برای خود بدوزند.

در فتنه ۸۸ شاهد تشکیل ائتلافی ناهمگن‌ از برخی عناصر داخلی با سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس ، رژیم صهیونیستی و گروهک های تروریستی از جمله منافقین بودیم. 

محوریت این فتنه آمریکایی-صهیونیستی به دنبال کودتای مخملی در ایران بود.

سناتور جنگ طلب آمریکایی «مک‌کین» در فصل ۲۵ کتاب «سایه عقاب‌ها»که در سال ۱۳۸۴ [چهار سال قبل از فتنه ۸۸] چاپ و منتشر شده بود، حتی عنوان رنگ جنبش موسوم به «سبز» در سال ۱۳۸۸ را نیز پیش‌بینی و به نوعی انتخاب کرده بود.

مک کین که آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را با خود به گور برد در همایش «بنیاد ملی حمایت از دموکراسی» که در اثنای سالگرد انتخابات ایران در اوایل تابستان ۱۳۸۹ برگزار شد، گفته بود: «سبز‌ها سربازان ما هستند».

جریان فتنه که از طریق همنشینی با مهره های هرزشده و دلبسته به آمریکا و غرب شکل گرفت طی هشت سال گذشته با تفکر کدخداپرستانه، ملت ایران را در انتظار توافق موقت ژنو، امضای کری، توافق برجام، تایید شورای امنیت، اجرای برجام، خروج امریکا، اینستکس ، تماس مکرون و … به گروگان گرفت.

نهم دی ماه سال ۸۸ به تعبیر رهبر معظم انقلاب از قله‌های فراموش نشدنی انقلاب است.

"این تظاهرات، بزرگ ترین اجتماع در تهران از زمان تشییع پیکر آیت الله خمینی در سال ۱۹۸۹ به این طرف است"؛ این گزارش تحلیگر روزنامه نیویورک تایمز از حماسه ۹ دی است؛ حماسه‌ای که میخ آخر را به تابوت جریان فتنه زد و ایرانیان در این قیام ملی برای دفاع از مردم سالاری دینی در راستای بی اثر کردن مشروعیت فتنه گران و نفوذی ها همچون یَد واحده عمل نمودند.

یاد حاج قاسم عزیز ، سردار دل‌ها زنده و گرامی باد که برای ثبت در تاریخ برایمان به یادگار گذاشت: «برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است.»

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار