کد خبر: ۱۹۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
تبریز- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ۹ دی سالروز نوسازی پیوند ملت با ولایت و تجدید میثاق بین مردم و ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس محمدحسنی ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت ۹ دی در تبریز گفت: ۹ دی سالروز نوسازی پیوند ملت با ولایت و تجدید میثاق بین مردم و ولایت فقیه است.

وی در خصوص انتخابات سال ۸۸ نیز گفت: انتخابات سال ۸۸ با مشارکت چهل میلیونی مردم رقم خورد اما متأسفانه به مذاق برخی خوش نیامد و دست به فتنه زده و کام مردم را تلخ کردند و خسارت‌های غیر قابل جبرانی به کشور و انقلاب وارد کردند.

وی در خصوص پیامدهای فتنه ۸۸ نیز اظهار داشت: عبور از خط قرمزها در فتنه ۸۸ صورت گرفت و به ارزش‌ها توهین شد. توهین به حضرت امام حسین (ع) خط قرمز همه این ملت است، از خط قرمزهای سیاسی و اجتماعی نیز عبور کردند و شعارهایی علیه حضرت امام و علیه ستون خیمه انقلاب ولی فقیه سر دادند.

وی ادامه داد: خداوند دین خود و ولی فقیه و مدافعان از ولی خودش را تنها نمی‌گذارد، عبور از خط قرمزهای اخلاقی دیگر پیامد فتنه ۸۸ بود؛ یک مرد را جلوی همسرش و دیگران برهنه کردند؛ این چه منطقی است که برای اعتراض شخصیت او را خرد می‌کند؟ با آتش زدن پایگاه‌های نیروی انتظامی و بسیج و بانک و مسجد و فروشگاه‌ها و بازار از خط قرمزهای انتظامی عبور شد.

محمدحسنی افزود: آن زمان موضوع اقتصاد سامان می‌گرفت و بستر سرمایه گذاری کلان در کشور آماده شده بود ولی متأسفانه با این فتنه، امنیت سرمایه گذاری زیر سوال رفت و دودش به چشم این مردم رفت. آقایانی که فتنه ایجاد کردید آیا می‌دانید چه خیانتی به این ملت کردید؟ طمع دشمن را به تغییر نظام و ایجاد مشکل در سطوح بین المللی تحریک کردند و دشمن را برای براندازی امیدوار کردند.

وی درخصوص دستاوردهای حماسه ۹ دی نیزگفت: مردم دیدند که اینها به بهانه انتخابات، نظام و انقلاب را نشان گرفته‌اند، مردم به طور خودجوش مراتب وفاداری خودشان را به امام و انقلاب و اسلام و به شهدا و به ارزش‌های الهی اعلام کردند و این توطئه را خنثی کردند. مردم تبریز مایه حیثیت و افتخار و عزت این ملت است، مردم تبریز همیشه پیشتاز بوده‌اند و حضورشان معجزه وار باطل السحر شد.

وی ادامه داد: روز ۹ دی ۸۸ روشن شد که مردم پشت این نظام هستند، ممکن است ما عملکرد یک مسئول را نقد کنیم اما انتقام آن مسئول را از اسلام نمی‌گیریم، آشکار تر شدن مدیریت عالی و حکمت آمیز ولی فقیه دستاورد دیگر ۹ دی بود.

وی ابراز داشت: مردم بیش از پیش به قدرت و هوشمندی و حکمت ولی فقیه پی بردند، مردم فهمیدند پیوند بین ملت و ولی این ملت ناگسستنی است، چهره‌های طلحه و زبیرهای زمان در این حماسه روشن شد.

وی گفت: ساده لوحی است که فکر کنیم فتنه‌ها به پایان رسیده، تا اسلام و انقلاب و آزادی خواهی و حق طلبی هست فتنه نیز هست، تا زمانی که دشمنان دانا و دوستان نادان هستند فتنه نیز وجود خواهد داشت.

محمدحسنی گفت: نقش دوستان نادان در شکل گیری فتنه‌ها اگر بیشتر از دشمنان دانا نباشد کمتر هم نیست؛ بی آنکه بداند در زمین دشمن بازی می‌کند؛ بی آنکه بداند حرفی را می‌زند که اسرائیل و آمریکایی‌ها می‌زنند، خطرناک‌ترین فتنه، ایجاد فاصله ذهنی و فکری بین ولی فقیه و مردم و بین باورهای ولی جامعه است.

وی گفت: در انتخابات مجلس دهم یک لیستی بیرون آمد؛ حضرت آقا فرمودند مردم به لیست انگلیسی رأی نمی‌دهند، کاری می‌کنند که رهبر انقلاب چیزی را بفهمد که مردم آن را نفهمند و بعد به آن لیست رأی می‌دهند و کسانی مجلس می‌روند و یا شخصی رئیس جمهور می‌شود که مملکت را سال‌ها معطل می‌گذارد و کشور را مین گذاری می‌کند، اگر کسی هم بخواهد مردم را نجات دهد آنقدر مین گذاری شده که رفع آن زیاد طول بکشد. ایجاد فاضله ذهنی بین ملت ایران و رهبری چیزی است که دشمن دنبال آنست. اگر چنانچه ما مراقبت نکنیم به راهی می‌رویم که صراط مستقیم نیست.

وی گفت: ابزار دشمن برای این کار شبهه افکنی و شایعه پراکنی است و باید نخبگان جهاد تبیین کنند، امروز دشمن ما را در بحث اقتصادی بین دو چیز قرار داده؛ یا تسلیم یا مقاومت.

وی گفت: امام حسین فرمودند هیهات منا الذله؛ باید برای تحمل مشکلات اقتصادی مقاومت کرد، آیت الله رئیسی فرمودند برای نجات کشور نیاز است یک جراحی اقتصادی صورت بگیرد، هزینه دارد و هزینه آن آبرو است و من آبروی خویش را کف دست گرفته‌ام.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار