کد خبر: ۱۹۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
در این مبحث می خوانید که انواع مذاکره چیست و تاثیر تسلط بر اصول و فنون مذاکره در مدیریت کسب و کار "MBA"، رهبری و کوچینگ یک کسب و کار چیست.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اهمیت اصول و فنون مذاکره برای موفقیت در هر کسب و کار، انکار ناپذیر است. یک مدیر موفق نیاز به توانایی مذاکره در تمامی جنبه های کسب و کار خود را دارد. ایجاد تعامل با کارکنان، همکاران، تامین کننده ها و مشتریان در انواع مشاغل، لازم و ضروری است.

مذاکرات انواع مختلفی دارند و به نتایج متعددی ختم می شوند. در این مبحث می خوانید که انواع مذاکره چیست و تاثیر تسلط بر اصول و فنون مذاکره در مدیریت کسب و کار "MBA"، رهبری و کوچینگ یک کسب و کار چیست.

اصول و فنون مذاکره چیست؟

اصول و فنون مذاکره به مجموعه ای از راهکارها برای جهت دهی به یک مذاکره هدفمند گویند و این اصول با توجه به شرایط مذاکره، مخاطب یا مخاطبان، اهداف کسب و کار و ... انتخاب می شود. مذاکرات انواع مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مذاکره برد-برد

مذاکره باخت - باخت

مذاکره برد - باخت

مذاکره بی نتیجه

برای آغاز یک مذاکره لازم است از پیش، هدف از بحث و گفتگو را تعیین کرد، به طور مثال ممکن است می خواهید با یکی از بهترین کارمندان خود بر سر حقوق مذاکره کنید.

هدف کارمند کسب بالاترین حقوق ممکن و هدف شما به عنوان مدیر، پرداخت حقوق در ازای بازدهی کار کارمند است. در این میان لازم است برای داشتن مذاکره ای با نتیجه برد-برد، منافع هر دو طرف مذاکره را در نظر بگیرید.

در صورتی که نسبت به ارزش عملکرد و درخواست نیروی کار بی اعتنایی کرده و صرفا به منافع خود و کسب و کارتان فکر کنید، احتمالا این مذاکره نتیجه ای جز استعفای نیروی کار و باخت-باخت به دنبال نخواهد داشت.

از سوی دیگر اگر کارمند صرفا بدون در نظر گرفتن بازدهی عملکرد خود درخواست حقوق غیرمنطقی داشته باشد، این مذاکره نیز به برد - برد منتهی نخواهد شد.

در صورتی که پیشنهاد حقوق غیرمنطقی کارمند را قبول کنید احتمالا نتیجه به ضرر شما برد- باخت خواهد بود و در صورتی که پیشنهاد کارمند تایید نشده و کارمند موقتا به فعالیت خود موقتا ادامه دهد، مذاکره بی نتیجه خواهد بود.

مگر اینکه شما به عنوان مدیر کسب و کار از اصول و فنون مذاکره آگاه بوده و مسیر گفتگو را در جهتی هدایت کنید که منفعت هر دو سوی مذاکره را در نظر بگیرد. در این حالت لازم است با ارائه پیشنهادات مناسب، مذاکره را به مذاکره ای دو سر برد تبدیل کنید.

اما این اصول چیست و چگونه می توان مذاکراتی موفقیت آمیز در مدیریت کسب و کار خود داشته باشیم؟

سرفصل اصول و فنون مذاکره در دوره MBA

سرفصل اصول و فنون مذاکره در دوره MBA

برای داشتن کسب و کار موفق نیاز به یادگیری اصول و فنون مذاکره به صورت حرفه ای و کاربردی در بازار کار است. کامل ترین و جامع ترین آموزش کاربردی اصول و فنون مذاکره را می توان در سرفصل اصول و فنون مذاکره دوره MBA پیدا کرد.

دوره ام بی ای دارای سرفصل ها و گرایش های مختلف است که از طریق ادامه تحصیل در دانشگاه ها یا استفاده از دوره های آموزش آزاد MBA در دسترس است.

اگر امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار و قبولی در کنکور را ندارید، نگران نباشید موسسات معتبر نظیر موسسه آموزش آزاد ثروت آفرینان به صورت تخصصی به جذب دانش پذیران دوره های مهارتی mba می پردازند که می توانید از دوره های جامع آنها در بهبود مهارت اصول و فنون مذاکره در مدیریت کسب و کار بهره ببرید.

یکی از سرفصل های آموزشی دوره MBA یا همان دوره مدیریت کسب و کار، اصول و فنون مذاکره است. کاربرد آموزش هایی که طی این دوره ارائه می شود مناسب برای تمامی جوانب زندگی می باشد. داشتن مهارت مذاکره موفق می تواند به ارتقاء کیفیت روابط در زندگی روزمره، روابط خانوادگی و اجتماعی، روابط عاطفی، انواع کسب و کار و حتی مذاکرات بین المللی یا سیاسی بین کشورها کمک کند.

داشتن تفکر استراتژیک و تصمیم گیری صحیح و سریع طی مذاکره از امتیازات ارزشمند در هر کسب و کار محسوب می شود. با داشتن چنین مهارتی قادر خواهید بود در شرایط بحران با به کارگیری اصول و فنون مذاکره سازمان یا کسب و کار خود را نجات دهید و تهدیدهای کسب و کار خود را به فرصت هایی طلایی برای کسب درآمد تبدیل کنید.

هم اکنون موسسه ثروت آفرینان به طور گسترده در حال برگزاری کلاس های تخصصی برای آموزش اصول و فنون مذاکره در دوره MB است، پیشنهاد می دهیم برای اطلاع از جزئیات مربوط به شرایط و نحوه برگزاری کلاس های آموزش آزاد به سایت این موسسه به نشانی "pms.ir " مراجعه و یا با کارشناسان ثروت آفرینان تماس حاصل فرمایید.

اهمیت اصول و فنون مذاکره در دوره کوچینگ

اهمیت اصول و فنون مذاکره در دوره کوچینگ

کوچینگ به مهارت رهبری یک یا چندین کسب و کار گویند و کوچ به کارآفرین موفق که دارای چندین کسب و کار موفق است و یا از مهارت لازم برای قبول چنین مسئولیتی برخوردار است گویند. از مهمترین مباحث در دوره کوچینگ، تسلط بر اصول و فنون مذاکره است.

اگر قصد دارید به عنوان کوچ یا همان مربی کسب و کار، به فعالیت بپردازید یا در زمینه کوچینگ در حال فعالیت هستید ولی به موفقیت لازم در شغل خود دست پیدا نکرده اید، نیاز به آموزش های اصول و فنون مذاکره در دوره کوچینگ دارید.

بسیاری از افراد با داشتن مهارت سخنوری در زندگی روزمره خود با باور اینکه تمام اصول و فنون مذاکره را می دانند، در جلسات مذاکره شرکت می کنند ولی به نتایج دلخواه خود نرسیده و معمولا مذاکراتی بی نتیجه یا با نتیجه باخت- باخت یا برد باخت به ضرر خود روبرو می شود.

حقیقت این است که اصول و فنون مذاکره در دوره کوچینگ فراتر از یک گفتگوی ساده و جواب های صریح در جمع های دوستانه است، برای داشتن مذاکره ای سودمند برای طرفین و رشد کسب و کار نیاز به یادگیری تکنیک های هوشمندانه اصول و فنون مذاکره دارید.

بهترین دوره آموزش اصول و فنون مذاکره کدام است؟

دوره های اصول و فنون مذاکره در سراسر کشور به شکل های گوناگون وجود دارد، اما کدام دوره آموزش کامل و کاربردی است و می تواند به موفقیت در مذاکرات انواع کسب و کار کمک کند؟

می توان گفت موسسه آموزشی ثروت آفرینان یکی از معتبرترین موسسات برگزار کننده دوره های آموزشی شامل اصول و فنون مذاکره در دوره MBA و اصول و فنون مذاکره در دوره کوچینگ کسب و کار است. پیشنهاد می دهیم برای مشاهده مشخصات دوره های آموزشی این موسسه به سایت آن به نشانی pms.ir مراجعه کرده و یا با کارشناسان این موسسه تماس حاصل فرمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار