کد خبر: ۱۹۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
مجتبایی دبیر کل اصناف اعلام کرد: زمان اجرای طرح جشنواره خرید شفاف از ابتدای بهمن‌ماه لغایت ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است تا مردم فرصت کافی برای تهیه کالا‌های مورد نیاز خود داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بهمن امسال وزارت صمت با همکاری سه نهاد بازوی توزیع از جمله عرضه مجازی، اصناف و فروشگاه های زنجیره ای جشنواره خرید شفاف را راه اندازی کرد تا با تخفیف های 5 تا 25 درصدی کالاها را بدون واسطه به عموم مردم عرضه کند. 

در راستای بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر کالا مصوب و در دو فاز اجرایی شد.

مفتح قائم مقام وزیر صمت اعلام کرد: هنوز کالا‌های اندکی در طرح قیمت گذاری درب کارخانه هستند. درج سی درصد تخفیف برای اجناس مشمول این طرح روی نرخ حمل و نقل و توزیع اعمال خواهد شد.

بر اساس ابلاغ سازمان حمایت مصرف و تولید کنندگان از روز ۲۷ آذر درج قیمت تمام شده کارخانه بر روی انواع ندشیدنی (آب میوه، نوشابه، ماءالشعیر و نوشیدنی مالت، آب میوه و آب معدنی) و همچنین لوازم خانگی (غذاساز، آبمیوه ساز، چرخ گوشت و ماکروفر) و از ۴ دی درج قیمت کارخانه بر روی محصولات (پودر لباسشویی، پوشک بچه، دستمال کاغذی، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی) الزامی شد.

همچنین طبق اعلام اتاق اصناف ایران، هر گونه تخفیف بیش از ۳% باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا صورت پذیرد و تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.

پیگیری درج قیمت تولید///گزارشپیگیری درج قیمت تولید///گزارش


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار