کد خبر: ۱۹۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
استاندار مازندران:
استاندار مازندران: حریم ۶۰ متر در بیش از ۹۲ درصد سواحل آزادسازی شده است و باقیمانده آن هم تا بهار سال ۱۴۰۱ آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ استاندار مازندران در گفتگوی بخش خبری ساعت ۲۱ دیشب با بیان اینکه ۹۲ درصد سواحل استان در امتداد ۶۰ متری از ساحل آزادسازی شده است، گفت: ۲ درصد از قسمتهای باقیمانده مربوط به مراکز خصوصی و رفاهی است که بزودی آزادسازی خواهد شد.

حسینی پور در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود چرا مهلت تابستان را برای آزادسازی کامل سواحل اعلام کردید گفت: این فرصت برای پلاژهایی بود که مربوط به دستگاه های دولتی بود چرا که از نظر قانونی زمان میبرد تا این واگذاریها انجام شود.

او در ادامه گفت: صرفا دو درصد از بخش مراکز رفاهی و خصوصی وجود دارد که بزودی آزاد خواهد شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: آنچیزی که مردم ما را آزار می دهد پلاژهایی است که دستگاه های دولتی در طول این سالها بصورت غیرقانونی ایجاد کردند و طبق ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری دسترسی مردم به دریا را کم کردند.

مجری در ادامه پرسید این پلاژهایی که شما میفرمایید دور آن فنس دارد و راحتتر می شود آن را تخریب کرد تا دسترسی مردم به دریا راحتتر باشد که استاندار در پاسخ گفت: این پلاژها مراکزی هستند که فعلا در اختیار دستگاه های دولتی است و فرایند قانونی دارد و طی ۳ هفته نمیتوان آن را آزاد کرد.

حسینی پور با بیان اینکه منظور رییس جمهور از آزادسازی سواحل مربوط به حریم ۶۰ متری ساحل از دیا است که باید آزاد شود و اینها مربوط به پلاژها نمی شود.

او افزود: حریم ۶۰ متر در بیش از ۹۲ درصد سواحل مازندران آزادسازی شده است و باقیمانده آن هم تا بهار سال ۱۴۰۱ آزاد خواهد شد.

مجری در ادامه پرسید پلاژها در حریم ۶۰ متر قرار ندارند که استاندار پاسخ داد: طبق ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه های دولتی حق ندارند دسترسی مردم به دریا را از بین ببرند و هم اکنون بخش اعظم دستگاه های دولتی حریم ۶۰ متر را رعایت می کنند و تنها۲ درصد از سواحل باقی مانده که تا عید آزاد خواهند شد.

استاندار با بیان اینکه ۸ دستگاه دولتی همچنان در سواحل مازندران دارای مراکز تفریحی هستند که باید آنجا را طبق قانون آزادسازی کنند، گفت: این دستگاه ها از جمله وزارت ارشاد، نیروی انتظامی، حوزه های بنادر و ... اعلام آمادگی کردند و مکشلی برای آزادسازی اینها نداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار