کد خبر: ۱۹۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت:در راستای اجرای ردیف (۲۱) جدول مصارف تبصره (۱۴) قانون بودجه کل کشوردر سال۱۴۰۰ و از محل منابع این سازمان  مبلغ ۷۳۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون  ریال به حوزه فرهنگی کشور از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص پرداختی‌های این سازمان براساس قانون بودجه سال 1400 گفت:  731 میلیارد و 875 میلیون ریال در اجرای ردیف (21) جدول تبصره (14) قانون بودجه کل کشور در این مرحله از پرداخت به حوزه فرهنگی کشور از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها پرداخت شد، گفت: در راستای اجرای ردیف (21) جدول مصارف تبصره (14) قانون بودجه کل کشوردر سال 1400 و از محل منابع این سازمان  مبلغ 731 میلیارد و 875 میلیون  ریال به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد سعدی، نهاد کتابخانه‌های عمومی پرداخت شد.

وی افزود: دراجرای ردیف (21) جدول مصارف تبصره (14) قانون بودجه کل کشوردر سال جاری مبلغ 150 میلیارد ریال به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بابت فعالیت‌های اجتماعی و تقویت بنیه فرهنگی، 66 میلیارد ریال به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بابت فعالیت اجتماعی و تقویت بنیه فرهنگی و اجتماعی، 15 میلیارد و 875 میلیون ریال به بنیاد سعدی بابت برنامه آموزش و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور- حمایت از کرسی‌ها و رشته‌های زبان فارسی در مراکز آموزشی و فرهنگی، 500 میلیارد ریال به نهاد کتابخانه های عمومی کشور بابت برنامه گسترش و بهسازی کتابخانه های عمومی – برنامه توسعه نشرو ترویج کتابخوانی پرداخت شده است تا در مجموع و در این مرحله از پرداخت به این سازمان ها 731 میلیارد و 875 میلیون ریال به تقویت بنیه فرهنگی و فعالیت های اجتماعی پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها ادامه داد: 1760 میلیارد875 میلیون ریال در مجموع به این سازمان‌ها پرداخت شد تا بخشی از مشکلات این حوزه‌ها ساماندهی شود.

لازم به توضیح است ردیف (21) جدول مصارف تبصره (14) قانون بودجه کل مربوط به اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و تقویت بنیه فرهنگی در کشور است.

حاجتی با اشاره به اینکه دراجرای بند (34) جدول مصارف تبصره (14) قانون بودجه کل کشور در سال جاری، هزار و 550 میلیارد ریال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت حمایت از نشر کتاب و مطبوعات پرداخت شد، گفت: با احتساب واریز مرحله قبل به مبلغ 2هزار و 226 میلیارد ریال جمعا در سال جاری 3هزار و776 میلیارد ریال به این وزارت خانه پرداخت شد.

وی افزود: همچنین در اجرای بند (40) جدول مصارف تبصره (14) قانون بودجه کل کشور در سال جاری نیز 5 هزار 750 میلیارد ریال بابت کمک به سایر نهادهای دینی و فرهنگی به این وزارت خانه پرداخت شد که با احتساب سه هزار میلیارد ریال مرحله قبل، جمعا 8 هزار 750 میلیارد ریال به این وزارت خانه پرداخت شد.

لازم به ذکر است، ردیف 34 از جدول مصارف تبصره (14) قانون بودجه کل کشور مربوط حمایت از نشرکتاب و مطبوعات و ردیف 40 نیز مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار