کد خبر: ۱۹۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
پیکر جهانگیر خسروشاهی امروز تشییع می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی در روز پنج‌شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) ساعت ۱۲:۳۰ از میدان شهر ری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم بزرگداشت این چهره فرهنگی روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در شهر ری، خیابان حرم، کوچه کلیدداری، حسینیه فاطمیه (س) برپا می‌شود.

جهانگیر خسروشاهی ۱ آذر ۱۳۴۰ در روستای دهق شمال غرب اصفهان متولد شد. او خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت و پس از دوره‌ای تحصیل در مدرسه به حوزه وارد شد و تحصیلات حوزوی را ادامه داد. 

خسروشاهی فعالیت‌های فرهنگی خود را از ابتدای انقلاب اسلامی شروع کرد و از سال ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را آغاز کرد. 

حضور در مجله «سوره»، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح از جمله فعالیت‌های او است. 

خسروشاهی در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان داور جشنواره فیلم دفاع مقدس و در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۳ به‌عنوان داور جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس حضور داشت. سال ۱۳۸۳ نیز داوری انتخاب کتاب دفاع مقدس دفتر ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بود.

او آثار زیادی از جمله داستان کوتاه، رمان و زندگی‌نامه داستانی و مقاله به چاپ رساند و کتاب‌های خلفه‌های وحشی، باغ باور، بیرون قلعه امن نیست، خیابان رویت و به کلی سری را به عنوان مجموعه داستان در کارنامه خود ثبت کرد. از دیگر کتاب‌های او نیز می‌توان به زخمدار، رویای داغ، داستان‌های بلند نفر پانزدهم و صخره‌ها و پروانه‌ها، زندگی‌نامه‌های داستانی همیشه با هم، دوشنبه‌ای که می‌آید و غروب آبی رود، داستان نوجوان پدربزرگ برکه و درخت گردو و نثر ادبی از کوچه‌های بی‌خبری اشاره کرد.

جهانگیر خسروشاهی در صبح روز چهارشنبه (۱۳ بهمن) به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار