کد خبر: ۱۹۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
گروه استان‌ها-طرح تفصیلی سه شهر بار، فیروزه و قدمگاه از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جواد خدایی،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه برگزاری نشست این کمیسیون اظهارداشت: پس از بازدیدهای انجام شده توسط امام جمعه شهر بار، فرمانداران شهرستان‌های مزبور، مسوولان محلی و اعضای کمیسیون ماده پنج استان و تشکل‌های مردمی، نشست بررسی طرح‌های تفصیلی شهرهای بار، فیروزه و قدمگاه برگزار شد.

وی افزود: در تصویب طرحهای تفصیلی برای شهرها توجه به حفظ شاخص‌ها و مزیت‌های مکانی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آنها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسئولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر ضروری است که در نشست‌های کمیسیون ماده 5 دنبال می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تغییر در رویکردهای پیشین همچون غلبه نگاه‌های ترافیکی، که سبب تخریب ظرفیت‌های طبیعی شهرهای مورد مطالعه برای اجرای طرح تفصیلی می‌شود و اثر این رویکردها در طرح مزبور مورد تاکید است. 

خدایی بیان کرد: در راستای تقویت مزیت‌های مکانی و تبلور ظرفیت این شهرها و هویت بخشی به آنها، تهیه نقشه منظومه‌های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه‌های شهر توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری‌ها در نشست کمیسیون ماده 5 مورد تاکید قرار گرفت تا نقشه فرهنگی با تاکید بر آیین‌ها، رویداد مکان‌ها و میراث فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه شود.

انتهای پیام/281/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار