کد خبر: ۱۹۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
گروه استان‌ها- استاندار سمنان گفت: تعداد مبتلایان سویه اُمیکرون در استان رو به افزایش است که نگران‌کننده بوده و نیاز است تا بحث مراقبت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک مورد توجه ویژه مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: نقش مردم در بحث مدیریت مقابله با کرونا در قالب بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، تقویت شود.

وی افزود: 75 تشکل و سمن مردم‌نهاد در سطح استان فعالیت دارند که تأکید داریم تا تشکل‌های دارای مجوز در حوزه سلامت و بهداشت، عضو ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بوده و از ظرفیت این سازمان‌ها در راستای بهتر و پیشبرد مطلوب امور به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه همچنین نیاز است تا از ظرفیت خیرین در بحث مقابله با کرونا و پیشبرد اهداف و امور در این حوزه به صورت ویژه استفاده شود، گفت: مطالبات به‌حق کادر درمان نیز از دیگر مطالب و موارد حائز اهمیت است که به صورت کشوری پیگیری خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه در هفته گذشته موارد فوتی کرونا در استان نداشتیم اظهار داشت: تعداد مبتلایان سویه اُمیکرون در استان رو به افزایش است که نگران‌کننده بوده و نیاز است تا بحث مراقبت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک مورد توجه ویژه مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بحث تزریق دُز اول، دوم و سوم واکسن کرونا از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما نیاز است از فرصت طلایی طرح شهید سلیمانی در راستای اقناع‌سازی و تشویق مردم به زدن واکسن استفاده شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: نظارت‌ها و بازرسی در حوزه اصناف ضرورت دارد تا با توجه به افزایش شیوع سویه جدید کرونا و نزدیکی به پایان سال در سطح استان تشدید شود.

هاشمی گفت: برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر با محوریت مردم برگزار خواهد شد اما ضرورت دارد تا فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک به صورت جدی رعایت شده و بر این مهم نظارت شود.

وی افزود: در مورد مراسمات اعتکاف و راهپیمایی 22 بهمن، پس از تصمیم نهایی و کلی کشوری، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌گیرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: تشدید نظارت‌ها در برگزاری مراسم و محافل عروسی در استان به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت، در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین پزشک امری ضروری است گفت: نیاز است تا در مراکز بهداشتی و درمانی و درمانگاه‌های استان با توجه به شیوع کرونا و افزایش مراجعات مردم و در راستای رعایت پروتکل‌ها و حفظ سلامت مردم، تعداد پزشک‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/363/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار