کد خبر: ۲۰۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۸
سعید جلیلی مطرح کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب ما به هر حال متعلق به مردم است, گفت: مردم هستند که این انقلاب را ایجاد و حفظ کردند و ادامه دادند و تا امروز پای آن ایستادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سعید جلیلی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: جا دارد به مردم مان تبریک بگوییم به علت رادمردی که در این ۴۳ سال انجام دادند.

او ادامه داد: انقلاب به هر حال یک آرزوی دیرینه است که قرن‌ها، مردم و مؤمنان آرزو داشتند روزی بتوانند آن شعارهایی که در انقلاب ما بیان شد از جمله استقلال، آزادی و رسیدن به تعالی و حاکمیت اسلام, شکل بگیرد.

جلیلی اضافه کرد: ملت ما این افتخار را داشت که با انقلاب اسلامی، اسلام را انتخاب کرد و این کار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه انتخاب ملت، اسلام بود، با اشاره به کلام الله قرآن مجید گفت: این ندائی که در قرآن بیان می‌شود که دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنیم تا یک حیات بگیرید، مردم ما آن را حقیقتاً لبیک گفتند و یک حیات جدید گرفتند که جای تبریک دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که شاخصه‌هایی که ۲۲ بهمن را به یوم الله تبدیل کرد چیست؟ گفت: مهمترین شاخصه آن این است که اگر در تاریخ اسلام و در تاریخ این کشور می‌خوانیم که آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)، آموزه‌هایی بود که خیلی‌ها آرزوی آن را داشتند، این آموزه‌ها باید روزی به آن لبیک گفته شود و امتداد پیدا کند و در سطح مسائل جامعه، کشور، سیاست و اقتصاد و عرصه‌های مختلف, وارد شود.

جلیلی افزود: کار بزرگ حضرت امام راحل این بود که توانست آن اندیشه بزرگ و والای دینی را به صحن اجتماع و جامعه ما و سیاست بیاورد.

او اضافه کرد: شاید در ۴ تا ۵ قرن پیش, اندیشمندانی داشتیم که اندیشه‌های بسیار بزرگی را مطرح کردند و معاصر با برخی از اندیشه ورزانی که در غرب بودند؛ آنها هم اندیشه‌هایی را مطرح می‌کردند اما متأسفانه اندیشه‌های بزرگ اندیشمندان دینی ما به صحن سیاست و اجتماع و اقتصاد, امتداد پیدا نکرد تا عملیاتی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غرب از زمانی که اندیشه ورزان او، اندیشه خود را در سطوح مختلف جامعه و شئون اجتماعی وارد کردند، تمدنی را کم کم شکل دادند بنابراین حدود ۴ تا ۵ قرن از نظر تمدنی در این عرصه، شاید جلوتر افتادند.

جلیلی با اشاره به این خلاء و عقب ماندگی تمدنی افزود: به رغم این که مایه‌های اصلی تمدن را به بهترین شکل داشتیم در اندیشه دینی و در فرهنگ ایرانی، عقب ماند.

او اضافه کرد: کار بزرگ انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) این بود که آن اندیشه را امتداد داد و به ساحت جامعه آورد اما با همراهی مردم, آن را انجام داد؛ مردمی که حقیقتاً لبیک گفتند و با همه وجود دریافتند و این را انتخاب کردند.

او اضافه کرد: این که گفته می‌شود یوم الله؛ چون مردمی قیام و اسلام را انتخاب کردند حیات خود را در این انتخاب دیدند و فقط یک انتخاب نبود، ۴۳ سال پس از انقلاب نشان داد که مردم هم انتخاب کردند و هم برای آن حاضر شدند هر آن چه را که در توانشان است ایثار کنند.

جلیلی افزود: این همه مقاومت، پایداری و ایثارگری که در این سال‌ها، آحاد ملت ما انجام دادند بسیار قابل افتخار است و این هاست که ۲۲ بهمن را سرآغاز یک حرکت بزرگ در این کشور کرد یعنی پایان یک حرکت نبود و شروع یک حرکت بزرگ و یک یوم الله بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار