کد خبر: ۲۰۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
ارز دیجیتال شکلی از ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی در دسترس است و به آن پول دیجیتال، پول الکترونیکی یا ارز الکترونیکی نیز می گویند ارزهای دیجیتال ویژگی فیزیکی ندارند و تراکنش های مربوط به آن ها با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه های تعیین شده ای انجام می شود.

ارز دیجیتال شکلی از ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی در دسترس است و به آن پول دیجیتال، پول الکترونیکی یا ارز الکترونیکی نیز می گویند ارزهای دیجیتال ویژگی فیزیکی ندارند و تراکنش های مربوط به آن ها با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه های تعیین شده ای انجام می شود. در مقابل، ارزهای فیزیکی مانند اسکناس و سکه های ضرب شده، ملموس هستند، به این معنی که دارای ویژگی های فیزیکی مشخصی هستند و تراکنش‌های مربوط به چنین ارزهایی تنها زمانی امکان‌پذیر است که دارندگان آن ها دارای مالکیت فیزیکی این ارزها باشند.

سایت معتبر خرید اتریوم

ارزهای دیجیتال دارای کاربرد مشابه ارزهای فیزیکی هستند. به عبارت دیگر می توان از آن ها برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد.

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتالی می شود، نام بیت کوین اولین عنوانی است که به ذهن متبادر می شود ولی دنیای ارزهای دیجیتالی گسترده تر از این است که تنها در یک نام خلاصه شود. در این مقاله می خواهیم شما را با یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی یا رمز ارزهای پایه و پراهمیت جهان به اسم اتریوم آشنا کنیم و راه های خرید اتریوم را به شما بگوییم.

اتریوم چیست؟

احتمالا اتریوم نامی است که در چند سال گذشته بارها آن شنیده اید. اما اتریوم و اتر چیست و در واقع چگونه کار می کند؟ اتریوم برای اولین بار در سال 2015 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و در حال حاضر دومین رمزارز بزرگ دنیا محسوب می شود. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، اتریوم نام شبکه ای است که در حال حاضر این رمز ارز روی آن اجرا می شود و اتر نام این ارز دیجیتال است.

«ویتالیک بوترین» در سال 2012 در سن 17 سالگی توسط پدرش با بیت کوین آشنا شد و علاقه زیادی به این فناوری پیدا کرد. پس از مدتی «ویتالیک» شروع به نوشتن برای مجله بیت کوین کرد و پیشنهاداتی برای پیشرفت پلتفرم بیت کوین ارائه داد ولی پیشنهادات او مورد استقبال قرار نگرفت و از این رو، او تصمیم گرفت به جای کار روی بیت کوین، ارز دیجیتال خود را بسازد.

اتر (ETH)، رمزارز بومی بلاک‌چین اتریوم

ایده «ویتالیک» تولید و معرفی «اتریوم» به جهان بود و او در سال 2015 شروع به کار کرد. از آغاز فعالیت «ویتالیک» در این زمینه، قیمت اتریوم بسیار افزایش یافته است و اکنون ارزش جهانی آن 44.7 میلیارد دلار است . این مبلغ، ارزش کل ارزهای اتریوم در جهان امروزی است و نشان می دهد فناوری اتریوم پتانسیل واقعی برای تغییر جهان دارد.

اتر واحد پول اتریوم است ولی گاهی اوقات، این دو اشتباه  گرفته می‌ شوند، به همین دلیل سعی کنید به خاطر بسپارید که اتریوم یک سیستم است و اتر واحد پول آن، است.

 

هم در بیت کوین و هم در اتریوم، ارزها توسط فرآیندی به نام استخراج ایجاد می شوند. به این دلیل به این کار استخراج می گویند که شبیه استخراج طلا یا الماس است، با این تفاوت که ماینرها به جای حفاری در زمین، تراکنش ها را تأیید می کنند.

تحلیل قیمت اتریوم

در صفحه خرید اتریوم تبدیل آمده‌است:

«اتریوم از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و از سال ۲۰۱۵ که قیمتی حدود ۷۵ سنت داشته تا امروز (زمستان ۱۴۰۰) که قیمتش سقف ۴٬۸۰۰ دلار را دیده، جایگاه خود را به عنوان ملکه ارز‌های دیجیتال با داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار ارز‌های دیجیتال، تثبیت کرده. شبکه اتریوم با توجه به کاربرد‌های فراوانی که دارد، پایه اصلی ارزش این ارز است و با گسترش کاربردها و بروزرسانی‌های این شبکه، بیشتر متخصصان حوزه رمزارزها انتظار دارند که اتریوم قیمت ۱۰٬۰۰۰ دلار را نیز در آینده نه چندان دور به خود ببیند. با این حال شبکه‌های دیگر مانند کاردانو در حال رشد سریع هستند و کاربرد‌های شبکه‌ی اتریوم را به شبکه‌ی خود می‌افزایند تا رقبایی جدی برای اتریوم محسوب شوند».

نحوه خرید اتریوم

برای ذخیره اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین نیاز به فضایی به نام کیف پول دارید تا به وسیله آن بتوانید درست همانند کیف پول های عادی، ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره کنید. در واقع این کیف پول های مجازی یک حساب است که اتریوم های خریداری شده در آن قرار می گیرند. کیف پول های دیجیتالی به صورت آنلاین (مبتنی بر وب)، سخت افزاری یا نرم افزاری موجود هستند.

خرید اتریوم

کیف پولی که تهیه می کنید باید حتماً قابلیت پشتیبانی از اتریوم یا دوج کوین را داشته باشد، در غیر این صورت امکان نگهداری از آن ها را نخواهد داشت.

از کجا می توان اتریوم خرید؟

به طور کلی ارزهای دیجیتال در بازار آزاد معامله می شوند و شما به راحتی می توانید از منابع مختلف اقدام به خرید اتریوم کنید.

برای خرید اتریوم هم می توان به صورت مستقیم از یک شخص اتر را خریداری کرد و هم می توان به صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا مراجعه کرد. در اغلب موارد، مطمئن ترین راه برای خرید اتریوم و همین طور خرید دوج کوین، مراجعه به صرافی های معتبر خارجی یا ایرانی است.

صرافی های بنامی همچون صرافی بایننس، چنجلی، کوین بیس و...، در سطح دنیا وجود دارند و می توانند به منظور خرید اتریوم یا مبادله آن مورد استفاده قرار گیرند. اما به دلیل تحریم ها این صرافی ها از واحد پول ایران پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل نمی توانید از تومان برای خرید اتریوم یا خرید دوج کوین استفاده کنید.  

خرید اتریوم در ایران

اگر در ایران زندگی می کنید و تمایل به خرید اتریوم دارید، می توانید از صرافی های ارز دیجیتال داخلی به این منظور استفاده کنید. تنها کافی است در یکی از این صرافی های ارز دیجیتال ایرانی ثبت نام کرده و پس از احراز هویت و بارگذاری اطلاعات فردی و کارت شناسایی خود، منتظر تأیید هویت بمانید و پس از این که هویت شما مورد تأیید قرار گرفت، به وسیله کارت بانکی و حساب ریالی خود در ایران، در خصوص خرید اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری اقدام کنید.

چه سایت معتبری برای خرید اتریوم در ایران وجود دارد؟

همان طور که گفتیم، در ایران،  بهترین مکان برای خرید اتریوم، صرافی های معتبر ایرانی هستند. فاکتورهایی از جمله سابقه فعالیت، میزان اعتبار، نوع پشتیبانی، میزان سرعت انجام تراکنش ها، تیم توسعه و کارمزد کسر شده برای هر تراکنش، نکاتی هستند که هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید در نظر گرفته شوند. صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل، نوبیتکس، والکس و رمزینکس، از جمله سایت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها اتریوم خریداری کرد.

سؤالات متداول

اتریوم چیست؟

رمزارز اتریوم، دومین ارز در رتبه‌بندی بازار ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ توسط «ویتالیک بوترین» معرفی شد.

خرید اتریوم چگونه است؟

برای خرید اتریوم اول از همه یک کیف پول دیجیتالی معتبر انتخاب کنید، سپس از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی رمز ارز مورد نظر را خریداری کرده و در صورت تمایل به نگه‌داری بلندمدت، رمز ارزها را به آدرس کیف پول خود واریز کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار