کد خبر: ۲۰۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
همه آن‌هایی که «جواد خواجوی» را در قامت یک بلاگر یا اینفلوئنسر اینستاگرام می‌شناسند، این شب‌ها حتماً با دیدن او روی صحنه تئاتر شوکه می‌شوند.

خبرآنلاین خراسان رضوی | محمدرضا ندافان؛ حالا دیگر بعید است کسی دست و سرش در اینستاگرام باشد و «جواد خواجوی» را نشناسد. کسی که در ابتدای فعالیتش در این شبکه مجازی به خاطر حجم افزایش مخاطبینش به عنوان یک «پدیده» معرفی شد، به طوری که هر روز بیشتر از روز قبل به تعداد دنبال‌کننده‌های او اضافه می‌شد. با این حال شناختی که همه از او دارند، همان دوبلور مشهدی شخصیت‌های کارتونی و بعضاً حیوانات است.

اما آن‌هایی که خواجوی را پیش از این‌ها می‌شناسند می‌دانند که او سال‌ها در مشهد، تئاتر کار کرده و خاک صحنه خورده، اما تئاترِ همیشه مظلوم بازهم نتوانسته یکی از هنرمندانش را به جامعه معرفی کند و فضای مجازی این نقش را ایفا کرده است.

این شب‌ها اما «جواد خواجوی» در قامت یک مرد مسن سنتی با نمایش «آدیداس» روی صحنه است؛ جایی که حتماً اگه منتقدینش به تماشای او بنشینند به هنر کم‌نظیر او در ارائه یک نقش سخت اذعان خواهند کرد. او این شب‌ها با 7بازیگر هم سن‌ و سال خودش هم‌بازی شده، اما هنر دست گریم او را به مردی میانسال تبدیل کرده و این پارادوکس تفاوت نسل‌ها را به قدری زیبا به عرصه نمایش آورده که مخاطبین نمایش فراموش می‌کنند که خواجوی را به واسطه اجراهای طنزش در اینستاگرام می‌شناسند.

شمایل آرتیست یک کمدین اینستاگرام!/عکس

او گرچه پیش از این هم در سریال «نوروز رنگی» هنرش در ارائه نقش‌های تصویری را اثبات کرده بود، اما در «آدیداس» حتی از شخصیت کمیک خود فاصله گرفته و در قامت یک شخصیت جدی روی صحنه حضور دارد، تا اثبات کند هنرش محدود به دوبله آن هم از نوع مشهدی نیست.

نمایش «آدیداس» که 3دوره اجرای موفق در مشهد داشته و برای نقشی که خواجوی ایفا می‌کند 2بازیگر دیگر به خودش دیده، بدون شک حالا با حضور او جان تازه‌ای گرفته و قامت یک مرد سنتی، در بهترین شکل ممکن برای مخاطب ارائه شده است.

خواجوی با حضور در «آدیداس» قصد داشته اثبات کند که هنرش فراتر از آن‌چه مردم می‌بینند هست، او برای رسیدن به این ماجرا دست به ریسک بزرگی زده و نقشی با اختلاف سنی زیاد با خودش را قبول کرده و شاید خیلی‌ها ندانند سال آینده هم با یک سریال کاملاً جدی در نمایش خانگی و یک تئاتر موزیکال دوباره به این عرصه بازخواهد گشت. اینفلوئنسری که به شدت تلاش کرده وجه آرتیستی خودش را به نمایش بگذارد و حالا برای رشد در این عرصه، بیش از پیش در حال تقلا کردن است.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار