کد خبر: ۲۰۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
عبدالملکی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در وزارت کار حداکثر حمایت را از ایده های اشتغالزا خواهیم داشت، تاکید کرد: دولت مردمی سیزدهم با جدیت دنبال تسهیل فضای کسب و کار برای ایده پردازان و کارآفرینان و پشتیبانی حداکثری از آنها است.

به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی در نخستین جشنواره ایده های برتر اشتغالزا و کارآفرینی اظهار کرد: ما برای ایجاد اشتغال ظرفیت‌های زیادی در حوزه منابع طبیعی و بازار یا حوزه فناوری و  سرمایه داریم ولی آنچه که کم داریم و یکی از حلقه‌های مفقوده به شمار می رود، بحث ایده است.
وی ادامه داد: ایده یعنی شناسایی یک نیاز و روشهای رفع آن که این ایده را بازار ارزشگذاری می کند لذا پیشنهاد کردیم شناسایی ایده های کارآفرین و اشتغالزا در دستور کار قرار گیرد که یکی از بخشهای جدی زیست بوم ملی اشتغال است.
عبدالملکی افزود: ما این همه سرمایه، نیروی انسانی، منابع طبیعی و زیرساخت داریم که باید  در کنار هم قرار بدهیم و ارزش آفرینی کنیم و از محل ایجاد آن ارزش به اشتغال پایدار برسیم. بنابر این به ایده نیاز داریم و کشور ما به لحاظ افراد ایده پرداز و کسانی که قدرت و توانمندی نوآوری داشته باشند، جزو کشورهای خوب دنیا است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شد یک سامانه و جشنواره‌ای ایجاد شود که ایده ها به صورت نظام مند در آن جمع آوری شوند. خوشبختانه فاز اول جشنواره ظرف دو ماه به اجرا درآمد و در این مدت، بیش از ۴۲۰۰ ایده به جشنواره رسید.
وی مسأله اشتغال و کارآفرینی را از جمله برنامه‌های مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: اگر هرکدام از این ۴۶۰۰ ایده  عملیاتی شوند
می توانند دهها، صدها و هزارها فرصت شغلی در کشور ایجاد کنند لذا ما برای عملیاتی شدن ایده ها چیزی کم نداریم و درخواست ما از همکاران در حوزه اشتغال این است که برنامه های جدی تری برای جمع آوری و دریافت و پشتیبانی از ایده ها داشته باشیم.
به گفته وزیر کار، دبیرخانه دائمی جشنواره شکل گرفته و سایت آن فعال و آماده دریافت ایده های کارآفرینی است. افراد می توانند طرح های خود را در سامانه ثبت کنند و هر سه ماه یکبار ارزیابی داوری و اعلام نتایج صورت خواهد کرد.
عبدالملکی اقدام دوم را معرفی ایده های برتر به دستگاهها و مجموعه های تابعه وزارتخانه عنوان کرد و افزود: کار سوم، رتبه بندی و درجه بندی ایده هایی است که از مرحله اول داوری عبور می کنند مثل ایده های طلایی، نقره ای و برنزی.
وی با بیان اینکه در وزارت کار حداکثر حمایت را از ایده ها خواهیم داشت، تصریح کرد: ما می توانیم ایده ها را به کسانی که دارای سرمایه و علاقمند کسب و کار هستند، معرفی کنیم و به نحوی ایده بازار حرفه ای داشته باشیم و کار چهارم این است که این ایده ها توسط دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای عملیاتی شدن، پیگیری شوند.
 وزیر کار در پایان تاکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کنیم و لازم است ایده هایی را در تراز جهانی در سطح کارآفرینی داشته باشیم. قطعاً ظرفیت ما برای این کارها بیش از گذشته است و دولت مردمی سیزدهم با جدیت دنبال تسهیل فضای کسب و کار برای ایده پردازان و کارآفرینان و  پشتیبانی حداکثری از آنها است.
انتهای پیام
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار