کد خبر: ۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
معاون وزیر شهرسازی خبر داد:
ایزدی گفت: نوسازی 230 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر زمینه ساز شکل گیری طرح مسکن اجتماعی شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ایزدی با بیان اینکه ما امیدواریم 30 درصد از مسکن مورد نیاز مردم در 4 عرصه فراهم شود گفت: برای این 30 درصد با بانک مرکزی توافق کرده‌ایم و ما نیز بسته‌ای در همین خصوص به دولت ارائه کرده ایم.
 
وی در ادامه افزود: تفکر ما برای نوسازی بافت‌های فرسوده به این صورت است که به مردم تسهیلاتی به سه شکل از جمله وام مقاوم سازی، وام نوسازی و ودیعه مسکن، پرداخت شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه یادآور شد: شهرداری‌ها برای نوسازی واحدهای مسکونی تخفیفاتی را ارائه دهد و ما نیز بسته‌های تشویقی را برای جبران این تخفیفات در نظر گرفته‌ایم.
 
ایزدی در ادامه تصریح کرد: شرکت عمران بهسازی و نوسازی مسکن 230 هزار واحد مسکن مهر را از طریق خود مالکی ساخته است.
 
وی در ادامه افزود: مسکن مهری که توسط این شرکت ساخته شده است یکی از موفق‌ترین و بهترین طرحها بود که تمام متقاضیان بدون هیچ مسئله‌ای در این واحدها ساکن شدند.
 
مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در  ادامه گفت: امیدواریم مسکن اجتماعی نیز به همین شیوه در طرح مسکن اجتماعی در نظر گرفته شود.
 
ایزدی توضیح داد: در حال حاضر شیوه نوسازی مسکن مهر از همین حالا در حال اجراست و تمامی محلات هدف در این طرح شناسایی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه با تشکیل تعاونی‌های محله‌ای در حال حاضر این طرح را انجام شده  است افزود: محله‌ ی همت آباد اصفهان به صورت پایلوت و ارائه وام ودیعه مسکن و گرفتن تخفیفات از شهرداری، اولین طرح انجام شده است.
 
ایزدی خاطرنشان کرد: با نوسازی محلات هدف علاوه بر ارتقا کیفیت بخش قابل توجهی از مسکن اقشار کم درآمد تامین می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، شهر ، بافت ، فرسوده ، مسکن ، اجتماعی
نام:
ایمیل:
* نظر: