کد خبر: ۲۰۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
خراسان رضوی میزبان هجدهمین سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه است، حجت‌الاسلام رئیسی در دومین روز سفر به سرخس رفت و ضمن آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز «شوریجه»، با مردم دیدار کرد.
 امروز پنج شنبه خراسان رضوی در هجدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان بود.

سفر رئیس جمهور از عصر روز چهارشنبه آغاز شده است و تا عصر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. برنامه‌های این سفر از مراسم استقبال رسمی و زیارت حرم مطهر رضوی آغاز شد، و بعد از این مراسم دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و علما و روحانیون استان خراسان رضوی و مشهد برگزار شد.

مشهد مقصد هجدهمین سفر دولت/ رئیسی به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شد

استاندار خراسان رضوی از برگزاری نشست هم اندیشی رئیس جمهور با جمعی از فعالان اقتصادی با اولویت و رویکرد برنامه‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: این نشست با توجه به شعار سال و با هدف جهت دهی به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برگزار خواهد شد.

نظری بیان کرد: از دیگر برنامه‌های سفر ریاست جمهوری برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان‌ها با حضور نمایندگان ریاست جمهوری است که تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر رئیس جمهور به یکی از شهرستان‌ها و یکی از مراکز اقتصادی استان عنوان کرد: بازدید‌های سرزده‌ای نیز در هر سفر انجام می‌شود.


نظری ادامه داد: برگزاری نشست شورای اداری استان با حضور رئیس دولت و نمایندگان اعزامی رئیس جمهور به شهرستان‌ها و مسئولان استانی و نشست خبری با اصحاب رسانه هم برای هجدهمین سفر استانی رئیس جمهور پیش بینی شده است؛ بنابراین گزاش، ۳۱ میز خدمت در دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده است که به عنوان نمایندگان ویژه وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری، اقتصاد و دارایی، بهداشت و درمان و … فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند به صورت حضوری مشکلات خود را مطرح کنند.

همچنین سامانه ارتباط مردمی در بستر اینترنت به نشانی www.۱۱۱.ir نیز پیش بینی شده است که مردم می‌توانند درخواست‌های خود را مطرح کنند.


سید حمید سجادی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به استان خراسان رضوی به شهرستان خواف سفر کرده است، صبح امروز پنج شنبه با حضور در شهر سنگان و منزل شهید «عبدالواحد جلالی» با خانواده این شهید دیدار و به صبر و پایداری خانواده شهدا به ویژه مادر شهید ادای احترام کرد.


سید امیر حسین مدنی پیش از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از آرامگاه و موزه آرامگاه شهید مدرس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهضتی که شهید مدرس ایجاد کرد برای امامین انقلاب حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: این نماد باید به‌عنوان نماد مقاومت ملی در برابر استعمار آن زمان در مقابل چشم مردم منطقه و کشور باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان این‌که اهمیت این موضوع نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به آن بشود، خاطرنشان کرد: با تحقق تفاهم‌نامه‌ای که بین آستان قدس رضوی، دولت و مجلس منعقد شده است، این منطقه می‌تواند به‌عنوان منطقه‌ای که قابلیت جذب گردشگر و زائر دارد، منطقه‌ای شاخص در حوزه زیارتی معرفی شود.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع اقشار مختلف مردم سرخس به بحث توسعه یافتگی منطقه اشاره و اظهار کرد: مسئولان شرکت‌های فعال در منطقه و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس نیروی کارآمد بومی برای این مجموعه‌ها استفاده کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم مرزنشین سرخس، حافظه مرز‌های کشور در این خطه هستند و باید مشکلات آن‌ها به ویژه موضوع ریزگرد‌ها حل و فصل شود.

وی افزود: من با مردم این خطه آشنا هستم و دلدادگی‌شان را به نظام و پایبندی‌شان را به ارزش‌های انقلاب می‌دانم و می‌شناسم.

رئیسی گفت: در روز‌های آینده موضوع فرماندار این شهرستان با دستور استاندار خراسان رضوی حل و فصل و فرماندار مشخص می‌شود.

رئیس جمهور پیش از دیدار مردمی وارد گلزار شهدای «بهشت نبی» شهر سرخس شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

حضور و بازدید از پایانه مرزی و ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس، هم‌مرز با کشور ترکمنستان از برنامه‌های اصلی سفر حجت‌الاسلام رئیسی و اعضای هیئت دولت به شهرستان سرخس است.


سیدرضا فاطمی امین صبح پنجشنبه در نشست با فعالان بخش صنعت و معدن سبزوار اظهار کرد: در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار در سال جاری عملیاتی می‌شود و در موضوع تأمین مواد اولیه، راهکار این وزارت ورود واحد‌های تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای تأمین نقدینگی واحد‌های صنعتی و سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات بر مبنای صورت‌های مالی و تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می‌شود که علاوه بر از بین بردن انحراف منابع، با تأمین مالی زنجیره‌ای حداقل ۳۰ درصد بازدهی افزایش می‌یابد.

وی افزود: هم اکنون کشور در بخش صنایع با کمبود برق روبه‌روست است که با هدف رفع این معضل، سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور آغاز شده است. ادامه خبر را اینجا ببینید.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه با حضور در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی، دو کارخانه از ۴ کارخانه این مجتمع را افتتاح کرد.

این دو کارخانه به منظور کاهش خام‌فروشی گوگرد و توسعه زنجیره آن در کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و از محل گوگرد تولیدی پالایشگاه خانگیران ایجاد شده است.

این مجتمع شامل چهار کارخانه است که از این تعداد دو کارخانه پیش‌تر به بهره‌برداری رسیده و دو کارخانه دیگر نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی و ۲،۵ میلیون یورویی بخش خصوصی، امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محصولات و ارزش افزوده آن گوگرد دانه‌بندی‌شده با ایجاد ارزش افزوده ۱۵ دلار به ازای هر تن، کود بنتونیتی با ایجاد ارزش افزوده سه برابری نسبت به گوگرد کلوخه و گوگرد میکرونیزه با ایجاد ارزش افزوده هشت برابری نسبت به گوگرد کلوخه است.


بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه به‌عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستان‌های خلیل آباد و بردسکن در هجدهمین سفر استانی دول، سیزدهم وارد بردسکن شد و به مقام شامخ شهدای این شهرستان، ادای احترام کرد.

وزیر بهداشت در نخستین برنامه سفر خود در دیدار با خانواده شهید علی حاجی‌پور، نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان بردسکن با بیان این‌که رسانه‌ها باید صحنه‌های زیبای شهادت، ایثار و از خودگذشتگی شهدای سلامت را به تصویر بکشند تا به الگویی برای جامعه تبدیل شوند، اظهار کرد: شهدا بودند که انقلاب ما را به ثمر رساندند و هر شهید هدف خاصی داشته است.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب و شهدای سلامت هر کدام با توجه به شرایط زمانه و با فرهنگ زمانه برای نظام، انقلاب و مردم جان خود را فدا کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که در دوران کرونا، ۳۰۰ نفر از کادر درمان کشور در راه تأمین سلامت هموطنان به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی و پرستاری ما به دنیا نشان داد که با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، انسان‌های بزرگی بودند که برای سلامت مردم جان خود را به مخاطره انداختند و سربلند بیرون آمدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت و بازدید از بیمارستان ولیعصر (عج)، با اقشار مختلف مردم بردسکن دیدار و در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور پیدا می‌کند.

وی همچنین در شهرستان خلیل آباد به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با خانواده یکی از شهدای این شهرستان دیدار می‌کند.

بازدید از ساختمان حوزه علمیه و بیمارستان خاتم‌الانبیاء و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و دیدار‌های مردمی از دیگر برنامه‌های عین‌اللهی به عنوان نماینده ویژه دولت در هجدهمین سفر استانی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از حضور در این دو شهرستان، در جلسه شورای اداری استان در مشهد با حضور رئیس جمهور شرکت و مشکلات این مناطق را مطرح می‌کند.


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنج‌شنبه با استقبال فرماندار تایباد و همراهی محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی وارد تایباد شد.

محمدمهدی اسماعیلی برای انجام چند بازدید از مراکز فرهنگی، دیدار با هنرمندان و همچنین حضور و سخنرانی در شورای اداری تایباد در قالب هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان خراسان رضوی به این شهرستان سفر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به تایباد با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای شیعه و اهل سنت این خطه مرزی ادای احترام کرد.


انسیه خزعلی شامگاه چهارشنبه در نشست با بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده آستان قدس رضوی که در قالب هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم انجام شد، اظهار کرد: در زمینه کسب و کار خانواده محور هم طرح بزرگی تدوین شده که در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: به دنبال ایجاد شبکه نخبگانی در راستای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب هستیم که در بخش‌های کارآفرینی، هنر، تولید، دانش بنیانی، اشتغال‌زایی به خصوص برای زنان فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در زمینه طلاق و مسائل پیشگیری از آسیب‌های طلاق که متأسفانه در خیلی از استان‌ها و از جمله استان خراسان رضوی رو به افزایش است نیز برنامه‌هایی را داریم که بانوان می‌توانند کمک‌های مؤثری در این زمینه ارائه دهند.

خزعلی افزود: برنامه پیشگیری از آسیب‌های طلاق هم در برنامه چهار سال اول زوجین قرار می‌گیرد که این مشاوره‌ها در سال اول به صورت رایگان است و در سال‌های بعد برای دهک‌های یک تا چهار به صورت رایگان است که این مشاوران باید حتماً دارای مجوز باشند و یک هیئت علمی و یک هیئت نظارت بر کار این مشاوران و روانشناسان نظارت دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد وعده‌هایی که در خصوص زنان در خراسان رضوی داده شده بود انجام شده است، افزود: امید است در این سفر با اعتباراتی که تخصیص می‌یابد و شرایطی که قرار است داشته باشیم و برنامه‌هایی که قرار است پیاده شود با همکاری بانوان فعال به‌صورت کامل و صددرصد انجام بشود.

وی افزود: اشتغال باید با مسئولیت‌های زنان در خانواده لحاظ شود و به دنبال این هستیم که نوع کاری که برای بانوان تعریف می‌کنیم یا نیمه وقت یا پاره وقت یا یک سوم وقت باشد تا در زمان باروری و رسیدن به فرزندان حالت انعطاف داشته باشد و بعد اگر خواستند تمام وقت کار کنند.

خزعلی بیان کرد: همچنین مساله مهدکودک‌ها و امکانات و شرایطی که بانوان بتوانند در کنار کارشان به خانواده خود برسند در برنامه‌های معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده قرار دارد، همچنین برای مشاوران دینی و روان‌شناسان برنامه‌ریزی کردیم که دوره‌هایی را در معارف دینی برگزار کنیم که بتوانند مشاوره‌های دینی و تربیتی بدهند.

گفتنی است بعد از این نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز بازپروری زنان و دختران توس در مشهد دیدن کرد و پای صحبت شماری از آنان نشسته و در جریان برخی مشکلات آنان از جمله نداشتن مدرک هویتی و مشکل در یافتن کار و ادامه تحصیل و اعتیاد والدین قرار گرفت.


یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در جمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی اظهار کرد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه دانش بنیان ۳۰ درصد و توسعه کشاورزی به ۵۰ درصد خواهد رسید و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل مؤثری در تولید و اشتغال تأثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با حضور در حوزه دانش بنیان می‌توانند در تولید و اشتغال کشور نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند که با توسعه حوزه دانش بنیان به شکل دو جانبه هم اشتغال و هم تولید متحول خواهد شد.

وی گفت: اثر کار‌های خیریه به عنوان بخش سوم اقتصاد در جهان مورد بررسی قرار گرفته است که این تأثیر در اقتصاد ۱۵ درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی ۸ درصد نقش دارد و اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم شاید دراین زمینه سرآمد جهان باشیم.

نوری خطاب به خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: شما شریک ۴۹ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستید و ما موظف به پیگیری دغدغه‌های شما هستیم و یکی از اقدامات انجام شده اولویت بخشی به مدارس خیرساز در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور است.

وزیر آموزش و پرورش تشکیل خیریه مدرسه ساز و تدوین سند تحول بنیادین را دو کار مهم بعد از جنگ در حوزه آموزش و پرورش کشور که صورت گرفت، برشمرد.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش پیش از نشست با خیرین مدرسه ساز، دبستان دخترانه عفت صفاریان طوسی در منطقه تبادکان مشهد را افتتاح کرد.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان خراسان رضوی، با حضور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس دستور آغاز «عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D» را صادر کرد.

ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در دو فاز تعریف شده است که فاز نخست آن با ظرفیت تزریق ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در هشت ماه نخست و برداشت روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب (در چهار ماه سرد) پیش‌تر به بهره‌برداری رسیده است.

گاز برداشت شده از طریق خط ۴۸ اینچ برای مصرف در شمال شرق کشور به شبکه گازرسانی تزریق می‌شود.


رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به مشهد سفر کرده است، صبح پنجشنبه بازدید‌هایی از راه آهن مشهد سرخس و آزادراه مشهد چناران شامل تقاطع جمعاب و تقاطع ناظریه خواهد داشت، سپس با حضور در شهر جدید گلبهار، عملیات اجرایی پروژه هفت هزار و ۱۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

در ادامه این سفر، هنرستان «شهید حاج قاسم سلیمانی» نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید گلبهار افتتاح خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در مشهد، بازدید از تونل ورودی قطعه چهار قطار حومه مشهد گلبهار واقع در روستای صفی‌آباد زعفرانیه، حضور در شورای هماهنگی راه و شهرسازی و در نهایت با حضور در شهرک مهرگان، فاز ۳ عملیات اجرایی ۴۷ هزار و ۸۶۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.


حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار جمعی از علما و فضلای مشهد مقدس با رئیس‌جمهور که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، به لغو سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا (ع) برای سومین سال پیاپی به سبب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اشاره و اظهار کرد: امسال سومین سالی است که از حضور پرفیض رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در مشهد مقدس محروم هستیم و حقیقتاً این موضوع اندوهی بر دل ماست.

وی از اقدامات مؤثر دولت در مهار اپیدمی کرونا تقدیر کرد و ادامه داد: تلاش تحسین‌برانگیز و موفقیت‌آمیز دولت در حفاظت از جان هموطنان با کنترل و تقلیل شیوع ویروس کرونا در کشور قابل‌تقدیر است و امیدواریم به‌زودی این بیماری به‌طورکلی ریشه‌کن و شرایط به روال عادی بازگردد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی، گفت: از رئیس‌جمهور محترم که نخستین سفر استانی خود در سال و قرن جدید را از کنار مضجع نورانی و شریف حضرت ثامن‌الحجج (ع) آغاز کرده‌اند، تشکر می‌کنم. ان‌‏شاءالله این سفر منشأ تحول، برکات و نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی و رفع مشکلات مردم باشد.

وی به احیای اعتماد و امید مردم به دولت اشاره و بیان کرد: سفر‌های استانی و اقدامات و تصمیمات امیدوار کننده دولت، بارقه امید و نشاط را در دل مردم ایجاد کرده است.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه با خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم استان خراسان رضوی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار کرد: توفیقی است که در ابتدای سال نو، در ماه مبارک شعبان و در کنار مضجع شریف امام هشتم (ع) در خدمت خانواده شهدا و جانبازان هستم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه مسئولان، پاسداری از راه شهدا و حفظ آثار و دستاورد‌های آن‌ها و خدمت به خانواده ایشان است چرا که خون شهدا از جامعه جهل‌زدایی می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در مقابل جریان بی‌رحمی که عامل دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و قصد داشت منطقه را به هم بریزد، ایستادند.

وی ضمن اشاره به کرامت و بردباری خانواده‌های شهدا نسبت به مصیبت از دست دادن عزیزانشان، تصریح کرد: شما خانواده‌های شهدا همیشه شاکر خداوند هستید، مشکلات شما را متزلزل نکرده است و اعتقادتان به نظام و اسلام را حفظ کرده‌اید.

رئیسی در بخشی از این دیدار با توجه به دغدغه‌های مطرح شده از سوی خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسئولان استانی را مکلف کرد تا در اسرع وقت نسبت به رفع دغدغه‌های این عزیزان اقدام کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار