کد خبر: ۲۰۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
در مراسمی با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رؤسای گروه دفتر صنایع ورزشی و خلاق، از مدیر شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی ایران و طراح نماد «لعیب» برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در این مراسم با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، گفت: سیاست و برنامه اصلی امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از تولیدکنندگان و تولید ملی است و عزم راسخی برای تحقق تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین داریم.

وی با اشاره به اهمیت و ظرفیت صنایع ورزشی در کشور به‌ویژه پوشاک، از حمایت و پشتیبانی وزارت صمت از این صنعت و صنایع پوشاک خبر داد و افزود: صنعت ورزش، صنعتی کلیدی و مهم است که مدتی مغفول مانده بود، اما با توجه به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید، تمرکز بیشتری در حوزه صنعت ورزش و صنایع خلاق با راه‌اندازی دفتر تخصصی به وجود خواهد آمد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ظرفیت و توان انجمن صنایع ورزشی، کالا و خدمات وابسته به حوزه ورزش را دربرداشتن گام‌های بلند برای رشد تولید، صادرات و ساماندهی و رفع موانع در این حوزه، تأثیرگذار توصیف کرد و از آمادگی وزارت صمت برای تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای تقویت تولید، صادرات و ساماندهی و رفع موانع تولید در این حوزه فعالیت خبر داد.

وی با اشاره به استقرار دفتر صنایع خلاق در این معاونت، تصریح کرد: این وزارتخانه برای نخستین بار در کنار صنعت، دفتر جدیدی در قالب دفتر تخصصی صنایع خلاق راه‌اندازی کرده که توجه به عنصر خلاقیت و رنگ در طراحی و پیدایش محصول را در دستور کار قرار داده است و این آمادگی راداریم تا از طراحان و تولیدکنندگان برای بهترین تولیدات ملی حمایت کنیم.

برادران همچنین با تجلیل از طراح شخصیت و تصویرساز مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، این اقدام را نشانه توانمندی جوانان ایرانی دانست و بیان کرد:‌ عنوان اثر برگزیده طرح لوگوی جام جهانی، سبب افتخار مردم ایران‌زمین شد و به گنجینه افتخارات هنری جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

معاون وزیر صمت بابیان این‌که صعود تیم ملی ایران به جام جهانی عنوان تیم‌های نخست، سبب خوشحالی مردم ایران شده بود و تصویرسازی مسکات جام جهانی نیز مردم کشورمان را بیش‌ازپیش خوشحال کرد، افزود: از جوانان هنرمند ایرانی می‌خواهیم برای طراحی‌های تولیدات ملی به وزارت صنعت کمک کنند و به‌طور یقین از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

نبود زیرساخت‌های اساسی علت رکود فعالیت‌های صنعتی حوزه هنر

سیدحسین اجاقی، تصویرساز مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز ضمن تقدیر از وزارت صنعت، معدن و تجارت به بیان برخی از مسائل و مشکلات حوزه هنر و خلاقیت پرداخت و نبود زیرساخت‌های اساسی در این حوزه را علت اصلی رکود فعالیت صنعتی حوزه هنر دانست و عنوان کرد: با توجه به اقدامات وزارت صمت از شروع فعالیت دولت مردمی، می‌توان نسبت به حل مسائل این حوزه امیدوار بود.

مجید ساعدی‌فر تولیدکننده برند ورزشی نیز در این مراسم نیز بابیان این‌که عمده بازار پوشاک ورزشی دنیا در اختیار برندهای بزرگی همچون نایک، آدیداس و پوماست، گفت: شرکت مروژ به‌عنوان تنها برند ایرانی این عرصه، سال‌هاست با شرکت‌های معتبر دنیا به رقابت پرداخته و گام‌به‌گام با آن‌ها قدم برداشته است.

وی اضافه کرد: اوج درخشش مروژ در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. پوشاک ایرانی بر تن ورزشکاران ۳۵ کشور از ۱۰۵ کشور در دهکده المپیک، رویداد مهمی بود که برای نخستین بار در تاریخ المپیک و صنعت پوشاک کشور رخ داد.

این مراسم شب گذشته با هماهنگی دفتر صنایع ورزشی و خلاق معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور دو چهره تولیدی و خلاق ورزشی و بین‌المللی برگزار شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار