کد خبر: ۲۰۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر عزم وزارت نیرو برای بهره گیری کامل از ظرفیت همکاری صنایع در دوران اوج بار تابستان ۱۴۰۱ از تجهیز مشترکان صنعتی و کشاورزی حوزه توزیع به کنتور‌های هوشمند تا پایان ماه جاری خبر داد.
عزم وزارت نیرو برای گذر موفق از دوران اوج مصرف برقبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری توانیر، نشست ستاد راهبری اوج بار تابستان ۱۴۰۱ با حضور معاون هماهنگی توزیع و جمعی از مدیران ارشد توانیر، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو و برقراری ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع و مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیر مجموعه در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد.
 
 در این نشست محمد اله داد، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: همکاری صنایع با برنامه‌های مدیریت و جابه جایی بار تشویق محور است. وی با اشاره به این که همکاری صنایع بزرگ با این برنامه برای صنعت برق بسیار موثر و حیاتی است گفت: این برنامه ها، همانند سال‌های قبل به طور شفاف و کنترل پذیر اجرا می‌شود و رویت پذیری و کنترل پذیری شهرک‌های صنعتی بخش توزیع نیز در حال تکمیل است.
 
اله داد انتظار رعایت مصرف از بخش‌های عمومی و اداری را بیشتر از سایر بخش‌ها ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی بیشتر از سایر بخش‌ها به رعایت الگوی مصرف پایبند باشند و به همین دلیل باید کنترل پذیری، مراقبت و پایش این بخش جداگانه از سوی شرکت‌های توزیع دنبال شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین پایش و مقایسه گاز مصرفی و برق تولیدی مولد‌های مقیاس کوچک را با توجه به قرارداد همکاری این مولد‌ها حایز اهمیت دانست و افزود: باید بتوانیم با تلاش، هوشمندی و همراهی که وجود دارد امسال شرایط را برای تامین برق مردم سهل‌تر کنیم.
 
در ادامه رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشور با اشاره به جمع آوری آب در سد‌های موثر برق آبی افزود: اقدامات گسترده‌ای در سمت تامین انجام شده و در بخش مصرف نیز کنترل پذیری و رویت پذیری و اقدامات فرهنگی در حال سازماندهی است و انتظار داریم تعرفه جدید نقش بازدارنده در بخش خانگی داشته باشد.
 
 رجبی مشهدی با بیان این که تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد اضافه کرد: محدوده اوج بار شبکه را به طور معمول ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور برشمرد که در این بازه بیشترین همکاری با اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع اجرا می‌شود و تعمیرات نیروگاهی نیز طبق برنامه تا پایان اردیبهشت جاری به اتمام می‌رسد.
 
در این نشست همچنین علی اکبر کاظمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، نوع نگاه جامعه به برق به عنوان یک خدمت دولتی و نا آگاهی از ارزش واقعی برق به عنوان یک کالای اقتصادی را خاطرنشان ساخت و با اشاره به نقش رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی، بر اهمیت اطلاع رسانی، آگاهسازی و تعامل روابط عمومی‌های صنعت برق با اصحاب رسانه تاکید کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار