کد خبر: ۲۰۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
شاخص کل بورس با افت ۵۶۸ واحدی در تراز یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۳۰ واحد متوقف شد.

امروز سه شنبه (۲۰ اردیبهشت) در ساعت ۱۰ شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۲ هزار و ۴۵۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار  و ۶۴۰ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۵۶۸ واحد در تراز یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۳۰ واحد متوقف شد.

آقای آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار امروز با توجه به مقاومتی که از لحاظ تکنیکالی داشت، مقداری رفتار محافظه کارانه از خود به نمایش گذاشت و در محدوده متعادل معامله شد.  

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان رسید. «شبریز»، «کگل» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «اسیاتک»، «شستا» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

شاخص کل هم وزن هم با رشد دو هزار و ۷۶ واحد روی پله ۴۲۸ هزار و ۸۶۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

شاخص فرابورس هم با افت ۵ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۸۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۹۲۴ میلیارد و به ارزش یک هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شبریز، کگل و زپارس به ترتیب با ۸۵۹.۹۳، ۶۵۳.۷۵ و ۳۶۲.۷۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فملی، کچاد و شپدیس به ترتیب با ۶۰۳.۴۶، ۵۰۸.۶۷ و ۳۷۱.۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های غصینو، بپاس و فزر به ترتیب با ۱۲.۰۳، ۱۱.۱۶ و ۴.۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کگهر، هرمز و زاگرس به ترتیب با ۱۸.۲۳، ۱۲.۳۱ و ۶.۳۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۸۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «فرآورده نفتی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های زپارس، شگل و شبریز بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سشمال، وبهمن و دروز بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های غپآذر، درهاور و ودی  بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ومعلم، آ س پ و فروی بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اسیاتک، افران و شبریز بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، انرژی ۱ و افران در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و سپیدما بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های نشان، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های کمند ۴، کمند و خساپا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا و کمند ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

نماد‌های حگهر، اراد ۱۰۰۴ و حگهر ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های حگهر، حگهر ۴ و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۵۶۸ واحد افت کرد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار