کد خبر: ۲۱۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:
اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به منظور عدم انحراف طرح‌های بهره‌مند و متقاضی تسهیلات از مسیر اصلی، باید نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم‌زاده پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان اردبیل اظهار کرد: حمایت از تولید و اشتغال از اولویت‌های بانک‌های عامل باشد و در این زمینه لازم است تا تسهیلات ارائه شده از سوی این بانک‌ها نیز پایش و ارزیابی شوند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیش از پیش بانک‌های عامل از طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان اردبیل تصریح کرد: بخشی از مشکلات و موانع سر راه تولید مربوط به قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاست که امیدواریم با اصلاح برخی از قوانین به نفع واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری شاهد رونق اشتغال در منطقه باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضرورت تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در جذب اعتبارات اشتغالزا را یادآور شد و گفت: به منظور عدم انحراف طرح‌های بهره‌مند و متقاضی تسهیلات از رسالت و مسیر اصلی خود، لازم است نظارت مستمر توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل انجام شود.

رحیم‌زاده با بیان اینکه اعطای تسهیلات فقط به رسته فعالیت‌های مشخص قابل انجام است، افزود: بانک‌های عامل همکاری لازم در راستای تسهیل شرایط اجرای طرح‌های اشتغالی و حمایت از سرمایه‌گذاران را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به محدودیت اعتبارات، از کلیه دستگاه‌های متولی خواست تا در انتخاب طرح‌ها، تعداد اشتغال ایجادی و بازدهی اقتصادی را در اولویت قرار دهند.

رحیم‌زاده بیمه تأمین اجتماعی را ملاک تحقق طرح‌های اشتغال روستایی اعلام کرد و ادامه داد: طرح‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده باشند بعد از اخطار کتبی تسهیلات دریافتی آنها دین به حال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات با توجه به رسته فعالیت‌های بومی استان و با ارزیابی اهلیت سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات انجام شده و نظارت سه مرحله‌ای نیز همزمان با اعطای تسهیلات انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: بیمه تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان ملاک اشتغال تعهدی طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل بوده و نظارت کاملی بر تحقق اهداف اشتغال این طرح انجام می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار