کد خبر: ۲۱۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایجاد سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی راهی برای ایجاد شفافیت مالیاتی و عدالت در دریافت مالیات دانست و از آنچه موجب اخلال در نظام مالیاتی کشور شده سخن گفت.

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: شناسایی و پایش مودیان و همچنین میزان مالیات پرداختی هر شخص باید توسط یک سامانه جامع مورد بررسی دقیق قرار دهد که سامانه مودیان این راه را تسهیل می‌کند.

وی افزود: باید سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی به طرز چشمگیری خدمات و فعالیت‌های خود را گسترش دهد تا از میزان نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم بکاهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی به شفافیت مالیاتی و عدالت در دریافت مالیات کمک می‌کند. متأسفانه آنچه که باعث شده نظام مالیاتی ما با اخلال و مشکلاتی مواجه شود فرارهای مالیاتی است.

همتی گفت: از طریق سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی می‌توان این فرارها را مهار کرد و بسترهای لازم برای دریافت عادلانه مالیات و سنجش میزان مالیات شفاف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: واقعاً انصاف نیست یک کارمند پیش از دریافت حقوقش مالیاتش را از فیش حقوقی کسر کنند اما یک نفر که درآمد بسیار بالایی دارد به طرق و شیوه‌های مختلف از زیر بار پرداخت مالیات شانه خالی کند.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود از طریق سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و از سوی دیگر از طریق تقویت نظارت‌ها مانع فرارهای مالیاتی و تحریف اطلاعات صحیح شوند.

همتی گفت: بدون استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی‌های روز نمی‌توان یک نظام مالیاتی کارآمد، پویا، شفاف و عدالت‌گستر را داشت و اگر عدالتی هم در فقدان سیستم‌ها و فناوری روز در نظام مالیاتی وجود داشته باشد، شکننده و همه‌گستر نیست.

وی افزود: یکی از اولویت‌های سازمان امور مالیاتی باید تقویت زیرساخت‌های دریافت مالیات یا مالیات‌ستانی و شفافیت جامعه آماری و تکمیل آن باشد تا بتواند به درستی برآورد دقیقی از میزان مالیات‌ها در اختیار داشته باشد تا مبادا حق کسی ضایع شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار