کد خبر: ۲۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
مشاور وزیرجهاد با بیان اینکه به اعتقاد دولت، حمایت از کشاورزان منجر به بهبود ضریب امنیت غذایی می‌شود، گفت: حمایت از تولید،کنترل واردات وکاهش وابستگی در زمینه دانه‌های روغنی از مهمترین سیاست‌های ماست.
شاهرخ رمضان‌نژاد اظهارداشت: تصمیم شورای اقتصاد در زمینه افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در راستای سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید از کشاورزان و تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم  در سال اول استقرار خود به طور متوسط ۵۰ درصد قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را افزایش داد، گفت: این مساله باعث شد که کشاورزی در مسیر پیشرفت، افزایش بهره‌وری و تولید قرار بگیرد.

رمضان‌نژاد افزود: به همین دلیل است که امروز، علی رغم همه محدودیت‌های به‌وجود آمده در زمینه منابع اقلیمی و اعتباری، کشاورزی در مسیر رو به پیشرفت قرار دارد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه امسال نرخ خرید ۲۵ محصولی که مشمول تعیین قیمت تضمینی هستند، به طور متوسط ۱۱ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: این در شرایطی است که قیمت‌های جهانی کاهش یافته و در داخل زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه باید دست از حمایت از کشاورزان برداشت، وجود داشت.

رمضان‌نژاد تصریح کرد: علی رغم این مسائل دولت همچنان سیاست حمایت از کشاورزان را دنبال می‌کند و جهت گیری مسولان کشور به سوی افزایش ضریب امنیت غذایی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه قیمت گندم بحث‌های زیادی مطرح بود که با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی و شرایط اقتصادی کشور باید تغییراتی در این زمینه داده شود، افزود: با این حال، دولت بر این سیاست که کشاورزان باید مورد حمایت قرار بگیرند، تاکید و افزایش قیمت گندم را اعمال کرد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی درباره این مساله  که عده زیادی قیمت تعیین شده برای گندم را مناسب نمی‌دانند و اعتقاد دارند این نرخ از حق قانونی کشاورزان کمتر است؟ ادامه داد: پیشنهاد وزارت جهاد شاورزی برای نرخ گندم نیز عدد بالاتری بوده است اما به هرحال باید مجموعه شرایط و امکانات فعلی دولت را در نظر گرفت.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه افزایش نرخ‌های تضمینی در سال‌جاری حتما تاثیرات خوبی بر تولید کشور خواهد داشت، تاکید کرد: دولت اعتقاد دارد هرچه بیشتر از کشاورزان حمایت شود فضای تولید، کسب و کار و اشتغال بهبود می‌یابد و این موضوع در نتیجه منجر به افزایش ضریب امنیت غذایی می‌شود، ضمن اینکه چندی پیش برخی شایع کرده بودند دولت قصد کاهش قیمت‌های خرید تضمینی را دارد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: از سوی دیگر ما سیاست‌هایی در جهت کاهش هزینه‌های تولید داریم که از جمله آنها می‌توان به اختصاص تسهیلات در زمینه مکانیزاسیون، آسان کردن دسترسی کشاورزان به نهاده‌های تولید از جمله کود و غیره اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین افزایش قیمت در نرخ‌های تضمینی امسال مربوط به کلزا و دانه‌های روغنی بوده است، گفت: امسال یکی از مهم‌ترین سیاست‌های  دولت حمایت از تولید، کنترل واردات و کاهش وابستگی کشور در زمینه دانه‌های روغنی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: