کد خبر: ۲۱۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ هزار صندلی و ظرفیت خالی در دانشگاه‎های کشور داریم، گفت: پس از تصویب ماده یک ترمیم بودجه حدود ۸ میلیون تومان به سقف حقوق اعضای هیأت علمی افزوده می‌شود.

مرتضی فرخی در حاشیه برگزاری نشست اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در زمینه حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی اقدامات مناسب انجام شده که یکی از این اقدامات برداشتن سقف پرداخت حقوق قضات و اعضای هیأت علمی با حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بوده است.

وی افزود: پس از تصویب ماده یک ترمیم بودجه حدود ۸ میلیون تومان به سقف حقوق‌های اعضای هیأت علمی افزوده خواهد شد که از دیگر اقدامات مؤثر به حساب می‌آید.

فرخی با اشاره به سهم کم دانشجویان دولتی در دانشگاه‌های مازندران، تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ هزار صندلی و ظرفیت خالی در دانشگاه‎ها داریم هرچند در ادوار گذشته موجی از تقاضا برای دانشجویی وجود داشت ولی امروزه در برخی دانشگاه‌ها توسعه خوبی داشتیم ولی دانشجو نسبت به گذشته کمتر شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۱ دانشگاه غیرانتفاعی در مازندران که رتبه نخست تعداد دانشگاه‌های غیرانتفاعی در کشور را به این استان اختصاص داد، گفت: مازندران از استان‌های پیشرفته در حوزه کمی آموزش عالی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: با توجه به دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا بخشی از زیرساخت‌های دانشگاهی و خوابگاه‌ها دچار فرسودگی شد.

وی افزود: در ابتدای سال جاری با کمک دولت سیزدهم و ابتکار عمل سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویی خوابگاه‌ها برای استفاده دانشجویان ترمیم و بازسازی شد تا آماده پذیرایی از دانشجویان باشد.

فرخی متذکر شد: با توجه به رشد دانشجو و همچنین دانشجویان جدیدالورود نیاز به ساخت و زیرساخت‌های خوابگاه‌های جدید احساس می‌شود که براساس قانون طرح جوانی جمعیت وزارت علوم و تحقیقات موظف شده ۱۰ درصد از درآمدهای اختصاصی خود را به ساخت خوابگاه‌های متأهلی اختصاص دهد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه از ظرفیت‌های قانون جهش تولید ملی مسکن برای ساخت و ایجاد خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه‌ها بهره‌گیری شود، بیان کرد: از راه‌های مختلف در تلاش برای ایجاد خوابگاه‌ها و رفع نیاز دانشجویان هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: در برخی دانشگاه‌ها که نیاز سریع به خوابگاه دارند نیز برای صندوق رفاه دانشگاه‌ها این امکان فراهم شد تا با پرداخت به ازای سرانه هر دانشجو حدود چهار میلیون تومان یکی از ظرفیت‌های استان و شهرستان مورد نظر برای تأمین خوابگاه استیجاری استفاده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار