کد خبر: ۲۱۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
فرش ازجمله لوازم ضروری هر مکانی است و علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی خاصی نیز به دکوراسیون می‌بخشد. به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند تا برای دکوراسیون‌های داخلی حتما از فرش استفاده کنند.

فرش ازجمله لوازم ضروری هر مکانی است و علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی خاصی نیز به دکوراسیون می‌بخشد. به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند تا برای دکوراسیون‌های داخلی حتما از فرش استفاده کنند. اما خرید این محصول یک خرید نسبتا گران و مهم به شمار می‌آید که نیازمند دانستن و رعایت کردن نکات مهمی است. در ادامه قصد داریم نکات طلایی برای خرید این محصول زیبا را بازگو کنیم تا انتخابی بهتر داشته باشید.

چه جنسی انتخاب کنیم؟

محصولات متنوعی با جنس‌های  مختلف در بازار موجود هستند که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال پلی‌پروپیلن و نایلون از جمله مواد مصنوعی هستند که در تولید این محصول استفاده می‌شوند. این مواد اولیه در نهایت روی قیمت فرش مدرن تاثیر می‌گذارند. برای مثال استفاده از مواد اولیه مصنوعی باعث می‌شود قیمت آن در نهایت ارزان‌تر شود.

نکات طلایی برای خرید فرش

اما محصول نهایی کیفیت پایین‌تری نسبتا به محصولات تولید شده با جنس پشم خواهد داشت. استفاده از پشم باعث می‌شود، محصول نهایی دوام بیشتر و همچنین قیمت بیشتری نیز داشته باشد. اما این‌گونه محصولات زودتر لکه می‌شوند. به طور کلی الیاف پشمی ماندگاری بالاتری نسبتا به الیاف مصنوعی دارند. در ادامه برای تشخیص هر نوع الیاف ویژگی‌های  آن را ذکر می‌کنیم.

  • پلی‌پروپیلن: همان‌طور که اشاره شد، محصولاتی با این الیاف ارزان‌تر هستند. هنگام سطح الیاف پلی‌پروپیلن متوجه خواهید شد که الیاف آن بسیار ملایم هستند.
  • پلی‌استر: الیاف پلی‌استری به الیاف پشمی بسیار شبیه هستند. به همین دلیل خریداران ممکن است هنگام خرید دچار اشتباه شوند. الیاف پلی‌استر به راحتی لک را به خود جذب نکرده و این ویژگی، مزیت بزرگ آن‌ها محسوب می‌شود.
  • پشم طبیعی: این نوع فرش‌ها بسیار بادوام‌تر از سایرین بوده و ظاهری زیبا نیز دارند. فرش‌هایی که الیاف پشمی تهیه شده باشند، قیمت بالاتری نیز نسبت به سایرین دارند.

نکات طلایی برای خرید فرش

تراکم و شانه فرش چقدر باشد؟

در ابتدا اجازه دهید تا با مفهوم شانه آشنا شویم. تعداد گره‌هایی که در بافت فرش وجود دارد با نام شانه شناخته می‌شود. برای مثالی هنگامی‌که می‌گویند محصولی 500 شانه است، بدین موضوع اشاره دارند که در هر یک مترمربع از عرض آن، حدودا 500 گره در تاروپود وجود دارد.

مفهوم دیگری با نام تراکم نیز وجود داشته که به تعداد گره‌ها در طول محصول اشاره دارد. هر چه شانه و تراکم در یک محصول بیشتر باشد، بافت آن محصول ظریف‌تر همراه با بافت ریزی خواهد بود. علاوه بر این، محصولاتی که تراکم و شانه بیشتری دارند، مقاوم‌تر نیز هستند و در برابر تیزی و آسیب‌های مختلف مقاومت بیشتری نشان می‌دهند. بنابراین اگر مقاومت فرش برای شما مهم است به این ویژگی هنگام خرید فرش مدرن توجه داشته باشید.

کلام آخر

خریدن هر محصولی نیازمند دانستن دانش اولیه درباره آن محصول است. خرید فرش یک خرید اساسی برای هر مکانی به شمار می‌آید که باید با دقت صورت گیرد. اما هنگام تهیه این محصول باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ در این مقاله به این نکات مهم اشاره کردیم.

فرش امیرکبیر یک مجموعه معتبر در زمینه فروش بوده و مشتریان می‌توانند برای خرید فرش کاشان، فرش ماشینی، انواع فرش مدرن و ... به این فروشگاه معتبر مراجعه کنند.

برچسب ها: فرش ، خرید فرش ، قیمت فرش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار