کد خبر: ۲۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
'انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی' (یاتا) از اتاوا خواست تا این نهاد را از تحریم های کانادا علیه ایران، معاف کند.
 این انجمن که یکی از مهمترین سازمان های بین المللی مستقر در مونترال محسوب می شود با در اختیار داشتن نمایندگی 250 شرکت هواپیمایی از قدرت وضع و تدوین مقررات برخوردار است.
یاتا نظام مالی خاصی دارد که امکان فروش بلیت را برای شرکت های هواپیمایی و گردشگری فراهم می آورد و متعهد می شود که مسافران بتوانند توسط خطوط هوایی در اختیار این شرکت ها سفرهای خود را از جایی به جای دیگر صورت دهند. به لطف این نظام مالی در سال 2014 میلادی ، بیش از 523 میلیارد دلار آمریکا میان شرکت های هواپیمایی رد و بدل شد.
با اعمال تحریم های کانادا علیه ایران از سال 2012 میلادی، تبادلات مالی این سازمان با جمهوری اسلامی ایران ممنوع شد و همین امر فعالیت یاتا را پیچیده کرد و در انجام وظایف آن اختلال ایجاد شد.
به گزارش رادیو کانادا، یاتا از وزارت امور خارجه کانادا خواسته است تا این انجمن را از تحریم ها معاف کند تا بتواند نقش خود را به طور کامل در دنیا ایفا کند. اتاوا هنوز پاسخی به این درخواست نداده است.
انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی سازمانی فرامرزی است اما به دلیل قرار گرفتن دفتر مرکزی آن در مونترال، تابع قوانین کاناداست. به این ترتیب، این سازمان نمی تواند به شرکت های ایرانی و نیز شرکت های خارجی که با ایران تبادل تجاری دارند، خدمات ارائه کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: