کد خبر: ۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
ایزدی گفت: تا پایان هفته آینده دستورالعمل و شیوه واگذاری تسهیلات نهایی می‌شود و بانک مرکزی بانک‌های عامل را تعیین می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سعید ایزدی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موضوع مصوب سال 1387 و قانون حمایت از احیا بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع مصوب سال 89 و به منظور احیا بهسازی و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی، تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و زوج‌های جوان تا سقف 1 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم، تصویب نمود افزود:میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت ساکنان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها 200 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 150 میلیون ریال و سایر شهرها 100 میلیون ریال است.
 
وی با بیان اینکه در فرآیند واگذاری تسهیلات، قرار است گونه‌شناسی کنیم گفت: به ازای هر گونه و با توجه به ظرفیت‌ها، تسهیلات را واگذار می‌کنیم.  

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه افزود: در شیوه واگذاری این تسهیلات، ما بر حضور نهادهای تسهیل‌گر و شهرداری‌ها تاکید داریم.

ایزدی در ادامه تصریح کرد: کیفیت ساخت و ساز و استفاده از انبوه‌سازان در نوسازی این بافت‌ها از دیگر اقدامات ما در این بخش بشمار می‌رود.
 
وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته آینده در این دستورالعمل اجرایی می‌شود گفت: برای اجرای این دستورالعمل باید تمامی نهادها از جمله شهرداری‌ها و بانک مرکزی همکاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: اولویت ما برای اجرای این پروژه محدوده‌های پرخطر است و همچنین بخش‌هایی که دارای جمعیت بسیار هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان سقف تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده کلان‌شهرها 500 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار جمعیت 400 میلیون ریال و سایر شهرها 300 میلیون ریال است.
 
ایزدی در ادامه اظهار داشت: بانک مرکزی ایران مکلف است برای پرداخت تسهیلات موضوع این مصوبه نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آزاد در هر سال به تعداد 300 هزار واحد و در مجموع 1 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم اقدام نماید.

وی در ادامه توضیح داد: وزارت تعاون، کار و رفاه و سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی مکلف هستند در قالب تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع و شناسایی گروه‌های هدف طرح به منظور تهیه مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد بافت شهری اقدام نمایند.

ایزدی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات و یارانه‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اولویت واگذاری مسکن به زوج‌های جوان، گروه‌های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار است که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند.
 
مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه گفت: بار مالی ناشی از اجرای این طرح برای تامین مابه‌التفاوت یارانه سود تسهیلات اعطا شده از محل منابع حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌های مصوب سال 88 تامین خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: برای اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده ما 3 گام اساسی برداشته‌ایم که عبارتند از: ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه خدمات و ارتقا شبکه نوسازی بافت‌های فرسوده و توانمند کردن عرصه‌های هدف که این اقدام در سند ملی که در هفته پیش ابلاغ شده بود صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه به کیفیت نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: ما تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام و مهندسی ابلاغ کرده‌ایم که در طول اجرای تمام این برنامه کنترل مضاعف از زمان ساخت تا بهره‌برداری داشته باشیم.

وی یادآور شد: با ارائه الگوسازی، کیفیت لازم را در پروژه‌ها افزایش می‌دهیم.

ایزدی افزود: تا کنون 35 هزار واحد مسکونی پرونده تشکیل داده‌اند و در صف انتظار معرفی هستند که اجرایی شدن آنها بیش از یک ماه طول نمی‌کشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تسهیلات ، مسکن ، واگذاری
نام:
ایمیل:
* نظر: