کد خبر: ۲۱۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
ایسنا نوشت: جلالی با طرح این پرسش که چرا بند ناف اقتصاد را از دلار جدا نمی‌کنیم؟ گفت: کمیسیون اقتصادی طرحی ارائه کرده تا دلار را از سبد اقتصاد حذف کنیم، چون تا وقتی که دلار خط کش و معیار اقتصاد ما باشد، همین آش و همین کاسه است.

حسین جلالی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: در شرایطی به پایان سال نزدیک می‌شویم که خبری از پرداخت تسهیلات سیل‌زدگی و خشکسالی نیست؛ کشاورزان باغات پسته رفسنجان و انار همچنان منتظر این تسهیلات هستند. بانک‌ها هم کارها را قفل کرده و در جهت امهال و تمدید وام و پرداخت وام اشتغال زایی کمکی نمی‌کنند.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: چرا بند ناف اقتصاد را از دلار جدا نمی‌کنیم؟ مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که دیکتاتوری و آقایی دلار را بشکنید؟ مگر از نخست وزیر هند و رئیس جمهور روسیه نخواستند که جلوی این کار را گرفته و دلار را از سبد اقتصاد حذف کنید. کمیسیون اقتصادی طرحی ارائه کرده تا این مسئله دلار را از سبد اقتصاد حذف کنیم، چون تا وقتی که دلار خط کش و معیار اقتصاد ما باشد همین آش و همین کاسه است.

جلالی با اشاره به موضوع مجتمع مس رفسنجان خاطرنشان کرد: صنایع ملی مس ایران دچار حاشیه پردازی و روزمرگی شده است. برنامه مدونی برای پیشرفت ندارد؛ آن‌ها برنامه شان را برای توسعه و پیشرفت ارائه دهند و از این روزمرگی بیرون بیایند.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: به نظر می‌رسد با تغییر رئیس بانک مرکزی مشکل گرانی و نوسانات ارزی به خصوص دلار حل نخواهد شد؛ بلکه دلار باید از معاملات کشور حذف شود.

جعفر راستی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: اگر قرار است کابینه را ترمیم کنید تا دیر نشده این کار را انجام دهید. تا کی قرار است گرانی‌ها ادامه پیدا کند. به نظر می‌رسد با تغییر رئیس بانک مرکزی مشکل گرانی و نوسانات ارزی خصوصا دلار حل نمی‌شود. باید تلاش کنیم دلار از گردونه معاملات حذف شود، چرا سرنوشت کشور را به چیزی گره بزنیم که سررشته آن دست دشمنان ملت است. خطاب به دشمنان کشور می گویم که آزموده را آزمودن خطا است، شما می‌دانید ملت خواهان مکتب سردار سلیمانی هستند و تا پایان تا پای جای خواهند ایستاد بنابراین شما جز خودکشی یا توبه راهی ندارید.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار