کد خبر: ۲۱۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه 18 دی در سواحل خزر و اردبیل دما 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، گفت: از یکشنبه در نیمه شمالی کشور کاهش دما داریم که تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: سامانه بارشی که وارد کشور شده است روز آینده 17 دی در هرمزگان،‌سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان و فارس فعال است.

وی ادامه داد: بعدازظهر فردا در غرب و شمال‌غرب کشور افزایش ابر به تدریج بارش برف و باران داریم و سپس فردا شب در سواحل خزر بارش باران آغاز می‌شود، روز یکشنبه 18 دی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش‌ها افزایش می‌یابد ضمن آنکه بارش برف و باران در مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور و همچنین ارتفاعات البرز، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه 19 دی بارش‌ها در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت و روز سه‌شنبه در سواحل خزر باران داریم.

ضیائیان ادامه داد: روز دوشنبه 19 دی با نفوذ سامانه بارشی به جنوب‌غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و همچنین وزش باد در چهارمحال و بختیاری، بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان همچنین شمال بوشهر و شمال‌غرب فارس خواهیم داشت و روز سه‌شنبه سامانه بارشی در جنوب‌غرب، غرب و جنوب کشور، مرکز کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و سپس شرق کشور فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه 18 دی در سواحل خزر و اردبیل دما 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، گفت: از یکشنبه در نیمه شمالی کشور کاهش دما داریم که تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 9 و یک درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

* یخبندان در 19 استان

ضیائیان گفت:‌ فردا در 19 مرکز استان شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، ایلام، بجنورد، بیرجند، خرم‌آباد، زنجان، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، کرج، کرمان، همدان، یاسوج و یزد، کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار