کد خبر: ۲۱۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما با افزایش تقاضا برای سوخت در چین، قیمت ها در نزدیکی بالاترین رقم سال 2023 نگه داشت و هر بشکه نفت 84.60 دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما خوش بینی در مورد بازگشایی و رفع محدودیت های کرونایی در چین که تقاضا برای سوخت را در این کشور افزایش خواهد داد، قیمت ها در نزدیکی بالاترین رقم سال 2023 نگه داشت.

 هر بشکه نفت برنت با 68 سنت کاهش 84.60 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 61 سنت کاهش 79.25 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی هفته گذشته بیش از 8 درصد افزایش یافت که بالاترین افزایش هفتگی از ماه اکتبر به شمار می رود و این امر می تواند سبب برداشت سود و فروش کوتاه در کوتاه مدت شود.

وارن پترسون، استراتژیست بازارهای نفتی  در این رابطه گفت: «پس از افزایش قیمت هفته گذشته، ما شاهد برداشت سود هستیم.»

قیمت ها در اطراف بالاترین رقم 2023 در نوسان است. واردات نفت چین در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش یافت زیرا انتظار می رود که سفرها برای تعطیلات سال جدید قمری در پایان این هفته افزایش یابد.

همچنین سطح ترافیک در چین از کمترین رقم که به دنبال محدودیت های کرونایی ثبت شده، رو به افزایش است. این امر تقاضا برای نفت خام و محصولات نفتی را افزایش داده است.

منابع آگاه و تحلیلگران می گویند، انتظار می رود، این بهبود تقاضا به کاهش 40 درصدی صادرات محصولات نفتی پالایش شده چین در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر منجر شود که در راس این محصولات بنزین قرار دارد.

تحلیلگران ING  در یادداشتی گفتند، «درحالی که خوش بینی زیادی در اطراف تقاضا برای چین وجود دارد، در کوتاه مدت بازار نفت نسبتا عرضه کافی در اختیار دارد.»

صادرات نفت ایران در دو ماه پایانی 2022 رکود جدیدی ثبت کرده و سال 2023 را با وجود تحریم های آمریکا و در بحبوحه افزایش محموله های چین و ونزوئلا با قوت شروع کرده است.

بنا بر اعلام شرکت‌های رهیابی نفتکش ها، با وجود توقف مذاکرات برجام صادرات نفت ایران به بالاترین رقم از سال 2019 رسیده است.

پایان پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار