کد خبر: ۲۲۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران، گلخانه داران و عشایر توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، تولیدکنندگان تمهیدات لازم ذخیره سازی سوخت جایگزین برای واحدهای دامداری، مرغداری و گلخانه خود را داشته باشند.

به گفته او، عشایر از توقف در حاشیه مسیل ها، رودخانه ها و همچنین دامنه کوه ها بدلیل ریزش سنگ و رانش کوه اجتناب کنند.

غلامی می گوید: با توجه به سرمای هوا و وزش بادهای شدید، باغداران از هرگونه آبیاری باغات تا اوایل هفته آینده اجتناب کنند، همچنین از قیم برای حفاظت نهال های جوان استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: زنبورداران با استفاده از پوشش های مناسب از کندوهای عسل در برابر بارش برف و باران و سرما محافظت کنند و همواره کندوها را به مکان های امن انتقال دهند.

به گفته او، گلخانه داران نسبت به مستحکم کردن سازه و پوشش گلخانه در برابر وزش باد و تنظیم دما و تهویه واحدهای خود اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در استان های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و ارتفاعات شمال کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت. روز سه شنبه در بخش های از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران انتظار می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار