کد خبر: ۲۲۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
یک کارشناس مهاجرت گفت: خرید ملک در کشور ترکیه قوانین بسیار سخت گیرانه دارد که بی‌توجهی به آن، خریداران را با مشکلات زیادی روبه رو خواهد کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای علی تهمک در مورد مشکلات خرید ملک و زمین در کشور ترکیه گفت: بسیاری از خریداران ملک و زمین در کشور ترکیه به علت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه در دام کلاهبرداران می‌افتند، به طوریکه بسیاری از خریداران متوجه تبانی بین مالک و دلال نمی‌شوند و یک ملک را چندین برابر گران‌تر از قیمت واقعی خریدارای می کنند و این مبلغ اضافه بین واسطه و مالک تقسیم می‌شود.

این کارشناس مهاجرت  گفت: به طور مثال  ارزش واقعی یک خانه در  کشور ترکیه ۱۲۰ هزار لیر است،  اما واسطه آن را به مبلغ ۲۰۰ هزار لیر به خریدار فروخته است و این مبلغ اضافه بین مالک و واسطه تقسیم می‌شود.

او با بیان اینکه بسیاری از خریداران ملک در کشور ترکیه از قوانین بعد از خرید ملک اطلاعی ندارند، گفت: به هیچ عنوان به ملک زیر ۴۰۰ هزار دلار اقامت دائم داده نمی‌شود و به دریافت پاسپورت ختم نمی‌شود.

تهمک ادامه داد: به واحد‌های مسکونی زیر ۴۰۰ هزار دلار  تنها اقامت یک ساله داده می‌شود و اگر فردی هم یک ملکی بالای ۴۰۰ هزار دلار خریداری کرده باشد، زیر یک سال پاسپورت به آن‌ها ارائه نمی‌شود و از سوی دیگر به فرزندان بالای ۱۸ سال هم  پاسپورت داده نمی‌شود؛ بنابراین مشکلات بسیاری در این بخش دامن گیر افراد خواهد بود.

او گفت: بسیاری از افرادی که در ترکیه ملک خریداری کرده بودن، بعد از زلزله دچار مشکل شده و قصد فروش ملک خود را دارند، اما در جریان نیستند که ملک خریداری شده تا ۵ سال قابلیت فروش ندارد و بعد از ۵ سال هم امکان خارج کردن پول وجود ندارد.

این کارشناس مهاجرت گفت: برخی از خریداران زمین هم به تصور آنکه مانند ایران می‌توانند در این زمین خریداری شده سرمایه گذاری کنند اقدام به خرید کرده اند، اما باید گفت که در قوانین کشور ترکیه زمانی که زمین خریداری می‌شود تا دوسال در این زمین فرصت وجود دارد که ساخت وساز صورت گیرد.در غیر این صورت معامله باطل می‌شود؛ بنابراین یک فرد ۱۰۰ هزار دلار برای خرید زمین هزینه کرده است، اما اگر تا دوسال اقدام به ساخت وساز نکند خرید صورت گرفته باطل می‌شود و از سوی دیگر بسیار از این اراضی دارای بدهی‌های مالیاتی بسیار زیادی است که مشکل را دوبرابر می‌کند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار