کد خبر: ۲۲۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
در کنفرانس خبری اعلام شد
کنفرانس خبری موسسه سفیر گفتمان با محوریت آموزش و به روز رسانی آموزش و همچنین نقش سفیر گفتمان در آموزش کشور به منظور اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در این موسسه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

به روزرسانی منابع آموزشی زبان در موسسه سفیر گفتمان

نشست خبری مدیران موسسه آموزشی « سفیر گفتمان »، با محوریت آموزش و به روز رسانی آموزش، بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، با حضور دکتر سعید صیاد چمنی مدیرعامل موسسه آموزشی « سفیر گفتمان »، دکتر امید شکری مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه، گلاره نصیری مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه، جمعی دیگر از مدیران ارشد این موسسه و اصحاب رسانه، در سالن کنفرانس دفتر مرکزی شماره ۲ سفیر برگزار شد.

به گزارش تجارت آنلاین دکتر امید شکری، مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان در این نشست خبری طی سخنانی به روند شکل گیری و پیشینه آموزش زبان در موسسه پرداخت و گفت:  موسسه زبان سفیر گفتمان نخستین ارائه دهنده‌ سیستم آموزش ترکیبی هایبرید شامل آموزش در کلاس به‌همراه آموزش آنلاین در فضای مجازی، در 20 اردیبهشت ماه 1378 با افتتاح اولین شعبه در تهران آغاز به کار کرد. موسسه زبان سفیر گفتمان اکنون با دو دهه سابقه‌ درخشان به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت آموزش زبان در کشور با 63 شعبه در تهران و مراکز استان‌های کشور، پایبندی خدشه‌ناپذیر به اصول مشتری‌مداری و دانشجو محوری در فرآیند یادگیری به موازات کارآفرینی و ایجاد امنیت و رفاه شغلی برای بیش از 2000 نفر از بهترین مدرسین زبان‌های خارجی و 500 نفر از تواناترین مدیران، کارشناسان و کارکنان اداری و پشتیبانی، در مسیر ارائه‌ خدمات برتر آموزشی به مردم عزیز میهن سرافرازمان گام بر می دارد.

به گفته وی این موسسه تاکنون موفق به اخذ 5 گواهینامه استاندارد جهانی ایزو 9001 در مدیریت کیفیت، ایزو 10002 در مدیریت شکایات مشتریان و ایزو 10015 در مدیریت و آموزش، ایزو 29991 در سیستم مدیریت یادگیری زبان و ایزو 29990 استاندارد سیستم کیفیت مراکز آموزشی، همچنین کسب نمایندگی تربیت مدرسین بین‌المللی زبان از دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج شده است.

دکتر امید شکری، مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان افزود:  موسسه سفیر با توجه به ویژگی های شخصیتی زبان آموزان بهترین روند مبتنی بر خصوصیات زبان آموزان را پیدا نموده و با استناد به آن شیوه آموزش های خود را به زبان آموزان ارائه می دهد.  موسسه سفیر گفتمان در بدو ورود زبان آموزان حتما از طریق مشاوره به شناخت دقیقی از زبان آموزان دست پیدا کرده و ارزیابی زبانی و سطح آموزش و این که چه محتوای آموزشی به درد زبان آموز می خورد را مورد بررسی قرار می دهد تا بداند از چه شیوه ای می توان بهترین راندمان آموزشی را داشت و بهترین نتیجه را گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر آموزش به زبان آموزان موسسه سفیر به صورت مستمر اساتید خود را نیز در جهت به روز بودن علم و بالا بودن سطح آموزشی مورد جدید ترین متدهای آموزشی قرار می دهد. هم چنین در موسسه سفیر فضایی به عنوان کلینیک وجود دارد که زبان آموزان می توانند در آن جا مسائل و مشکلات مربوط به یادگیری و علت پایین بودن توانایی های  خود را مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و  به زبان آموز کمک می شود بهترو بیشتر در این پروسه آموزشی موفق شود.

دکتر امید شکری، مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان در خصوص جایگاه آموزش مجازی در این موسسه و استقبال از این شیوه آموزشی به ویژه در دوران کرونا گفت: وقتی بحث از آموزش مجازی می شود اغلب فکر می کنند که پروسه آموزش تنها به دانلود یک فایل آموزشی انجام می شود در صورتی که اینگونه نیست. در کلاس های مجازی مجموعه سفیر نحوه آموزش و فضا بسیار شبیه روند آموزش حضوری است. تمیرین انجام می شود و همان لحظه آزمون گرفته می شود و استاد درست مثل آموزش حضوری بر روند آموزش کنترل کامل دارد. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آموزش مجازی در دوران کرونا صورت گرفته است. به گونه ای که بسیاری از زبان آموزان همچنان به شیوه آموزش مجازی گرایش دارند و توانسته اند موفقیت بزرگی را برای مجموعه سفیر به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه موسسه سفیر گفتمان اکنون بیش از 100 هزار زبان آموز را زیر پوشش خود دارد و یکی از گسترده ترین و بزرگترین موسسات آموزشی در کشور است افزود: واقعیت این است که در مقوله آموزش اگر از تکنیک های بازاریابی استفاده کنیم شیوه درستی را به کار نگرفته ایم و علت آن است که چیزی که در آموزش مهم است کیفیت است. ما معتقدیم وقتی یک خدمت رسانی کیفی با استقبال و افزایش مخاطب مواجه می شود شما این خدمت را به گروهی ارائه می دهید که تعدادشان هر لحظه در حال بیشتر شدن است.

به روزرسانی منابع آموزشی زبان در موسسه سفیر گفتمان

گسترده ترین خدمات آموزشی در سفیر انجام می شود

دکتر امید شکری، مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان، در این نشست خبری گفت: گسترده ترین خدمات آموزشی در سفیر انجام می شود.

وی تصریح کرد: ما مدعی نیستیم؛ ولی سعی می کنیم کیفیت برند خودمان را در سراسر کشور حفظ کنیم و نسبت به مارکت تعداد زبان آموزان زیادی داریم.

مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان افزود: ما به دنبال افزایش ها نیستیم و در کمال احترام به همه عزیزان باید بگوییم که فعالیت در بخش خصوصی دشوار است. حس رقابت در موسسه برای ما کمرنگ است؛ ولی درصدد هستیم بهترین ها را رقم بزنیم. تغییر کتاب ها و تکنولوژی ها آموزشی از جمله راهکارهای ما در مسیر حرفه ای هستند.

دکتر شکری، پیرامون برنامه های موسسه در مناطق محروم گفت: در خصوص مناطق محروم برنامه های خاصی در موسسه وجود دارد و در وهله نخست محتواهای ضبط شده و همچنین استادان بدون مرز در دستور کار سفیر هست که در آینده با توضیحات بیشتر به سمع و نظر دوستان خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: استقبال از زبان انگلیسی همواره هست و ما در بحث مارکتینگ اطلاع رسانی های مناسبی را انجام می دهیم. البته در این باره وظیفه تغییر نگرش را داریم؛ ولی در حد خودمان و نمی توانیم در جامه موجی ورای تصور ایجاد بکنیم. فضا هنوز خوب است و اغلب اقشار جامعه ذهنیت مثبت دارند که بدانند برای آینده خودشان چه گامی بردارند و ما هم سعی در مساعد کردن وضعیت موجود داریم.

مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان، در پایان بیان داشت: در میان همه طیف ها و حتی در میان اقشاری که توانمندی مالی برای آموزش زبان ندارند، هم راهکارهایی برای حمایت داشته ایم و این کاری هست که می توانیم برای ارتقای آموزش زبان انجام دهیم.

به روزرسانی منابع آموزشی زبان در موسسه سفیر گفتمان

ضرورت آموزش زبان با متدها و منابع آموزشی جدید

گلاره نصیری مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان نیز در این نشست خبری در سخنانی به لزوم به روزرسانی منابع و شیوه های تدریس زبان پرداخت و گفت: سفیر گفتمان اکنون یکی از موسسات پیشرو در زمینه آموزش زبان در کشور است  و همواره تلاش نموده تا از یک طرف با بهره‌گیری از  مقالات جدید و پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان و از طرف دیگر با بررسی جامع کیفیت خروجی‌های دوره‌های تربیت مدرس برگزار شده در واحد جذب مدرسین، مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین بستۀ آموزشی تربیت استاد زبان را تهیه نماید.این موسسه که با پشتوانه آموزشی دانشگاه آکسفورد در جهت تربیت مدرسان زبان در کشور قدم بر می‌دارد، اکنون شاهد فعالیت حدود 1200 مدرس در  شعبه‌های خود است.مربیانی که مسئولیت تعلیم هزاران دانشجو در سراسر کشور را بر عهده دارند و در حال حاضر بیش از 100 نفر از اساتید موفق به دریافت مدرک بین‌المللی CELTA گردیده‌اند و کلیه اساتید پیوسته تحت آموزش‌های ادواری ضمن خدمت با هدف به‌روزرسانی و ارتقاء سطح کیفی آموزشی قرار می‌گیرند.

ایشان در خصوص برنامه های جدید موسسه و به روزرسانی منابع آموزشی اظهار داشت: در سبک آموزش نوین و آموزش جدید که ما در سال آینده خواهیم داشت محتوایی انتخاب شده است که بیش از 2000 هزار زبان آموز در سراسر دنیا محتوایی که برایشان جذاب بوده است و نیازهای آموزشی آن ها را پاسخ داده و توانسته در مواقعی که آنها به زبان نیاز دارند نیازهای آنها را برطرف کند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری بدهد؛ به کار گرفته شود.

به گفته نصیری کتاب های آموزش زبان می آیند تا به دانشجویان کمک کنند تا بتوانند راحت تر و بهتر با موضوعات مختلف ارتباط بگیرند . به روز بودن شیوه تدریس و ارتباط با زبان آموزان بسیار امرمهمی است چون آموزش باید انگیزه بخش نیز باشد. وی افزود: اتفاقی که امروزه در دنیای آموزش زبان می افتد این است که رفته رفته نیاز آدم ها به خواندن متن های طولانی و شنیدن تکست های طولانی کم می شود. درآینده نه چندان دور کم کم آدم ها دیگر حوصله خواندن را هم ندارند و ابزارهای جدیدی برای یادگیری و آموزش باید وارد کار شوند. باید حواس دانشجویان به نوع تکنیک های جدید گفتاری و شنیداری برقراری ارتباط باشد و داشتن خلاقیت نیز در نظر گرفته شود. در نتیجه آنچه که باید موسسات آموزشی در حوزه آموزش زبان و سایر حوزه های مختلف در نظر بگیرند این است که پروسه یادگیری دیگر تنها به شیوه های قدیمی و فقط از سمت مدرس اتفاق نمی افتد.

 وی تاکید کرد: در موسسه سفیر گفتمان یادگیری موثر شغل و هدف اصلی مدرس است. در حوزه آموزش زبان در نظر گرفتن این نکته بسیار اهمیت دارد. آن چیزی که دانشجو وقتی از سر کلاس درس رفت مهم است این است که با خود فکر کند اگر من الان در یک سوپر مارکت به توریستی برخورد کردم که نیاز به کمک داشت آیا می توانم به راحتی با او صحبت کنم ؟ یا اگر در فضایی قرار گرفتم که نیاز بود متنی را بخوانم چقدر موفق هستم؟ آن جا است که دانشجو متوجه می شود که چقدر یادگیری برایش اتفاق افتاده است.این آن فضایی است که باید به کمک مدرس و کتاب های آموزشی اتفاق بیافتد.

گلاره نصیری، مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، در ادامه این نشست خبری گفت: گسترده شدن سفیر در شهرستان ها، از دلایل توجه به محرومیت در زبان آموزی مناطق دور دست است.

وی ادامه داد: قبل از مساله کرونا موضوع آموزش از راه دور در نظر گرفته شده بود؛ ولی متاسفانه از نظر زیرساخت ها منطقه هر چقدر محروم تر باشد، به همان نسبت از منظر دسترسی به تکنولوزی هم محروم تر خواهد بود؛ ولی واضحا برای مناطق دوردست هم باید فضای آموزشی و هم امکانات آموزشی وجود داشته باشد.

مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، اظهار داشت: شاید فقط کاری که می توان انجام داد، اعزام مدرس به این محل ها با هماهنگی مرکز استانی که در حال ارایه خدمات است، از نظر شناسایی کردن باشد..ولی ما همواره تلاش کردیم که مبحثی برای این دسته عزیران که نمی توانند هزینه ها را پرداخت بکنند، داشته باشیم و طرح هایی را انجام دهیم که در سطح تهران هم هست و در شهرستان ها هم این اتفاق در حال رخ دادن است.

نصیری ادامه داد: البته مسلما از جهاتی دست ما بسته است و اگر منطقه محروم فضای آموزشی داشته باشد، مدرس می تواند برود، ولی به همان نسبت دسترسی به ابزارها و تکنولوزی هم وجود ندارد و ما فقط می توانیم در مقوله کمپین ها و بورسیه ها کار بکنیم و نقاط هدف ما باشند.

وی تاکید کرد: در مجموع برای مناطق محروم دو زیر ساخت نیاز داریم که یا باید فضای آموزشی وجود داشته باشد و یا باید امکان استفاده از آموزش راه دور فعال باشد؛ ولی در خصوص مساله پرداخت و هزینه ما علاقمند هستیم که به مشتاقان یادگیری کمک کنیم و حمایت های خود را داشته باشیم.

مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، در ادامه بیان داشت: به عنوان تجربه و به عنوان موسسه ای که زبان تدریس می کنیم، موسسات خیریه ای نیز در کنار ما هستند که وظایف کمک به دوستان محروم را دارند، عموما از لحاظ سخت افزاری، زیر ساخت را مهیا می کنند و این گونه ما نیز می توانیم در بحث شهریه و تدریس رایگان همکاری داشته باشیم..و تجربه چنین همکاری های را داشته و داریم.

نصیری، در ادامه پیرامون مقابله با تضعیف کردن پایه های یادگیری زبان انگلیسی در بخشی از مراکز آموزش عمومی کشور، گفت: مبحث آموزش زبان قبل از چنین موضوعاتی انگیزه شخصی دارد و شاید برای فضایی که مطرح هست، باید تاثیر اجتماعی را ببینیم و مادامی که دانش آموزان خودشان راغب هستند از این جهت مشکلی نداریم.

مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، درباره اینکه، افراد کم برخوردار چگونه شناسایی و تحت پوشش آموزش زبان قرار می گیرند، بیان داشت: این عزیران می توانند به مدیران واحدها مراجعه تا همکاران ما شرایط این عزیزان را بررسی کنند و با این دوستان علاقمند در شرایط خاص همراهی خواهند داشت.

در ادامه خانم محمودیان مدیر اداره کل مجازی موسسه  نیز طی سخنانی در مورد پلتفرم ناتوس گفت: پلتفرم ناتوس برای اتفاقاتی مثل ثبت نام  ایجاد شده است، یعنی دراین پلتفرم دانشجویان لیست کلاس‌های مختلف را در تمامی شعبات می‌توانند مشاهده کرده و ثبت نام کنند، حتی ثبت نام کلاس‌های ترجمه و یا کلاس‌هایی که متعارف نیستند‌ هم از طریق ناتوس انجام می‌شود، به طور کلی تمامی ثبت نام‌ها و ورود‌ها از طریق این پلتفرم انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موسسات آموزشی در دوران کرونا از بهینه سازی آموزش آنلاین به عنوان یکی از تحولات موسسه سفیر گفتمان نام برد که توانسته است در دوران کرونا مانع از قطع ارتباط موسسه و زبان آموزان شده و با آموزش مدرسان و استفاده از مزیتهای فضای مجازی و اینترنت توانسته است این تهدید را به یک فرصت تبدیل کند. 

 

به روزرسانی منابع آموزشی زبان در موسسه سفیر گفتمان

مجموعه کتاب Evolve؛ منبع آموزشی جدید سفیر

در این نشست خبری همچنین مجموعه جدید منابع آموزشی موسسه سفیر گفتمان معرفی شد.

منابع آموزشی هر چند وقت یک‌بار باید به‌روز شوند و موسسه سفیر نیز به‌واسطه خطی مشی و منشور کیفیتی که دارد به این قانون پای‌بند است و این‌بار نیز به سراغ مجموعه ۶جلدی کتاب‌های Evolve رفته است. این مجموعه یکی از بهترین و جدیدترین منابع آموزشی دانشگاه کمبریج است که تمرکز زیادی روی یادگیری مهارت مکالمه و ایجاد ارتباط واقعی با انگلیسی‌زبانان دارد.

مجموعه کتاب‌ Evolve یک مجموعه 6 عددی است که بر پایه انگلیسی امریکن برای تدریس زبان انگلیسی به بزرگسالان طراحی شده است و زبان‌آموزان را از سطح مبتدی تا پیشرفته همراهی می‌کند. کتاب Evolve بر پایه دانش و تخصص مجرب‌ترین اساتید آموزش زبان و تجربه یادگیرندگان واقعی زبان انگلیسی از سراسر دنیا طراحی و تدوین شده است. سری کتاب‌های آموزش زبان Evolve با هدف تقویت دانش و مهارت انگلیسی عمومی و بالا بردن سطح اعتمادبه‌نفس زبان‌آموزان برای صحبت کردن به زبان انگلیسی وارد بازار آموزش جهانی شده‌اند.

دوره‌های آموزشی بر پایه کتاب evolve هر چهار مهارت زبانی را به خوبی تحت پوشش قرار می‌دهند تا درنتیجه آن بیشترین پیشرفت در زبان انگلیسی برای مخاطبین اتفاق بیفتد. مجموعه کتاب ایوالو چند ویژگی منحصربه‌فرد دارند که موجب محبوبیت آنها برای تدریس شده است:

یادگیری بهتر، رویکرد اصلی نویسندگان این کتاب است و طبق همین رویکرد که نتیجه تحقیقات میدانی تیم نویسندگان این کتاب است محتوای اصلی این کتاب شکل گرفته است. زبان، یک پدیده پویاست و به مرور زمان تکامل می‌یابد؛ پس متدهای یادگیری انسانها نیز باید دستخوش دگرگونی شود.

محتوای شاگرد محور

سری کتاب‌های Evolve در نوع خود جزو اولین کتاب‌هایی هستند که محتوای آنها کاملا بر پایه نیاز و اولویت‌های یادگیری شاگردان نوشته شده است. گردآورندگان این کتاب‌ها با بیش از 2000 شاگرد زبان انگلیسی از سراسر دنیا با فرهنگ‌ها و سوابق یادگیری متفاوت مصاحبه کرده‌اند تا بفهمند شاگردان دوست دارند درباره چه موضوعاتی به زبان انگلیسی صحبت کنند و در چه موقعیت‌هایی با اعتمادبه‌نفس مکالمات انگلیسی را پیش ببرند. نتایج حاصل از این تحقیقات در جای جای این کتاب قابل مشاهده است و همین شاگردان واقعی در ویدیوهای کوتاه آموزشی در کتاب ظاهر می‌شوند و به سوالات مکالمه در کتاب پاسخ می‌دهند.

جذابیت موضوعات، مهمترین ویژگی کتاب Evolve

جذابیت موضوعات درسی یکی از مهمترین ویژگی های هر کتاب ، بویژه کتاب زبان است چرا که تا زمانی که موضوع از جذابیت کافی برخوردار نباشد میل به صحبت کردن در زبان آموزان تقویت نمیشود . در کتاب Evolve در هر سطح تلاش شده است جذاب ترین موضوعات به روز دنیا که افراد مایل هستند در مورد آنها حرف بزنند و اظهار نظر کنند گرداوری شود تا یادگیری را تا حد ممکن لذت بخش تر نماید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار