کد خبر: ۲۲۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای ورود سامانه بارشی جدید در نواحی مرکزی و جنوب غربی کشور صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: سامانه بارشی جدیدی از فردا تا روز سه شنبه وارد کشور می شود که با توجه به احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع رعد وبرق هشدار سطح زرد برای آن صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد  شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان را شاهد خواهیم بود.

او می گوید: احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر بطور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر،برخورد صاعقه و ریزش تگرگ در این مدت وجود دارد.

توصیه می شود عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها وانجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه ها و کشت های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ را ساکنان در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار