کد خبر: ۲۲۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:
یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدوربخشنامه تمهیدات و الزامات اجرایی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، جعفر یازرلو گفت: باتوجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز , برای تامین بلیت هواپیما، انجام به موقع پروازها و ایفای تعهدات شرکتهای هواپیمایی برای تاخیرها ، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه تمهیدات و الزامات اجرایی نوروز ۱۴۰۲ را صادر کرد.

وی افزود: براساس این بخشنامه فروش اجباری(فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفاً بلیت هستند یا تحمیل هر گونه شرایط غیر از خواست مسافران به آنها) ممنوع است و ارائه هرگونه خدمات به مسافران باید با در نظر گرفتن ظرفیتهای خالی صندلی و توافق و رضایت مسافران باشد.

وی تصریح کرد: سقف قیمت بلیت تعیین شده مطابق نرخنامه ۱۳/۱۰/۱۴۰۰ در همه مسیرهای داخلی است وواحد بازرگانی هر شرکت هواپیمایی موظف است ضمن نظارت برعملکرد تمام نمایندگان فروش با متخلفان برخورد کند .

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: براساس این بخشنامه فروش بلیت غیر قابل استرداد در مسیرهای داخلی اعم از چارتری یا سیستمی هم ممنوع است. بدین منظور درج هزینه CRCN (هزینه کنسلی) در همه بلیت های صادره برای اطلاع مسافر اجباری است.

یازرلو ضمن تاکید بر اطلاع رسانی صحیح و به موقع در باره تغییرات برنامه پروازی به مسافران گفت: شرکت های هواپیمایی ملزم هستند درصورت تاخیر یا ابطال پرواز دستور العمل حقوق مسافر را رعایت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار