کد خبر: ۲۲۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵
موبایل در عصر حاضر یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی است. بسیاری از افراد و مشاغل برای پیشبرد کارهای روزانه و حتی تخصصی خود از موبایل استفاده می‌کنند

با اقتصادی ترین موبایل ها آشنا شوید

موبایل در عصر حاضر یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی است. بسیاری از افراد و مشاغل برای پیشبرد کارهای روزانه و حتی تخصصی خود از موبایل استفاده می‌کنند. موبایل در هر شرایط حتی برای امور عادی و غیرتخصصی، ابزاری ضروری محسوب می‌شود. با توجه به این شرایط انواع متعددی از موبایل‌ها با کارکردهای مختلف وجود دارد. با این حال واقعیت این است که همه کاربران قادر به تهیه موبایل‌های گران‌قیمت و یا تخصصی مانند آیفون 13 پرومکس یا آیفون 14 پرو و.... نیستند. هر چند با خرید قسطی آیفون ۱۳ پرومکس هر کسی می‌تواند صاحب این موبایل شود؛ اما برخی از افراد بنا به دلایلی ترجیح می‌دهند از مدل‌های مقرون به صرفه استفاده کنند. بر این اساس ما در اینجا به معرفی چند مدل از بهترین موبایل‌های مقرون به صرفه پرداخته‌ایم.

 

ویژگی‌های موبایل‌های اقتصادی

منظور از موبایل‌های اقتصادی مدل‌هایی هستند که بسیاری از ویژگی‌های فنی و ظاهری در حد متوسط یا ابتدایی هستند. برخی از این مدل‌ها عبارتند از:

 

گوشی گلکسی سامسونگ مدل A01 core

سامسونگ مدل A01 core یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است. این گوشی از نظر حافظه و رم در سه نسخه 16 گیگابایت حافظه+ 1 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه+2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی+2 گیگابایت رم عرضه شده است. تراشه گوشی نیز از نوع Media Tek MT6739ww و 4 هسته‌ای است. گوشی A01 core  از نظر دوربین نیز مجهز به ویژگی‌های خوبی است. چنانچه دوربین اصلی 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکار است و دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسل است. علاوه بر اینها رزولوشن و ظرفیت باتری گوشی نیز به ترتیب 720  در 1480 پیکسل و باتری نیز 3000 میلی آمپر ساعت است. گوشی A01 core از نظر ظاهری، گوشی زیبایی است. البته جنس بدنه این گوشی از پلاستیک است.

 

گوشی جی پلاس مدل Q20

از گوشی جی پلاس Q20 به عنوان یکی از بهترین و مقرون‌به صرفه‌ترین گوشی‌های جی‌پلاس یاد می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب این گوشی ظرفیت بالای حافظه و رم آن است. چنانچه حافظه داخلی گوشی 64 گیگابایت و حافظه رم 4 گیگابایت است. کیفیت دوربین این گوشی به خصوص دوربین اصلی آن بالا است (13 مگاپیکسل است) و رزولوشن آن 720 × 1600 است. در کنار این ویژگی‌ها ظرفیت باتری نیز 5000 میلی آمپر ساعت است. گوشی جی پلاس مدل Q20 از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند. در نهایت آنکه بدنه و پنل پشت و جلوی گوشی جی پلاس مدل Q20 ازشیشه و دور قاب آن از نوع پلاستیکی است.

 

با اقتصادی ترین موبایل ها آشنا شوید

 

گوشی شیائومی مدل Redmi A10

شیائومی از جمله برندهایی است که نمونه گوشی‌های اقتصادی زیادی را عرضه کرده است. این گوشی نیز از نظر ویژگی‌های فنی بسیار شبیه به مدل قبلی است که به معرفی آن پرداختیم. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی گوشی از دو سیمکارت، حافظه داخلی 64 گیگابایت+ 3 گیگابایت رم، دوربین 13 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)، باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت و تراشه Helio G25 اشاره کرد. رزولوشن گوشی شیائومی مدل Redmi A10 نیز 720 در 1600 پیکسل است و  بدنه آن در قسمت جلو از شیشه و بدنه پشت پلاستیکی است. البته گوشی Redmi A10 نیز از نظر ظرفیت حافظه و رم در سه نسخه 64 گیگابایت حافظه داخلی+4گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی+4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم عرضه شده است.

 

گوشی آنر مدل X5

آنر یکی از برندهای چینی است که گوشی‌های خوبی را وارد بازار کرده است. این برند نیز مدل‌های مقرون‌به صرفه زیادی را عرضه کرده است که آنر X5 یکی از بهترین آن‌هاست. برخی از ویژگی‌های فنی این گوشی عبارت است از:

دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

رم: 2 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

رزولوشن: 720 در 1600 پیکسل

پنل پشت و دور قاب: پلاستیک

پردازنده مرکزی از نوع 8 هسته

گوشی آنر مدل X5 نیز به لحاظ مدل و ویژگی‌های فنی شباهت زیادی به مدل‌های قبلی دارد. از لحاظ قیمت نیز این گوشی تفاوت چندانی با گوشی‌های قبلی ندارد.

 

گوشی نوکیا مدل C21

C21 را می‌توان یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های موجود در بازار دانست. نوکیا C21 علیرغم ارزان بودن ویژگی‌های فنی خوبی دارد. از جمله آنکه حافظه داخلی و ظرفیت رم آن به ترتیب 32 و 2 گیگابایت است و پردازنده آن 8 هسته‌ای و از نوع Unisoc SC9863A است. باتری گوشی نوکیا C21 به لحاظ ظرفیت نیز در رده خوبی قرار دارد و 3000 میلی آمپر است. علاوه بر این کیفیت دوربین اصلی و سلفی به ترتیب 8 و 5 مگاپیکسل است و رزولوشن صفحه نمایش نیز 720 در 1280 پیکسل است. نوکیا C21 از نظر بدنه نیز طراحی و کیفیت خوبی دارد. چنانچه بدنه پشت از پلاستیک است؛ اما دور بدنه از آلومینیوم است.

 

شیائومی مدل Redmi note11

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 یکی از گوشی‌های خوب شیائومی با قیمت ارزان است. این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی قیمت بالاتری دارد؛ اما در مقابل از ویژگی‌های فنی خوبی نیز برخوردار است. البته اگر قیمت این گوشی (یا حتی نمونه‌های مشابه) نیز برایتان بالا است می‌توانید از طریق مراکز فروش قسطی موبایل، آن را  تهیه کنید. در کنار موبایل می‌توانید به خرید سایر لوازم الکتریکی مانند خرید قسطی لپ تاپ دانشجویی، تبلت، کتابخوان و... نیز اقدام کنید.

 

همانطور که گفتیم گوشی شیائومی ردمی نوت 11 نیز ویژگی‌های خوبی دارد که عبارتند از: دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، پردازنده 8 هسته‌ای از نوع 12 نانومتری هلیو G96، باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی و رزولوشن FHD. شیائومی Redmi note11 از نظر ظرفیت حافظه داخلی و رم نیز در نسخه‌ها 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 و 8 گیگابایت رم عرضه شده است. بدنه شیائومی Redmi note11  نیز از نوع پلاستیک است؛ اما پلاستیکی بادوام و زیبا.

 

سخن نهایی

وقتی از مدل‌های مقرون به صرفه موبایل صحبت می‌شود به معنای آن نیست که این نوع موبایل‌ها فاقد ویژگی‌های خوب هستند. برخلاف تصورات، بسیاری از موبایل‌های مقرون به صرفه از ویژگی‌های حرفه‌ای و حتی تخصصی نیز برخوردار هستند. البته ویژگی‌های اقتصادی در برندهای نه چندان معروف بیشتر است. هرچند همانطور که مشاهده کردید در برندهای خوب نیز نمونه‌های مقرون به صرفه یا اقتصادی وجود دارد. از این رو می‌توانید با تعیین کارکرد، نیاز و شرایط خود یکی از مدل‌های معرفی شده را انتخاب کنید و با روش‌هایی چون خرید قسطی تهیه کنید.  

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار