کد خبر: ۲۲۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
بانک ان‌بی‌دی امارات پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی چندین کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را در سال جاری میلادی به‌دنبال اعلام کاهش تولید اوپک پلاس از ماه مارس، پایین آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، بانک ان‌بی‌دی امارات در جدیدترین بررسی‌های خود در این هفته اعلام کرد کاهش تولید اخیر اوپک پلاس رشد اقتصاد در بزرگ‌ترین اقتصادهای حاشیه خلیج فارس را در سال جاری میلادی تحت تأثیر قرار می‌دهد که شامل عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام دنیا هم می‌شود.

 بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک در خاورمیانه و چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس در روز یکشنبه اعلام کردند روی‌هم‌رفته 1.16 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کاهش می‌دهند. عربستان 500 هزار بشکه در روز تولید خود را به‌عنوان اقدامی پیشگیرانه با هدف حمایت از ثبات بازار نفت کاهش خواهد داد. این کاهش تولید علاوه‌بر کاهش تولید 500 هزار بشکه‌ای روسیه است که تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

 بانک ان‌بی‌دی پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی چندین کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را در سال جاری میلادی به‌دنبال اعلام کاهش تولید عربستان، امارات، کویت و عمان از ماه مارس تا پایان سال، پایین آورد.

 این بانک اعلام کرد رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای شورای همکاری خلیج فارس یعنی بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات در سال جاری میلادی برابر با 2.3 درصد خواهد بود. این رقم پایین‌تر از 3.2 درصدی است که قبلاً پیش‌بینی شده بود.

 اگر کاهش تولید 500 هزار بشکه‌ای عربستان تا پایان 2023 ادامه داشته باشد، متوسط تولید نفت خام این کشور بیش‌از 4 درصد نسبت‌به 2022 پایین می‌آید و رشد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری برابر با 2.1 درصد خواهد بود، یعنی پایین‌تر از 3.1 درصدی که قبلاً انتظار می‌رفت.

 پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی امارات هم تا 3.4 درصد نسبت‌به 3.9 درصدی که قبلاً تخمین زده شده بود پایین آمده‌است. انتظار می‌رود رشد اقتصاد کویت تنها 0.2 درصد باشد درحالی‌که قبلاً 2.4 درصد اعلام شده بود. پیش‌بینی رشد اقتصاد عمان هم از 2.8 درصد تا 1.7 درصد پایین آمده‌است.

 انتهای پیام/11

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار