کد خبر: ۲۲۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
به نظر می‌رسد برای اردوی بعدی تیم ملی، احتمالاً خط حمله دستخوش تغییرات مهمی خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی ماه مارچ ۲ بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا برگزار کرد که شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل روسیه به تساوی ۱-۱ رضایت دادند و حریف آفریقایی خود را هم با نتیجه ۲ بر یک از پیش برداشتند. اردوی تیم ملی در شرایطی برگزار شد که انتقاداتی نسبت به فهرست اعلام شده از سوی امیر قلعه‌نویی وجود داشت و بسیاری از کارشناسان و البته هواداران فوتبال معتقد بودند که قلعه‌نویی می‌توانسته برای چینش فهرست بهترین بازیکنان، انتخاب‌های مناسب‌تری را داشته باشد.

سرمربی تیم ملی در خط حمله با بیشترین حمله مواجه شد؛ جایی که سردار آزمون به اردوی ملی دعوت شد اما به دلیل مشکلات شخصی حضور پیدا نکرد و در غیاب آزمون، امیر قلعه‌نویی در مواجه با مهدی قایدی تصمیم گرفت تا وینگر سرعتی استقلال را با وجود آمادگی فنی بالا به اردو دعوت نکند و با وجود اتمام دوره مصدومیت اللهیار صیادمنش این ستاره جوان هم دیگر غایب بزرگ فهرست تیم ملی بود تا در غیاب این بازیکنان، چهره‌هایی مثل شهریار مغانلو و البته محمدحسین اسلامی در اردوی ملی حضور پیدا کنند.

آزمون، صیادمنش و قایدی بعد از اتمام اردوی ملی همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهند و با توجه به در پیش بودن اردوی تیم ملی (در خردادماه ۱۴۰۲) که گفته می‌شود احتمالاً با برگزاری رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ همزمان خواهد بود، این ۳ ستاره تهاجمی و تاثیرگذار فوتبال ایران در تلاش هستند تا نگاه کادرفنی تیم ملی را به خود جلب کنند.

یک تعویض طلایی به نام آزمون

سردار آزمون بعد از غیبت پرماجرایش در اردوی تیم ملی، در اوج آمادگی به‌سر می‌برد و روزهای درخشانی را در بایرلورکوزن پشت سر می‌گذارد. آزمون بعد از آنکه به تمرینات گروهی بایرلورکوزن اضافه شد تا در ادامه مسابقات بوندس‌لیگا بعد از تعطیلات فیفادی برای قرمزپوشان به میدان برود، تلاش زیادی داشت تا بتواند خود را به ژابی آلونسو اثبات کند و در ترکیب اولیه لورکوزن جای گیرد.

آزمون با وجود ناکامی در جلب نظر آلونسو برای حضور در ترکیب اولیه، با ۲ نمایش خیره‌کننده همه معادلات را به سود خود تغییر داد. ستاره ۲۸ساله فوتبال ایران در مصاف با شالکه ۲۴ دقیقه در زمین مسابقه بود و در جریان برتری ۳ گله تیمش توانست گل سوم را وارد دروازه حریف کند. بعد از درخشش برابر شالکه، سردار آزمون بازهم جایی در ترکیب اصلی لورکوزن نداشت و مصاف با آینتراخت فرانکفورت را هم از روی نیمکت آغاز کرد اما بازهم در قامت یار جانشین درخشید و گل سوم تیمش را وارد دروازه فرانکفورتی‌ها کرد تا شروعی طوفانی بعد از تعطیلات فیفادی داشته باشد.

ستاره ایرانی بایرلوکوزن حالا با درخششی که در ۲ بازی اخیر تیمش داشته، توانسته شمار گل‌هایش در بوندس‌لیگا را به عدد ۵ برساند که ثبت این تعداد گل در ۲۵ مسابقه، آماری قابل‌قبولی برای سردار آزمون به‌شمار می‌رود؛ به‌ویژه آنکه بیشتر از حضور در ترکیب اصلی، آزمون در قامت یار جانشین به ترکیب لورکوزنی‌ها اضافه شده و در تلاش بوده تا خود را به کادرفنی اثبات کند. سردار آزمون امید دارد که در مسابقه امشب تیمش در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا برابر یونیون سن-ژیل بلژیک عملکرد خوبی را داشته باشد و به روزهای درخشان خود در ترکیب لورکوزن ادامه بدهد. 

منتظر تغییرات مهم در لیست بعدی تیم ملی ایران باشید/ قلعه نویی این ۳ بازیکن را دید؛ ۲ لژیونر و یک استقلالی در اوج آمادگی

بازگشت درخشان صیادمنش از مصدومیت

اللهیار صیادمنش یک‌سال سخت و پرماجرا را گذراند و در شرایطی که چشم‌انتظار حضور در جام جهانی بود، مصدومیتی طولانی‌مدت به‌سراغش آمد و شانس حضور در این رویداد مهم را از دست داد. حتی بعد از اتمام جام جهانی هم صیادمنش بازگشت نافرجامی به میادین داشت و در آستانه بازگشت به روزهای اوجش دوباره دچار مصدومیت شد تا از ترکیب هال‌سیتی دور شود.

صیادمنش در یک‌ماه اخیر توانسته به فهرست هال‌سیتی بازگردد و در تلاش بوده که جایگاه از دست رفته‌اش در ترکیب اصلی را مجدداً به دست بیاورد که پدیده ۲۱ساله فوتبال ایران در انجام این مهم موفق بوده است. ستاره جوان فوتبال ایران بعد از تعطیلات فیفادی و در شرایطی که جایی در فهرست تیم ملی نداشت، با نمایش‌های خیره‌کننده به دنبال اثبات توانایی‌هایش به کادرفنی تیم ملی بود و توانسته در ۳ بازی هال‌سیتی بعد از تعطیلات فیفادی، در ترکیب اصلی قرار بگیرد و یک گل بزند و یک گل بسازد تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد.

منتظر تغییرات مهم در لیست بعدی تیم ملی ایران باشید/ قلعه نویی این ۳ بازیکن را دید؛ ۲ لژیونر و یک استقلالی در اوج آمادگی

تعطیلات هم موتور قایدی را خاموش نکرد

مهدی قایدی با وجود تاثیرگذاری بالا و نمایش‌های درخشان در ترکیب استقلال، جایی در بین بازیکنان منتخب دعوت شده به اردوی تیم ملی نداشت تا هواداران استقلال انتقادات تندی را نسبت به تصمیمات کادرفنی تیم ملی وارد کنند اما با این‌حال ستاره آبی‌ها تلاش کرد تا در سکوت خبری و با ثبت عملکرد بهتر بتواند به عدم انتخاب خود واکنش نشان بدهد که بررسی آمار و ارقام قایدی در ۲ بازی گذشته نشان می‌دهد که او در رسیدن به خواسته خود موفق بوده است.

وینگر خوش‌تکنیک استقلال که در آخرین بازی پیش از تعطیلات فیفادی موفق شده بود دروازه فولاد خوزستان را باز کند، بعد از این تعطیلات به درخشش خود در ترکیب آبی‌ها ادامه داد و ابتدا توانست در مصاف با ذوب‌آهن اصفهان در قامت گلزن بدرخشد و پایه‌گذار پیروزی تیمش بود و سپس گل ۳ امتیازی استقلال برابر آلومینیوم اراک را به‌ثمر رساند تا به اولین بازیکن لیگ بیست‌ودوم تبدیل شود که در ۳ بازی پیاپی برای تیمش گل می‌زند. قایدی با انگیزه بالا به دنبال موفقیت همراه با استقلال است تا بعد از تجربه این موفقیت بتواند مجدداً شانس حضور در تیم ملی را هم به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: تصمیم کاپیتان تیم ملی برای تمدید قرارداد/ ۲ باشگاه لیگ برتری به دنبال ستاره قلعه‌نویی

منتظر تغییرات مهم در لیست بعدی تیم ملی ایران باشید/ قلعه نویی این ۳ بازیکن را دید؛ ۲ لژیونر و یک استقلالی در اوج آمادگی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار