کد خبر: ۲۲۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
فرمانده انتظامی گچساران گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر ،کلاهبرداران با استفاده از ترفند های مختلف تحت عناوینی همچون پرداخت فطریه و کفاره اقدام به سو استفاده وکلاهبرداری کرده که باید شهروندان در مقابل آنان هوشیارباشند.

سرهنگ ارسلان خادمیان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افراد سود جو با استفاده از حس انسان دوستانه افراد در پایان ماه مبارک رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ،اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کنند.

 وی ادامه داد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سو استفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان، دست به کلاهبرداری می‌زنند.

سرهنگ خادمیان اظهار داشت: شهروندان حتماً برای هرگونه واریز وجه ، می‌توانند فطریه یا کفاره را از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور ویا رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون و ...) که اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند ، پرداخت کرده و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

فرمانده انتظامی گچساران خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری به پلیس فتا اطلاع داده یا با شما تلفن ۱۱۰ تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام/۸۲۰۳۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار