کد خبر: ۲۲۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
در شرایطی که امسال قیمت‌های پیشنهادی معاملات مسکن در تهران از سوی برخی مالکان دچار تغییرات غیراصولی شده، در این گزارش نرخ‌های متعارف آپارتمان نسبت به فایل‌های مشابه را مشاهده می‌کنید.

نرخ‌های متعادل در بازار مسکن

نرخ‌های پیشنهادی مسکن در تهران نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است. اگرچه قیمت‌های اعلامی مالکان معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت‌های قطعی در معاملات است اما بنا به گفته‌ی مشاوران املاک، عمده معاملات در واحدهای با نرخ‌های متعارف انجام می‌شود.

بررسی رفتار سال‌های گذشته بازار مسکن نشان می‌دهد که نرخ‌های پیشنهادی در ماه‌های پایانی و ابتدایی سال تحت تاثیر انتظارات تورمی برخی مالکان افزایش می‌یابد. اما به تدریج در اردیبهشت و خرداد قیمت‌ها متعادل می‌شود. در ادامه معاملات رونق می‌گیرد و مالکانی که قیمت‌ها را به صورت غیرمتعارف بالا می‌برند به تدریج خود را با شرایط بازار تطبیق می‌دهند و قیمت‌ها را پایین می‌آورند.

بیشتر بخوانید

رصد ۵ عامل آرامش‌بخش در بازار مسکن

در این گزارش برخی آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران که نسبت به خانه‌های مشابه با نرخ‌های متعادل‌تری، امروز آگهی شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

نرخ‌های متعادل در بازار مسکن

سرپرست بانک مسکن: بازار مسکن و بورس رونق گرفته‌اند

علی عسکری ـ سرپرست بانک مسکن اظهار  کرد: در بازار مسکن و بازار سرمایه رونق ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم از طریق صندوق‌های املاک و مستغلات، منابعی را به سمت سرمایه‌گذاری در تولید مسکن سوق دهیم.

وی درباره پیش‌بینی از وضعیت بخش مسکن و ساخت و ساز در سال جاری به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد وضعیت مسکن مشابه سال گذشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار