کد خبر: ۲۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۵
مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: اگر در فینال جام باشگاه‌های آسیا از ابتدا بازی می‌کردم بهترین بازی‌ام را به نمایش می‌گذاشتم.

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال، فینال جام باشگاه‌های آسیا و ... صحبت‌هایی مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: فکر می‌کنید استقلال چقدر شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد؟

هر چقدر که سپاهان و پرسپولیس شانس دارد، استقلال هم دارد. مطمئن باشید در این سه هفته اتفاقات زیادی می‌افتد.

* تسنیم: وقتی بازی سپاهان و ملوان را می‌دیدید، یاد اولین دوره لیگ برتر نیفتادید که قهرمانی را در انزلی از دست دادید؟

اتفاقاً یاد آن بازی افتادم. با یک تساوی قهرمان می‌شدیم ولی به تیمی که در بازی رفت 4 گل زده بودیم، باختیم. فوتبال است و اتفاقات زیادی می‌افتد اما بازی در زمین افتضاحی برگزار شد. در انزلی باران آمده بود و با آفتابی شدن هوا هنوز جای پای بازیکنان در بازی قبلی در زمین دیده می‌شد.

* تسنیم: آن زمان صحبت از خیانت چند بازیکن به مرحوم منصور پورحیدری شده بود، چنین چیزی حس کرده بودید؟

نه چنین چیزی حس کردم و نه به آن فکر می‌کنم. به عنوان بازیکن فوتبال باید تلاش می‌کردم تیمم قهرمان شود. وقتی قهرمانی دست خودمان بود، چرا باید از دست می‌دادیم؟ اصلاً بحث خیانت مطرح نبود. همه بعد از بازی در رختکن ناراحت بودند و منتظر نتیجه بازی پرسپولیس و فجرسپاسی شیراز بودیم.

* تسنیم: در آن بازی، موقعیت خیلی خوبی داشتی که از دست دادی.

آن موقعیت هزار بار دیگر گیرم بیاید، گل می‌زنم ولی گِل خشک شده روی زمین کار را سخت کرده بود. اگر زودتر به توپ می‌رسیدم تصمیم دیگری می‌گرفتم. به خودم گفتم شاید پاس بدهم و احمد مومن‌زاده بتواند گل بزند. تا آخر عمر حسرت این موقعیت را می‌خورم، موقعیتی که زمین ورزشگاه انزلی از من گرفت. خیلی در انزلی بازی کرده بودیم و از خدای‌مان بود که هوا بارانی باشد و در زمین گل‌آلود بازی کنیم ولی خشک شدن زمین کار را سخت کرد. در زمین جا پای بازیکنان را می‌دیدیم.

* تسنیم: 10 اردیبهشت، سالروز فینال جام باشگاه‌های آسیا در سال 1378 بود، روزی که با استقلال به جوبیلو ایواتای ژاپن در ورزشگاه آزادی باختید. ظاهراً در ترکیب اصلی قرار داشتی ولی به یکباره خارج شدی.

صبح روز بازی، مرحوم ناصر حجازی ارنج تیم را اعلام کرد و من در بین 11 بازیکن اصلی قرار داشتم. زمانی که قرار بود عصر به ورزشگاه برویم کامران منزوی به من گفت ناصرخان گفته بیرون بمانی و نیمه دوم بازی کنی. در واقع به جای من، محمد تقوی در ترکیب اصلی بازی کرد. خیلی مواقع پیش می‌آمد که همیشه فیکس بازی می‌کردی ولی به یکباره در دربی روی نیمکت می‌نشستی.

* تسنیم: مرحوم حجازی فردی نبود که تحت فشار قرار بگیرد و تصمیم بگیرد. چطور ارنج تیم را تغییر داد؟

بالاخره هر سرمربی دستیارانی دارد که به او مشاوره می‌دهند. قرار نیست که فقط سرمربی به تنهایی تصمیم بگیرد. مشاوره اشتباهی به ناصرخان دادند چون اگر از ابتدا بازی می‌کردم هزار درصد شک نکنید بهترین بازی‌ام را انجام می‌دادم. یا پنالتی می‌گرفتم یا راحت داخل محوطه جریمه می‌رفتم و گل می‌زدم یا پاس گل می‌دادم. در بازی با دالیان چین همه دیدند چه عملکردی داشتم. 10 دقیقه پایانی در فینال بازی کردم و داور حتی می‌توانست خطای پنالتی روی من را بگیرد. گذشته‌ها گذشته ولی فینال به راحتی از دست‌مان پرسید. انگار در بازی طلسم شده بودیم. شما فیلم بازی را دوباره ببینید، هیچ توپی نمی‌خواست وارد دروازه شود!

انتهای پیام/

برچسب ها: استقلال ، فوتبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار