کد خبر: ۲۲۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
مک لارن در طراحی جذابیت‌های ۷۵۰ اس چنان ظرافتی و کیفیتی به خرج داده که یکی از نویسندگان مطرح نقد‌های خودرویی انگلیس، درباره اش می‌گوید: این مک لارن از آن خودرو‌هایی است که وقتی سوارش می‌شوید، هیچ علاقه‌ای به ترک آن ندارید و برایتان سخت است که پیاده شوید!

۷۵۰ اس جدیدترین محصول مک لارن است که جا پای ۷۲۰ اس می‌گذارد. مک لارن ۷۵۰ اس از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربودوقلو با ۷۴۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. این هیولای انگلیسی به جعبه دنده سکوئنشال ۷ سرعته جدیدی مجهز شده که عملکرد به مراتب روان‌تر و دقیق تری در مقایسه با تجربیات قبلی مک لارن دارد.

مک لارن ۷۵۰ اس طی ۲.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می‌رسد که این آمار مربوط به نسخه کوپه ۷۵۰ اس می‌شود. در تریم کانورتیبل مقدار بسیار جزئی رکورد‌های زمانی افزایش می‌یابد؛ شاید در حدود ۰.۱ یا ۰.۲ ثانیه.

بیشینه سرعت هر دو مدل مک لارن ۷۵۰ اس برابر با ۳۳۱ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

فاصله بین محور‌ها در قسمت جلو ۶ میلیمتر افزایش یافته و همچنین سیستم تعلیق جدید به همراه سامانه کنترل هوشمند فعال به مک لارن جدید اضافه شده است. بدین ترتیب عملکرد تعلیق در هر کدام از محور‌ها حدود ۴ درصد به اصطلاح نرم‌تر از قبل شده است.

مک لارن از جمله خودروسازانی است که تاکیدی شدیدی بر حفظ زبان طراحی خود دارد. از این رو برای درک تفاوت‌های مدل‌های مختلف این برند باید به دقت جزئیات را مورد بررسی قرار داد. در مدل ۷۵۰ اس ورودی‌های جدید هوا و اسپلیتر بهبود یافته هندلینگ و ثبات بیشتری ایجاد می‌کنند که در مجموع ترکیب آن با بال فعال عقب که ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده کیفیت رانندگی در سرعت بالا برای این جنتلمن انگلیسی را تضمین می‌کند.

در نمای عقب، امضا مک لارن را همچنان شاهد هستیم. خروجی اگزوز بیضی شکل در فاصله بین چراغ‌های اصلی عقب که شامل یک محیط بیضی شکل با دو لوله داخلی می‌شود. بافت لانه زنبوری که چراغ‌های اصلی عقب و خروجی اگزوز را در بر گرفته نیز از جذابیت‌های اسپرت مک لارن محسوب می‌شود. البته حضور خروجی اگزوز در قسمت مرکزی نمای عقب، طراحان مک لارن را مجبور کرده که بال فعال عقب را ۲ اینچ بالاتر بیاورند تا گاز‌های خروجی اثری بر عملکرد بال فعال نداشته باشند.

از دیگر تغییرات نمای عقب باید به سپر جدید، خروجی هوای جدید با بافت داخلی جدید، بافت گریل جدید که بدان اشاره شد و همچنین طاقچه جدید اشاره کرد که البته مورد آخر مربوط به داخل اطاق می‌شود.

مک لارن در طراحی جذابیت‌های ۷۵۰ اس چنان ظرافتی و کیفیتی به خرج داده که یکی از نویسندگان مطرح نقد‌های خودرویی انگلیس، درباره اش می‌گوید: این مک لارن از آن خودرو‌هایی است که وقتی سوارش می‌شوید، هیچ علاقه‌ای به ترک آن ندارید و برایتان سخت است که پیاده شوید!

داخل کابین مک لارن همواره جز جذابیت‌ترین و باکیفیت‌ترین‌های صنعت خودرو بوده، مخصوصا طراحی عمودی نمایشگر تنظیمات سیستم سرگرمی و دکمه‌هایی که ستونی زیر آن قرار گرفته اند. در مک لارن ۷۵۰ اس جدید با ۲ تریم روبرو می‌شویم که نام‌های تک لوکس و پرفورمنس را همراه دارند. در تریم اول از چرم ناپا برای تمام بخش‌ها استفاده شده، اما در تریم پرفورمنس، آلکانتارا نیز حضور دارد و در ترکیب با چرم به کار رفته است. استفاده از آلیاژ‌های فلزی تیره، نورپردازی هوشمند بر جذابیت‌های کار افزوده است. البته لازم است به حضور سنگین فیبرکربن در قسمت‌های مختلف این کابین اسپرت نیز اشاره کنیم.

مک لارن

استفاده از صندلی‌هایی که بخش‌های اصلی آن را فیبرکربن شکل داده موجب شده تا وزن ۷۵۰ اس در مقایسه با مک لارن ۷۲۰ اس حدود ۱۷.۵ کیلوگرم کمتر باشد. همچنین از رینگ‌های جدیدی برای ۷۵۰ اس استفاده شده که به ادعای سخنگوی کمپانی این سبک‌ترین نمونه نصب شده در یک مک لارن دارای فاز تولید اقتصادی، خواهد بود. رینگ ۱۰ پره آلومینیومی که بازهم موجب ۱۳.۸ کیلوگرم کاهش وزن ۷۵۰ اس می‌شود.

مهندسی وزن در مک لارن ۷۵۰ اس کوپه موجب شده تا این خودرو در مقایسه با ۷۲۰ اس حدود ۳۱ کیلوگرم سبک‌تر باشد.

وزن کلی مک لارن ۷۵۰ اس کوپه حدود ۱۳۸۹ کیلوگرم و وزن مدل اسپایدر حدود ۱۴۳۸ کیلوگرم است.

مشتریان می‌توانند امکانات اضافی مختلفی را برای مک لارن ۷۵۰ اس سفارش دهند. برای مثال سیستم ترمز ارتقا یافته با روتور‌های سرامیکی، کالیپر‌های مونوبلاک، بوستر جدید و فناوری خنک کننده کالیپر فرمول ۱.

مک لارن ۷۵۰ اس

سیستم صوتی باورز اند ویلکینز نیز در حالت آپشن قابلیت ثبت سفارش دارد

قیمت دقیق خودرو‌ها مشخص نیست، اما احتمالا مدل کوپه حدود ۳۲۹ هزار دلار و مدل اسپایدار ۳۵۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار