کد خبر: ۲۲۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد مسموم شدگان مصرف مشروبات دارای الکل متانول چهار روز گذشته در این استان به ۱۴۱ نفر رسید.

شمار مسمومان مصرف متانول در البرز به ۱۴۱ نفر رسید

دکتر "شهرام صیادی"  در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با اعلام مرگ قطعی ۲ نفر مرگ مغزی تا کنون پرونده جزییات مرگ ۱۲ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی در مراکز درمانی این استان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: اعضای بدن ۲ نفر از افرادی که در این موضوع دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مسموم دیگر نیز اینتوبه (لوله گذاری نای برای تنفس) شدند. این افراد با علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

صیادی افزود: روند درمانی برای سایر بیماران مسموم شده بر اثر مصرف متانول در حال انجام است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز نیز در این باره اعلام کرد: ۱۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی طی چهار روز در البرز جان باختند که برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که این موضوع در پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار