کد خبر: ۲۲۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
مهر نوشت: رسانه‌های محلی اقلیم کردستان عراق اعلام کردند در پی اختلاف و درگیری مسلحانه گروهک‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در عراق، یکی از سرکرده‌های اصلی خود را تسلیم نیروهای امنیتی اقلیم کردستان کرده است.

رسانه‌های اقلیم کردستان اعلام کردند در پی درگیری مسلحانه ۲ گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «زحمت‌کشان کردستان» و «زحمت‌کشان انقلابی کردستان»، عمر ایلخانی‌زاده، سرکرده گروهک زحمت‌کشان کردستان، خود را تسلیم نیروهای امنیتی اقلیم کردستان کرده است.

گفته می‌شود هم‌اکنون همە منطقە زرگویزلە (محل درگیری) اکنون در کنترل نیروهای امنیتی اقلیم کردستان است و نیروهای هر دوشاخە کوملە اکنون خلع سلاح شدە‌اند.

منابع خبری در اقلیم کردستان امروز صبح اعلام کردند که این ۲ گروهک تروریستی مخالف ایران (که هر دو انشعاباتی از گروهک کومله هستند) در پی اختلافات داخلی در اقلیم کردستان عراق و در روستایی نزدیک مرزهای ایران وارد درگیری شدید مسلحانه شده‌اند.

بر آخرین گزارش‌ها دراین درگیری‌ها تاکنون دست‌کم ۲ نفر کشته و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

شاخه کومله «زحمت‌کشان کردستان»، دیروز اعلام کرده بود که تلاش‌های این شاخه برای ادغام شدن، شکست خورده و آنها به فعالیت‌های خود به صورت مستقل ادامه می‌دهند.

پیش از این گزارش های بسیاری از درگیری داخلی کومله در رسانه های اقلیم کردستان عراق منتشر شده و این گزارش ها نشان می دهد که درگیری مسلحانه بین جناح گروه تروریستی کومله زحمت کشان به سرکردگی عمر ایلخانی زاده و جناح کومله شورش به رهبری عبدالله مهتدی، دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشته است.

البته این درگیری ابعاد پیچیده دیگری دارد. از جمله این که ایلخانی زاده با نیروهای خود دچار اختلاف شده و می خواهد به طرف جناح مهتدی بپیوندد اما از سوی نیروهای خود محاصره شده و به او اجازه خروج نمی دهند.

310310

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار