کد خبر: ۲۲۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا یک‌شنبه پیش‌ِ رو وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در چندین استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این راستا احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت کشور اظهار داشت: از روز آینده تا یکشنبه 4 تیر در بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز تا شنبه 3 تیر در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات اردبیل در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود، در این مدت در استان‌های ساحلی خزر رگبار پراکنده خصوصا در دامنه‌ها و ارتفاعات خواهیم داشت.

وی گفت: امروز تا یکشنبه 4 تیر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در دامنه‌ها و ارتفاعات شمال شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود؛ این وضعیت با توجه به تقویت فعالیت سامانه فصلی و افزایش جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی در روزهای یکشنبه و دوشنبه در این مناطق بیشتر مشاهده می‌شود.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 6 استان

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه هفته جاری تا یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در چندین استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این شرایط روز جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال اصفهان، روز شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال اصفهان و روز یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، قم، نیمه شمالی و شرقی اصفهان، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا در این مناطق ‌خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: ‌توصیه می‌شود در مناطق مذکور اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال در دستور کار باشد.

* رگبار و رعد و برق‌ در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، تهران و مازندران رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در پنج روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک و انتقال آن از عراق به غرب و جنوب‌ غرب کشور وجود دارد، همین شرایط شنبه تا دوشنبه پیش‌ِ رو در بخش‌هایی از شمال‌غرب خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد:‌ در پنج روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال‌شرق و شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد در بعدازظهر افزایش باد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 20 درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار