کد خبر: ۲۲۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۹
آهن پرایس: ورق سیاه 2 میلیمتری یکی از پرکاربردترین محصولات فلزی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق سیاه ۲ میل ورق کم‌کربنی است بر پایه فولاد St37 است؛ از همین رو استحکام، انعطاف‌پذیری و قابلیت جوش‌پذیری بالایی دارد.

مشخصات و کاربردهای ورق سیاه 2 میلیمتر

آهن پرایس: ورق سیاه 2 میلیمتری یکی از پرکاربردترین محصولات فلزی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق سیاه ۲ میل ورق کم‌کربنی است بر پایه فولاد St37 است؛ از همین رو استحکام، انعطاف‌پذیری و قابلیت جوش‌پذیری بالایی دارد.

ورق سیاه ۲ میل غالبا در بازار داخلی به دو شکل رول و شیت عرضه می‌شود. در حالت رول، عرض استاندارد ورق به دو صورت 1000*1250 میلیمتر است و در طول زیاد کویل پیچ می‌شود. در حالت شیت نیز در ابعاد استاندارد 1000 * 2000 میلی متر و 1250 * 2500 میلیمتر تولید می‌شود.

کاربردهای ورق سیاه 2 میل

ورق سیاه به طور کلی به 2 دسته صنعتی و معمولی تقسیم می‌شود که هر یک دارای مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که موجب تغییر کاربردی این محصول می‌شود. این ورق‌ها از فولاد با ضخامت و اندازه متفاوت ساخته می‌شوند و معمولاً با یک پوشش سیاه رنگ بر روی سطح آن پوشیده می‌شوند از همین رو به تناسب ویژگی‌هایی که برای این محصول بیان شد به برخی از کاربردهای آن نیز اشاره می‌شود.

  • صنعت خودروسازی: ورق سیاه در تولید قطعات خودرو مانند رام، دریچه باد و پره‌های توربین‌های جت برای هواپیماهای کوچک به کار می‌رود، همچنین در صنایع دریایی و کشتی‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ساختمان: در ساختمان‌ها برای ساخت دیوار‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها، پوشش‌های داخلی و خارجی، سقف‌ها، نمای ساختمان و … از ورق سیاه استفاده می‌شود.
  • صنایع نفت و گاز: ورق سیاه در صنایع نفت و گاز به عنوان جزء اصلی لوله‌های گاز که به طور معمول به عنوان خطوط انتقال گاز استفاده می‌شوند به کار می‌رود، همچنین برای ساخت تانک و مخازن ذخیره‌سازی مشتقات نفتی به کار می‌رود.
  • ماشین‌آلات: در تولید قطعات ماشین‌آلات مانند جعبه دنده‌ها، بدنه ماشین‌ها، پوشش‌های موتور و … از ورق سیاه استفاده می‌شود. علاوه‌بر این در ساخت گاردریل و تجهیزات ترافیکی نیز کاربرد دارد.
  • صنعت الکترونیک: در صنایع الکترونیکی نیز از ورق سیاه برای ساخت قطعاتی مانند کابینت‌های رک، جعبه محافظ و … استفاده می‌شود.
  • صنعت آشپزی: ورق سیاه در صنعت آشپزی نیز به عنوان بسته‌بندی برای مواد غذایی مانند قرص‌ها، شکلات و … به کار می‌رود.
  • صنایع دستی: در صنایع دستی نیز از ورق سیاه برای ساخت قطعات مانند قفسه‌ها، سبد‌ها، کارتن‌ها و … استفاده می‌شود.

به طور کلی، ورق سیاه 2 میل به دلیل مقاومت و استحکام بالا، قابلیت خم شدن و شکل دادن به آن و همچنین قیمت نسبتاً مناسب، برای تولید انواع پروفیل‌ها نیر به کار می‌رود. در واقع دامنه استفاده از این محصول در صنایع مختلف گسترده است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره شد.

مشخصات و کاربردهای ورق سیاه 2 میلیمتر

عوامل مؤثر بر قیمت ورق سیاه 2 میل

قیمت ورق سیاه 2 میل در بازار فلزات ممکن است بسیار متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، در صورتی که فلز استفاده شده در ساخت ورق با کیفیت بالا باشد، قیمت ورق بالاتر خواهد بود. همچنین، در صورتی که تقاضای بازار برای ورق سیاه 2 میل بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

بنابراین، قیمت ورق سیاه 2 میلیمتری باید با توجه به عوامل مختلف مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال، در بازار ایران، قیمت ورق سیاه 2 میل فولاد مبارکه در پایان ماه خرداد در هر کیلو حدود 37300 تومان برای یک برگ با ابعاد ۲ متر در ۱ متر تخمین زده می‌شود، البته این قیمت به توجه به عواملی که بالاتر مطرح شد، ممکن است متغیر باشد.

در نهایت، باید توجه داشت که قیمت ورق سیاه 2 میل در بازار فلزات ممکن است در طول زمان تغییر کند. بنابراین، برای اطلاع از قیمت دقیق ورق سیاه 2 میلیمتری، باید با فروشندگان و تأمین‌کنندگان محصول در بازار فلزات تماس گرفت.

شایان ذکر است قیمت ورق آهن ۲ میلی متر تحت تأثیر پارامترهای مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها به خواص و مشخصات خود ورق بازمی‌گردد. خواص فیزیکی، خواص مکانیکی و خواص شیمیایی در کنار کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت ورق عواملی هستند که به‌صورت مستقیم بر قیمت تمام‌شده این محصول اثر می‌گذارند؛ اما مضاف بر آنچه گفته شد فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که علاوه‌بر قیمت ورق سیاه 2 میل، قیمت سایر آهن آلات را نیز به طور روانی و حقیقی تحت تأثیر قرار می‌دهد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

  1. نوع و کیفیت فلز: نوع و کیفیت فلز مورد استفاده در تولید ورق سیاه 2 میلیمتری بسیار مهم است و بر اساس آن قیمت تعیین می‌شود. به طور کلی، فولاد با کیفیت بالاتر قیمت بیشتری دارد.
  2. اندازه و ضخامت ورق: اندازه و ضخامت ورق سیاه 2 میلیمتری نیز بر قیمت آن تأثیر دارد. ورق‌های بزرگتر و ضخیم‌تر، قیمت بیشتری دارند.
  3. تقاضای بازار: تقاضای بازار برای ورق سیاه 2 میل نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت آن محسوب می‌شود. در صورتی که تقاضای بازار بیشتر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد بود.
  4. عرضه و تأمین فلز: عرضه و تأمین فلز نیز بر قیمت ورق سیاه 2 میل تأثیر دارد. در صورتی که فلز برای تولید ورق در دسترس نباشد، قیمت آن بالاتر می‌رود به عنوان نمونه با قطعیبرق و کاهش تولید مواد اولیه، قیمت محصولات نهایی نیز افزایشی خواهد شد.
  5. نرخ تورم: نرخ تورم نیز می‌تواند به قیمت ورق سیاه 2 میلیمتری تأثیر بگذارد. در صورتی که نرخ تورم بالا باشد، قیمت ورق نیز بالاتر خواهد بود.
  6. نرخ ارز: در صورتی که مواد اولیه برای تولید ورق سیاه 2 میلیمتری از خارج از کشور وارد شود، نرخ ارز نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد، به عبارتی قیمت دلار یکی از مهمترین فاکتورهایی است نوسانات بازار آهن در ماه خرداد را رقم می‌زد.

مشخصات و کاربردهای ورق سیاه 2 میلیمتر

برند کارخانه: هر کارخانه با توجه به استانداردهایی که در تولید محصول به کار می‌برد و نیز با توجه به تکنولوژی به کار گرفته شده در فرایند تولید، در قیمت ورق سیاه 2 میل اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است مواردی مانند مسافت کارخانه تا محل پروژه، هزینه حمل‌ونقل، هزینه انبارداری و مالیات را نیز در قیمت نهایی ورق سیاه 2 میل اثرگذار است ضمن اینکه، روش خرید ورق نیز بسیار حائز اهمیت است. به‌عنوان‌مثال، خرید ورق از بورس کالا، خرید ورق از کارخانه و نیز خرید ورق از شرکت‌های بازرگانی هر یک مزایا و معایب خود را دارند و قیمت ورق سیاه 2 میل ممکن است در هریک نسبت به دیگری متفاوت باشد.

به طور کلی، قیمت ورق سیاه 2 میلیمتری در بازار فلزات تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد و برای تعیین قیمت دقیق باید به همه این عوامل توجه کرد. گفتنی است می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت ورق سیاه 2 میل به سایت آهن پرایس و کانال‌های تلگرامی این مجموعه مراجعه کنید و با مقایسه برندها و قیمت‌های مختلف مناسب‌ترین ورق را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار