کد خبر: ۲۲۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۲
در ادامه تعدادی از بهترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳ دنیا را معرفی خواهیم کرد که مصرف بسیار بهینه‌ای داشته و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند. به جز تنها یک مورد، سایر محصولات این لیست تماما کره‌ای یا ژاپنی هستند!

بهترین‌ خودروهای برقی 2023 جهان معرفی شدند + عکس

گجت‌نیوز نوشت: به نظر می‌رسد انقلاب خودروهای الکتریکی در حال رخ دادن باشد؛ چرا که تقریبا تمامی خودروسازان مطرح دنیا در سال‌های اخیر به استقبال فناوری‌های مرتبط با موتورهای الکتریکی رفته و اتومبیل‌هایی مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی را روانه بازار کرده‌اند.

در این میان، قیمت اولیه بالای خودروهای الکنتریکی در کار پیشرفتگی بیش از حد برخی المان‌های ساخت این خودرو که هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی را طلب می‌کنند، بسیاری افراد را از خرید این دسته محصولات بازداشته است.

به همین جهت، خودروهای هیبریدی هم در سال‌های اخیر با محبوبیت گسترده‌ای روبرو شده‌اند.

این دسته اتومبیل‌ها موفق شده‌اند که اطمینان و قدرت موتورهای درون سوز را با فناوری‌های جدید موتورهای الکتریکی ترکیب کرده و محصولی کم‌مصرف‌تر و قابل پدیرش‌تر برای رانندگان سنتی را تشکیل دهند.

بعلاوه، قیمت پایین‌تر خودروهای هیبریدی در مقایسه با اتومبیل‌های تمام الکتریکی و تنوع آن‌ها باعث می‌شود افرادی که هنوز نسبت به خرید خودروهای تمام الکتریکی مردد هستند، گزینه دیگری در اختیار داشته باشند.

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت. این لیست دربرگیرنده اتومبیل‌هایی در تمامی کلاس‌ها، از هاچ‌بک‌های سبک گرفته تا سدان‌های لاکچری، خواهد بود.

بهترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳ جهان

تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون 2023

تویوتا سال گذشته، خط تولید مدل Avalon را در بسیاری نقاط جهان از جمله آمریکا متوقف کرد. با این حال، کمی بعد، خودروی Crown جایگزین Avalon شد.

این دو خودرو از لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی با هم دارند. با این حال، قابلیت‌های مدل Crown آن را به محصولی برجسته‌تر تبدیل می‌کند.

تویوتا کراون ۲۰۲۳ یک سدان با اندازه بزرگ به شمار می‌رود و طراحی دورنگی دارد که در اتومبیل‌های چهاردر چندان مرسوم نیست!

این اتومبیل همچنین ارتفاعی حدودا چهار اینچ بالاتر از یک سدان معمولی دارد که آن را به اتومبیل‌های کراس اوور نزدیک‌تر می‌کند.

علاوه بر این، در قسمت داخل آن نیز شاهد تعبیه امکاناتی بسیار خوب نظیر صفحه اطلاع‌رسانی/سرگرمی مناسب و شارژر بیسیم هستیم؛ در حالی که سیستم تعلیق این خودرو نیز همان‌طور که از یک سدان لوکس انتظار می‌رود، بسیار نرم و راحت است.

با این وجود، آنچه Crown را همانند نامش به یک تاج طلایی در میان محصولات مختلف تویوتا تبدیل می‌کند، مصرف بنزین بسیار پایین آن است.

موتور پایه هیبریدی تویوتا کراون ۲۰۲۳ به‌طور متوسط، مصرف ۵.۷۴ لیتری در هر صد کیلومتر دارد؛ هرچند که اگر مدل پلاتینیوم را با موتور قدرتمندترش تهیه کنید، مصرف سوخت به ۷.۸۴ لیتر در صد کیلومتر افزایش می‌یابد.

فورد ماوریک هیبرید ۲۰۲۳

بهترین خودروهای هیبریدی 2023

پیکاپ هیبریدی جمع و جور و جذاب فورد، در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و بر اساس اطلاعات اعلام شده، در ترافیک شهری مصرف ۵.۶ لیتری و در جاده مصرف ۷.۱۲ لیتری دارد.

این اتومبیل طبیعتا ارزان‌تر و ضعیف‌تر از دیگر خودروهای پیکاپ گردن کلفت فورد نظیر مدل‌های F150 و رنجر است.

شاسی این خودرو با برخی SUV های دیگر فورد نظیر اسکیپ یا برانکو اسپرت مشترک است.

فورد همچنین سعی کرده در ماوریک هیبرید توازنی منطقی میان راحتی و مصرف بهینه سوخت برقرار کند و در این کار هم موفق شده است. این اتومبیل فضای داخلی مناسبی داشته و نسبت به مشخصات و قیمتش، توانایی حمل بار قابل قبولی هم دارد.

علاوه بر این، تمامی تریم‌های این خودرو از صفحه نمایش سرگرمی و اطلاع‌رسانی ۸ اینچی در داشبورد بهره می‌برند و حتی به وای فای هات اسپات هم مجهزند!

فورد ماوریک هیبرید ۲۰۲۳ بدون شک یکی از بهترین خودروهای هیبریدی حال حاضر جهان است و عنوان ارزان‌ترین پیکاپ سال ۲۰۲۳ را هم از آن خود خواهد کرد.

البته که موتور هیبریدی این خودرو با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ پوند فوت هرگز قابل رقابت با پیکاپ‌های بنزینی قدرتمند بازار نیست؛ اما برای استفاده‌های سبک، یکی از بهترین محصولات فورد به شمار می‌رود.

تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۳

تویوتا کرولا هیبرید

تویوتا با عرضه کرولا ۲۰۲۳ در مدل‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و تریم‌های مختلف سعی کرده این خودروی هیبریدی جذاب، خوش‌قیمت و محبوبش را از هر نظر ارتقا دهد. با این وجود، شتاب‌گیری آهسته این خودرو ممکن است در نگاه اول بسیاری افراد را از خرید آن منصرف کند.

به‌طور خاص، Corolla Hybrid 2023 برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ثانیه نیازمند 9 ثانیه زمان است. این زمان حتی با خالی شدن باتری موتور الکتریکی افزایش هم خواهد یافت!

بر خلاف سال‌های گذشته که خبری از تریم‌های مختلف در سری کرولای تویوتا نبود، امسال شاهد عرضه این اتومبیل در چهار تریم مختلف، مدل‌های سدان و هاچبک و البته تک و دو دیفرانسیل هستیم.

هر دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسل کرولا ۲۰۲۳ مصرف سوخت بسیار بهینه‌ای دارند. مدل دو دیفرانسیل، مصرفی ۴.۹ لیتری در هر صد کیلومتر دارد؛ در حالی که مصرف مدل تک دیفرانسیل آن برابر با ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

بر اساس آنچه گفته شد، تویوتا کرولا ۲۰۲۳ قطعا لیاقت قرار گرفتن در لیست بهترین خودروهای هیبریدی سال را دارد. با این حال، اتومبیل‌های متعدد دیگری در بازار وجود دارند که بهینه‌تر، سریع‌تر و پرامکانات‌تر از این محصول خوش‌قیمت ژاپنی هستند.

کیا نیرو ۲۰۲۳

کیا نیرو 2023

در سال 2019، کمپانی کره‌ای کیا محصولی مفهومی به نام HabaNiro را معرفی کرد که پیشرانه‌ای تمام الکتریکی و طراحی جسوانه‌ای داشت.

این خودرو در کنار تمامی ویژگی‌های جذابش، قرار بود به سیستمی فوق‌العاده هوشمند مجهز باشد که قادر به خواندن و درک احساسات راننده بوده و سبک رانندگی را بر آن اساس تنظیم کند.

خودروی Niro بسیاری از المان‌های HabaNiro را در خود داشته و یک محصول فوق‌العاده سازگار با محیط زیست به شمار می‌رود.

مدل ۲۰۲۳ این خودرو طراحی کاملا جدیدی داشته و بیش از همیشه به اتومبیل‌های کراس اوور نزدیک شده است.

این مدل در کنار ارائه جدیدترین قابلیت‌های هوشمند رانندگی جهان، از برخی فناوری‌های هوشند فوق‌العاده نظیر سیستم تشخیص و جلوگیری از تصادف از جلو و عقب هم بهره می‌برد تا تجربه‌ای جذاب از رانندگی را به افراد ارائه دهد.

البته باید اشاره کرد که سیستم پرحاشیه شناسایی احساسات مدل مفهومی HabaNiro در خودروی Niro تعبیه نشده است.

کیا نیرو ۲۰۲۳ همچنین مصرف سوخت فوق‌العاده ۴.۴۳ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و قیمت پایه آن در حدود ۸ هزار دلار است.

در عین حال، این خودرو همچنین بسیار جادار و اسپرت بوده و موتور بسیار بهینه‌ای دارد.

لکسوس ES300h مدل 2023

بهترین خودروهای هیبریدی 2023

تنها اتومبیل سدان لوکس حاضر در لیست بهترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳، مدل ES300h لکسوس است.

این اتومبیل از هر لحاظ که فکرش را بکنید یک اتومبیل لوکس به شمار می‌رود. ES300h کاملا بی‌صدا، بسیار راحت و پر از امکانات و قابلیت‌های مختلف است.

از طرف دیگر، این اتومبیل لوکس لکسوس کمی هم کسل‌کننده است و رانندگی چندان پرهیجانی ارائه نمی‌کند.

البته نمی‌توان از خودروهای لوکس انتظار داشت که از نظر سرعت و شتابگیری هم‌تراز با اتومبیل‌های اسپرت باشند؛ چرا که اولویت طراحی و ساخت آن‌ها ارائه تجربه‌ای لذت بخش به رانندگی و سرنشینان است.

Lexus ES300h یکی از نرم‌ترین سواری‌ها را در میان تمامی خودروهای بازار ارائه داده و سیستم تعلیق آن تقریبا هیچ ضربه یا ارتعاشی را به سرنشینان منتقل نمی‌کنند.

از سوی دیگر، صندلی‌های بسیار راحت این خودرو در کنار سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی جدید و بازطراحی‌شده و صندوق عقب بسیار جادار نیز از دیگر ویژگی‌های شگفت‌انگیز و منحصربفرد این اتومبیل لوکس به شمار می‌روند.

مدل ۲۰۲۳ اتومبیل لاکچری لکسوس همچنین مصرف سوخت بسیار خوبی هم دارد. به‌طور دقیق، این محصول با مصرف سوخت ۵.۳۴ لیتر در هر صد کیلومتر، در میان خودروهای سدان لوکس عملکردی بی‌رقیب داشته و می‌تواند با بهترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳ دنیا رقابت کند.

هیوندای النترا هیبرید ۲۰۲۳

هیوندای النترا هیبرید

سری خودروهای النترا هیوندای در شمار محصولات قدیمی و بسیار پرطرفدار این خودروساز کره‌ای به شمار می‌روند.

همین مساله باعث شد که این خودروساز خوشنام، در سال 2021، تصمیم به عرضه مدل هیبرید سری Elantra بگیرد و نخستین نسل از Elantra Hybrid را روانه بازار کند. پس از گذشت سه سال، بهینه‌سازی‌های فوق‌العاده این خودرو اکنون باعث شده که شتاب‌گیری مدل هیبریدی کمی بهتر از مدل بنزینی آن باشد.

طراحی این خودرو بسیار تهاجمی است و در تمامی بخش‌ها از المان‌هایی نوک‌تیز تشکیل شده است.

همچنین داخل این خودروی نیز بسیار جادار و زیبا طراحی شده؛ هرچند که استفاده از پلاستیک در طراحی، کمی توی ذوق زده و خودروهای سایپا و ایران خودرو را در ذهن تداعی می‌کند!

در این میان، سیستم اطلاع‌رسانی و ۸ اینچی لمسی بسیار باکیفیت، قابلیت جذابی به شمار می‌رود که ارزشی مضاعف به این خودروی هیبریدی بخشیده است.

هیوندای النترا هیبرید ۲۰۲۳ همچنین در بخش مصرف سوخت که یکی از عمده‌ترین نگرانی‌های دارندگان خودروهای هیبریدی به شمار می‌رود هم عملکرد قابل تحسینی را ارائه داده است.

مدل پایه این خودرو که با نام Elantra Hybrid Blue شناخته می‌شود، در هر صد کیلومتر، مصرفی تنها 4.35 لیتری دارد که عملکردی درخشان برای یک خودروی سدان به شمار می‌رود.

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۳

تویوتا کمری هیبرید

کمری ۲۰۲۳ بار دیگر همان‌چیزی که از یک خودروی تویوتا انتظار می‌رود را ارائه کرده است: طراحی جذاب، دوام بسیار بالا و ظاهری تهاجمی در کنار ارائه تجربه‌ای استاندارد و ایمن از رانندگی.

البته از حیث قدرت، شتابگیری و هیجان رانندگی، Camry Hybrid 2023 از بسیاری رقبا عقب‌تر است؛ اما مصرف سوخت بسیار بهینه، در کنار قابلیت‌های متعدد و کاربردی، آن را به یک اتومبیل هیبریدی مناسب برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

فضای داخلی کمری هیبرید ۲۰۲۳ بسیار جادار و زیبا طراحی شده و باتری هیبریدی آن نیز مانع از تعبیه صندوقی جادار در این اتومبیل نشده است.

از طرفی، صفحه نمایش ۷ اینچی به کار گرفته شده در این خودرو با این که کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما با اپل کار پلی، گوگل درایو و آمازون الکسا سازگار بوده و تطبیق‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد.

تریم پایه این خودرو، LE، در هر صد کیلومتر تنها 4.52 لیتر سوخت مصرف می‌کند که در میان اتومبیل‌های سدان هیبریدی کم‌رقیب به شمار می‌رود.

همچنین تریم‌های بالاتر و مجهزتر این خودرو هم زرق و برق بیشتری داشته و طبیعتا گران‌قیمت‌تر هم خواهند بود. با این وجود، حتی مدل پایه Camry Hybrid 2023 نیز با برچسب قیمت 30 هزار دلاری خود، یک سدان ارزشمند و باکیفیت به شمار می‌رود که خیال رانندگان را از در اختیار داشتن یک خودروی جذاب راحت می‌کند.

فراموش نکنید که تویوتا در دو سال اول پس از خرید این خودرو، بابت تعمیرات، هیچ هزینه‌ای از مشتریان دریافت نمی‌کند!

هوندا آکورد هیبرید ۲۰۲۳

بهترین خودروهای هیبریدی 2023

هوندا مدل ۲۰۲۳ از خودروی آکورد خود را به‌طور کامل بازطراحی کرده است و با ارتقای ایمنی، عملکرد، راحتی و تکنولوژی‌های به کار رفته در این خودرو، آن را به یکی از بهترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است.

این مدل، از یک پیشرانه هیبریدی دو موتوره بهره می‌برد که قدرت و گشتاور بالاتری دارد.

همچنین سیستم هوشمند Honda Sensing که مجموعه‌ای از قابلیت‌های کمکی به راننده، مثل هشدار برخورد، خروج از مسیر، نقطه کور، ترافیک و کروز کنترل را ارائه می‌کند نیز در این مدل با تمام قوا حاضر است.

Honda Accord Hybrid 2023 همچنین گزینه‌ای بهتر در مقایسه با تعدادی از اتومبیل‌های بنزینی بازار به شمار رفته و از موتوری چهار سیلندر بهره می‌برد. سیستم انتقال قدرت هیبرید این خودرو به ادعای هوندا، قدرتی 204 اسب بخاری دارد داشته و قادر است به‌طور کامل بر پایه موتور الکتریکی هم فعالیت کند.

بعلاوه، سیستم مدیریت حرکت به کار رفته در این مدل هوندا باعث می‌شود که شاهد تولید صدای کمتر و کابین فوق‌العاده ساکت این اتومبیل باشیم.

تریم EX-L این خودرو مصرف سوختی 4.9 لیتری به ازای هر صد کیلومتر دارد؛ در حالی که مصرف مدل اسپرت هیبرید برابر با 5.34 لیتر در هر صد کیلومتر است.

طراحی داخل آکورد هیبرید ۲۰۲۳ هم متشکل از صندلی‌های چرمی و لانه‌زنبوری است که راحتی آن‌ها را به‌طورقابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند.

همچنین در وسط کنسول خودرو نیز یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که مسیریابی، سرگرمی و اطلاع‌رسانی را به بهترین شکل به راننده و سرنشینان ارائه می‌کند.

محصول جدید هوندا همچنین از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی کرده و به یک شارژر بیسیم هم مجهز است.

هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۳

هیوندای سوناتا هیبرید

با صرف سوخت تنها ۴.۵۲ لیتر در هر صد کیلومتر، سوناتا هیبرید ۲۰۲۳ یک سدان هیبریدی فوق‌العاده با قابلیت‌های فراوان، طراحی داخلی جذاب و ظاهر تعاجمی است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌ها باشد.

نخستین چیزی که در طراحی بیرونی Sonata Hybrid 2023 جلب توجه می‌کند، خطوط روی بدنه است که بسیار نرم‌تر از النترا طراحی شده و وقار خاصی به این اتومبیل می‌بخشد.

همچنین طراحی بخش‌های جلو و پشت دستگاه نیز کاملا سازگار با این خطوط روی بدنه بوده و ظاهر بسیار هماهنگی با سایر المان‌های آن دارد.

در قسمت داخل این اتومبیل نیز یک گیج دیجیتال ۴.۲ اینچی به همراه صفحه نمایش لمسی مرکزی که برای نمایش اطلاعات و سرگرمی به کار می‌رود، تعبیه شده‌اند.

کابین این مدل سوناتا بسیار جادار بوده و پر از قابلیت‌های ایمنی برای راننده‌هاست.

مدل پایه این خودروی هیبریدی قیمتی ۲۸ هزار دلاری داشته و همانند النترا از گارانتی ده سال یا ۱۰۰ هزار مایل برخوردار است.

این دسته قابلیت‌ها و مشخصات، Sonata Hybrid 2023 را به یک اتومبیل سدان سایز متوسط با قابلیت‌های جذاب، مصرف سوخت ایده‌آل و طراحی ظاهری کم نقص تبدیل کرده و در میان بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 جهان قرار می‌دهند.

تویوتا پریوس ۲۰۲۳

تویوتا پریوس 2023

چه کسی فکر می‌کرد که تویوتا پریوس با آن ظاهر عجیب و غریبی که در ابتدا توسط بسیاری افراد به سخره گرفته می‌شود، بتواند به‌عنوان بهترین خودروی هیبریدی سال ۲۰۲۳ شناخته شود؟

البته با وجود این امر، مدل ۲۰۲۳ از این اتومبیل محبوب کمتر از همیشه به یک پریوس شباهت دارد! چرا که بازطراحی انجام شده بر روی آن، باعث شده ظاهر این خودرو بیشتر تهاجمی باشد تا اقتصادی!

این تغییر ظاهر با قدرت بیشتر موتور در این مدل همراه شده؛ به‌طوری که قدرت Prius برابر با 194 اسب بخار است که حدود 75 اسب بخار بیشتر از مدل سال گذشته برآورد می‌شود.

همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر این خودرو هم از ۱۰.۷ ثانیه در مدل سال گذشته به ۷ ثانیه رسیده است.

علاوه بر این، مصرف این خودرو نیز اکنون در هر صد کیلومتر تنها ۴.۱۲ لیتر است که پایین‌تر از هر اتومبیل سدان هیبریدی دیگر برآورد می‌شود.

طراحی جدید Toyota Prius باعث کاهش فضای کابین دستگاه شده است. همچنین در کنسول وسط نیز شاهد تعبیه نمایشگر 8 اینچی دستگاه هستیم که وظیفه سرگرمی و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد.

به‌طور کلی، تویوتا پریوس ۲۰۲۳ یک خودروی هیبریدی ایده‌آل به شمار می‌رود که با قیمت حداقل ۲۸ هزار دلاری توانسته مصرف سوخت بسیار پایین، طراحی جذاب و ایمنی و دوام همیشگی اتومبیل‌های تویوتا را در اختیار رانندگان قرار دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار