کد خبر: ۲۲۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
قیمت ورق سیاه، به‌علت استفاده گسترده از این متریال صنعتی و وابستگی محصولات فولادی نسبت به آن، اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌طور کلی ورق‌های صنعتی با 2 فرایند نورد گرم و نورد سرد قابل تولید هستند.

قیمت ورق سیاه، به‌علت استفاده گسترده از این متریال صنعتی و وابستگی محصولات فولادی نسبت به آن، اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌طور کلی ورق‌های صنعتی با 2 فرایند نورد گرم و نورد سرد قابل تولید هستند.

ورق سیاه یا گرم یکی از متریال‌هایی است که با روش نورد گرم به‌دست می‌آید. در این فرایند، فولاد در دمایی فراتر از دمای تبلور قرار می‌گیرد. سپس با عبور از غلتک‌های نورد، اندکی از ضخامت خود را از دست می‌دهد.

تولید ورق‌های سیاه، رویکردی جدید در صنعت

قیمت ورق سیاه + کاربردها و مزایا

در تعریف متالورژیکی این متریال می‌توان گفت که فولاد با قرارگرفتن تحت‌عملیات نورد فشاری، تغییراتی را در فرم خود جذب می‌کند که به محصول نهایی، ورق فولادی نورد گرم یا به اصطلاح ورق سیاه گفته می‌شود.

شاید برایتان سوال باشد که چرا این ورق‌ها رنگ ماتی دارند. درواقع سطح خارجی این محصولات به‌دلیل آثاری از زنگ‌زدگی و اکسیداسیون به‌حالت مات در می‌آیند و نمی‌توانند مانند سایر متریال‌ها همچون گالوانیزه یا ورق روغنی، ظاهری براق و جذب‌کننده داشته باشند.

معرفی انواع ورق‌های سیاه، انتخابی مناسب برای پروژه‌هایتان

درخصوص بیان قیمت ورق سیاه، بهتر است بدانید که این عناصر از لحاظ مواد اولیه، کاربرد و ظاهر، انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم:

  • ورق سیاه فابریک یا شیت: ضخامت همه آنها از 15 میلی‌متر به بالاست و‌ در طیف گسترده‌ای از ابعاد وجود دارند.
  • ورق سیاه رول‌شده: این ورق‌ها ضخامتی بین 5 الی 15 میلی‌متر دارند و در طول‌های نامحدودی ارائه می‌شوند‌.
  • ورق سیاه معمولی: این سبک متریال در 2 گرید مختلف ST52 و ST37 ارائه می‌شوند. درواقع ST نماد استحکام است و عدد کنار آن، سختی و تحمل تنش محصول را نشان می‌دهد.

بهبود پایداری‌ها با کاربرد ورق سیاه در صنعت و زیرساخت‌های مهم

قیمت ورق سیاه + کاربردها و مزایا

کاربرد ورق سیاه به‌شکل گسترده‌ای در صنایع مشاهده می‌شود‌. به‌طوری که به‌عنوان یکی از کالاهای اولیه در تولید قطعه‌های صنعتی و ساختمانی قابل استفاده هستند. ازاین‌رو قیمت ورق سیاه یکی از موارد تاثیرگذار بر قیمت تجهیزاتی است که برای تولید نیاز به این متریال دارند.

صنعتگران با خرید ورق سیاه در استانداردهای مختلف، از آن جهت مصارفی نظیر تجهیزات ترافیکی، صنعت کشتی‌سازی، صنعت خودروسازی، مخازن و لوله‌های نفتی، تانکرسازی و صنایع فلزی سنگین استفاده می‌کنند. البته اینها بخش کوچکی از کاربردهای این متریال است.

به بیانی دقیق‌تر باید بگوییم که کاربرد ورق سیاه به میزان ضخامت، انعطاف‌پذیری، طول و عرض و برخی خصوصیات دیگر بستگی دارد. همچنین قیمت ورق فولادی نیز بر همین اساس تعیین می‌شود.

تحلیل عوامل موثر در قیمت ورق سیاه

قیمت ورق سیاه + کاربردها و مزایا

در پروژه‌های صنعتی معمولا آنچه که به داشتن‌ برنامه‌ریزی دقیق و اصولی کمک می‌کند، برآورد هزینه‌هاست. ورق‌های فولادی به‌خصوص ورق‌های سیاه، از اجزای جداناپذیر صنعت و فعالیت‌های ساخت‌وساز است.

بنابراین؛ آشنایی با عوامل موثر در آن مسئله مهمی است که نباید آن را در چینش برنامه‌ریزی‌های خود فراموش کنید. در ادامه مشخصه‌هایی را معرفی کرده‌ایم که شرط قیمت‌گذاری ورق سیاه است.

  • مواد اولیه: کیفیت و قیمت مواد اولیه، مهم‌ترین شاخصه‌ای است که با وجود نوسانات بازار امروز، در قیمت‌گذاری نهایی محصول اهمیت دارد.
  • روند تولید: سطح کیفیت دستگاه‌هایی که جهت ساخت محصول در نظر گرفته می‌شوند و همچنین طراحی قطعه مورد نظر در قیمت‌گذاری کالا اثرگذار است.
  • ضخامت ورق: ابعاد و ضخامت ورق‌های قابل سفارش در هزینه‌ نهایی نقش مهمی دارند. به‌طور مثال، قیمت ورق گالوانیزه و سیاه با افزایش ضخامت و ابعاد قطعه، بیشتر محاسبه می‌شود.
  • نیروی انسانی: تعداد نیروی انسانی و میزان فعالیت فیزیکی که در روند تولید محصول به‌کار گرفته می‌شود، عامل دیگری در تعیین قیمت ورق سیاه است.
  • نوسانات ارزی: شاخصه تاثیرگذار دیگر در قیمت ورق، مربوط به مواد اولیه‌ای است که گاهی اوقات از کشورهای خارجی وارد می‌شود‌. اما به‌دلیل اینکه ارزش پول ایران در سال‌های اخیر کاهش یافته، درنتیجه قیمت ورق‌ها و مواد اولیه آنها افزایش یافته است.

تحولی شگرف در حوزه‌های صنعتی با انواع ورق‌ها

صنعت روز دنیا برای داشتن انواع محصولات و تجهیزات مورد نیاز بشر، به طیف گسترده‌ای از ورق‌ها نیاز دارد که هرکدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، کاربردهای مختلفی ارائه می‌ده‍ند.

تا اینجای کار آنچه که باید دررابطه با خصوصیات ورق‌های سیاه می‌دانستید را خواندید، لازم به ذکر است که نوع دیگر از قطعه‌های صنعتی که به‌طور غیرمستقیم از ورق سیاه به‌‌دست می‌آید و به‌نوعی فرآورده آن تلقی می‌شود، ورق‌های رنگی هستند.

به این معنی که ورق‌های سیاه با پوششی از روی، ابتدا به ورق گالوانیزه تبدیل و سپس با اعمال رنگ‌های الکترواستاتیک، به ورق رنگی مبدل می‌شوند.

جالب است بدانید که هدف از خرید ورق رنگی، اکثرا به‌دلیل کاربردهای تزئینی آن است، درحالی‌که ورق‌های سیاه به‌جهت استحکام‌بخشی استفاده می‌شوند. به‌عنوان نکته نهایی بگوییم که قیمت ورق رنگی بالاست. می‌پرسید چرا؟

درواقع ورق‌های رنگی چند مرحله مختلف به تولید می‌رسند اما تولید ورق‌های سیاه به‌دلیل تکنیک‌های آسان‌تر، هزینه کمتری را در برمی‌گیرند.

ورق‌های رنگی یا سیاه؟ انتخاب بهینه برای نیازهای شما

قیمت ورق سیاه + کاربردها و مزایا

در تشریح مقایسه ورق‌های سیاه و رنگی باید گفت که در شمار پرکاربردترین ورق‌های فولادی هستند که از جنبه‌هایی مختلف متمایز می‌شوند. درحقیقت مهم‌ترین تفاوت‌های این 2 محصول به کاربرد، قیمت، ظاهر و خواص سطحی آنها بر می‌گردد.

به‌طور حتم نمی‌توان گفت که کدام یک از آنها بر دیگری برتری دارد. این نیازهای ما هستند که تعیین می‌کند کدام ورق مناسب‌تر است. ورق‌های سیاه استحکام بالایی دارند و سلامت و کیفیت محصولاتی که از آن تولید می‌شوند را تضمین می‌کند اما زیبایی منحصربه‌فردی ندارند.

از طرف دیگر ورق‌های رنگی به‌دلیل رنگ‌های متنوع و جذاب، به‌عنوان عنصر دکوراتیو شناخته می‌شوند اما فرایند تولید آنها در مراحل پیچیده‌تر صورت می‌گیرد و قیمت بیشتری هم دارد.

ورق سیاه را از کجا بخرم؟

اگر به اقتضای شغل خود، نیاز به خرید ورق‌های صنعتی دارید، ما به شما مجموعه سفیران آهن که با نام تجاری سفیران آهن زاینده رود فعالیت دارد را پیشنهاد می‌دهیم. شما با خرید تجهیزات صنعتی از این مجموعه می‌توانید با حذف واسطه‌ها، قیمت‌هایی فوق‌العاده استثنایی را تجربه کنید.

سفیران آهن، الگویی در جهت ارائه خدماتی بی‌نظیر و باکیفیت است و موفق شده‌است که سهم قابل‌ توجهی از بازار مقاطع فولادی را به نام خود ثبت کند‌.

جمع‌بندی

به‌طور قطع می‌توان گفت که قیمت ورق سیاه، در شمار اقتصادی‌ترین قیمت‌هایی است که شما هنگام خرید این محصول متقبل می‌شوید زیرا آنچه که در ساخت اهمیت دارد تنها خصوصیات کیفیتی آن است نه ظاهر.

این محصول نورد گرم به‌علت خواص مکانیکی عالی خود، پرکاربردترین آلیاژ برای پروژه و سازه مد نظر شماست  و از محبوب‌ترین تجهیزاتی است که تقاضای بسیاری در بازار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار