کد خبر: ۲۲۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
قیمت دلار غیررسمی در روزهای گذشته در مدار کاهشی قرار گرفته اما معامله گران بازار می گویند نوسان محدود قیمت دلار و آرامش در بازار ارز ساختگی و موقتی است.

روند کاهشی قیمت دلار موقتی یا ادامه دار؟!

به گزارش تجارت آنلاین، قیمت دلار غیررسمی در روزهای گذشته در مدار کاهشی قرار گرفته اما معامله گران بازار می گویند نوسان محدود قیمت دلار و آرامش در بازار ارز ساختگی و موقتی است.

در روزهای گذشته، قیمت دلار و سکه در حال نوسان میان مرزهای حمایتی و مقاومتی خود بود‌ و تلاش سودجویان برای کسب سود و ایجاد التهاب در بازا ارز موفق نبوده است.

قیمت دلار با کاهشی محدود همچنان در کردیور 40 هزار تومانی قرار داشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. به اعتقاد معامله‌گران، بازار ارز در آرامش است و خبری از رویداد‌های مثبت و منفی برای رونددهی به بازار ارز نیست.

برخی معامله گران معتقدند قیمت دلار در همین سطوح می‌ماند و آرام آرام تا ماه محرم کاهش می‌‌یابد و حتی ممکن است قیمت دلار کف‌های جدید در سال 1402 بزند.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی قیمت دلار هرات را بسیار تاثیر گذار دانسته و معتقدند تا زمانی که قیمت دلار هرات بالای مرز حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد، دوباره می‌تواند نوسان افزایشی دهد. 

بازار ارز هرات بعد از 5 روز کاری کانال 50 هزار را از دست داد و به کانال 40 هزار تومانی بازگشت. قیمت دلار هرات که بعد از تعطیلات عید قربان وارد کانال 50 هزار شده بود، در بازار یکشنبه در 49 هزار و 900 تومان شروع کرد و در نیمه دوم به سمت حمایت 49 هزار و 600 تومان حرکت داشت.

مذاکراه آمریکا با ایران فقط برای آزادی زندانیان

بر اساس این گزارش در روز‌های گذشته موضوع نشست شورای امنیت سازمان ملل مهمترین رویدادی بود که بازار‌های مالی در انتظار برگزاری آن بودند. در پایان این نشست که انتهای هفته گذشته برپا شد بیانیه‌ای درباره اقدامات هسته‌ای ایران، توسط سه کشور اروپایی مطرح شد.

در ماه‌های گذشته تحلیل فعالان بازار ارز از سفر‌های مکرر مقامات ایرانی به کشور‌های همسایه، گفتگو پیرامون مسائل هسته‌ای ایران بود. به نظر می‌رسد تعبیر این عده از گسترش روابط منطقه‌ای درست از آب درآمده و بازار‌های مالی در انتظار نتیجه مساعد برای بهبود روابط با کشور‌های همسایه است البته در حوزه برجام.

این در حالی است که یکشنبه شب مشاور امنیت ملی کاخ سفید از جریان مذاکرات غیرمستقیم با ایران به منظور آزاد کردن شهروندان آمریکایی زندانی در ایران سخن گفت.

جک سالیوان اظهار داشت: «ما به‌طور غیرمستقیم با ایران تماس داشته‌ایم و هیچ مذاکره مستقیمی بر سر موضوع هسته‌ای یا بازداشت‌شدگان وجود ندارد.»

در همین رابطه امروز سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد اظهارات سالیوان در مورد آزادی زندانیان، عنوان کرد: «از همه مسیرها و فرصت‌های دیپلماتیک از جمله گفت‌وگوهای با واسطه و تبادل پیام‌های با واسطه برای احقاق حقوق حقه ملت ایران در موضوع هسته‌ای استفاده خواهیم کرد و از هیچ فرصتی دریغ نخواهیم کرد.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فونیکس چین با بیان اینکه هفته‌هاست گفتگو‌هایی را با سه کشور اروپایی شروع کرده‌ایم، افزود: گفتگو‌ها ناظر بر این است که بتوانیم از سوءتفاهم‌ها عبور کنیم و در مسیر تعامل و همکاری بهتری قرار بگیریم.

وی اظهار داشت: این گفتگو‌ها از نروژ شروع شد و اخیراً هم در ابوظبی امارات متحده عربی ادامه پیدا کرد. گفتگو‌ها ناظر بر این است که بتوانیم از سوءتفاهم‌ها عبور کنیم و ایران و سه کشور اروپایی در مسیر تعامل و همکاری بهتری قرار بگیرند.

حال باید دید آیا این روند کاهشی موقتی و زودگذر بوده یا اینکه ادامه دار خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار